Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kabeltyver Birkerød-Hillerød. (Generelt)

af Lars Kongshøj, 1/10 2014, 15:30 (3494 dage siden)

Toggangen er forstyrret grundet kabeltyveri. på strækningen Birkerød-Hillerød i følge Københavns Radio. Hvordan stjæler man kabel ved højlys dag på en stærkt trafikeret strækning?

Kabeltyver Birkerød-Hillerød.

af steenth, 1/10 2014, 16:08 (3494 dage siden) @ Lars Kongshøj

Toggangen er forstyrret grundet kabeltyveri. på strækningen Birkerød-Hillerød i følge Københavns Radio. Hvordan stjæler man kabel ved højlys dag på en stærkt trafikeret strækning?

Området omkring omformerstationerne relativ øde... og der er stadig gennemsnitlig 5 minutter imellem hvert tog... og når de har fået taget strømen, så kommer jo ikke tog i langt tid...

Kabeltyver Birkerød-Hillerød.

af Lars Kongshøj, 1/10 2014, 16:44 (3494 dage siden) @ steenth

Toggangen er forstyrret grundet kabeltyveri. på strækningen Birkerød-Hillerød i følge Københavns Radio. Hvordan stjæler man kabel ved højlys dag på en stærkt trafikeret strækning?


Området omkring omformerstationerne relativ øde... og der er stadig gennemsnitlig 5 minutter imellem hvert tog... og når de har fået taget strømen, så kommer jo ikke tog i langt tid...

Det er vel ikke køreledningerne de har taget. Det vil ingen intelligent person gøre.

Avatar

Kabeltyver Birkerød-Hillerød.

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 1/10 2014, 17:45 (3494 dage siden) @ Lars Kongshøj

Toggangen er forstyrret grundet kabeltyveri. på strækningen Birkerød-Hillerød i følge Københavns Radio. Hvordan stjæler man kabel ved højlys dag på en stærkt trafikeret strækning?


Området omkring omformerstationerne relativ øde... og der er stadig gennemsnitlig 5 minutter imellem hvert tog... og når de har fået taget strømen, så kommer jo ikke tog i langt tid...


Det er vel ikke køreledningerne de har taget. Det vil ingen intelligent person gøre.

Nu er det vel ikke intelligens der trykker de her kabeltyve.....

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Kabeltyver Birkerød-Hillerød.

af steenth, 1/10 2014, 17:58 (3494 dage siden) @ Lars Kongshøj

Det er vel ikke køreledningerne de har taget. Det vil ingen intelligent person gøre.

Men de har taget returlederen... der er også strøm nok...

Kabeltyver Birkerød-Hillerød.

af Morten Flindt Larsen, 1/10 2014, 16:11 (3494 dage siden) @ Lars Kongshøj

Med en kraftig boltsaks, der naturligvis for en sikkerheds skyld skal være med isolerede håndtag. Og så naturligvis en lille tom kabeltromle, som man hurtigt kan rulle det afklippede kabel op på. Når man husker den orange sikkerhedsvest er der såmænd ikke større problemer i den operation. :-(


Med venlig hilsen

Morten

Kabeltyver Birkerød-Hillerød.

af hjeriksen ⌂, Brobyværk - Fyn - Danmark, 1/10 2014, 17:47 (3494 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Ja det var netop det jeg skrev som indlæg under en anden tråd er det den nye kabelbakke. det er jo netop let når tingene ligger på eller over jorden ar nappe et kortere eller længere kabelstykke.

Kabeltyver Birkerød-Hillerød.

af steenth, 1/10 2014, 17:56 (3494 dage siden) @ hjeriksen

Ja det var netop det jeg skrev som indlæg under en anden tråd er det den nye kabelbakke. det er jo netop let når tingene ligger på eller over jorden ar nappe et kortere eller længere kabelstykke.

I de nye kabelbakker lægger man ikke kobberkabler... så der ikke noget af værdi for dem i dem.

Kabeltyver Birkerød-Hillerød.

af hjeriksen ⌂, Brobyværk - Fyn - Danmark, 1/10 2014, 18:25 (3494 dage siden) @ steenth

nu forventer jeg ikke at kabeltyvene har spidskompetancer - hvis de napper noget i mørke vil de sabotere tingene og først opdage at der ikke var værdi i kablet før senere. Kan være jeg tager fejl -- alternativet er jo at skrive på denne nye "grimme" bakke HER HVILER KUN KABLER UDEN KOBBER" så

Kabeltyver Birkerød-Hillerød.

af Gundersen, 1/10 2014, 18:49 (3494 dage siden) @ Lars Kongshøj

Man kan da kun håbe på at produkthandlerne er efterhånden blevet godt klædt på så de kan gennemskue det såfremt de formastelige dukker op for at sælge. Omvendt undrer det mig ikke såfremt kobberet allerede er udenlands.

Kabeltyver Birkerød-Hillerød.

af Rasmus Mikkelsen, 1/10 2014, 20:25 (3494 dage siden) @ Gundersen

Jeg ved at i hvert fald Uniscrap har lavet en folder og intern information til deres medarbejdere i hvordan de skal forholde sig i forhold til disse tyvekoster

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak