Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Frederikshavn station i dag (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 14/10 2014, 18:53 (3479 dage siden)

Sakset fra http://www.bane.dk/visNyhed.asp?artikelID=20342&soegningID=536269&soegeord=fred...

"Når det nye spor tages i brug til efteråret, vil togene fra Skagensbanen og DSBs regionaltog kunne køre til og fra stationen uafhængigt af hinanden"

Det kunne ved selvsyn i dag konstateres, at de nævnte sporforbindelser er etableret. Men de er ikke taget i brug. Er det efter planen? "Til efteråret" gælder jo kalendermæssigt frem til 1. december, så det kan jo nås endnu. Men underligt ser det ud.

Ordkløverne (i ordets positive betydning) kan så more sig lidt over, at DSBs lyntog ikke får glæde af ombygningen. (Ironi kan forekomme.)

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Avatar

Frederikshavn station i dag

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 8/12 2014, 23:07 (3424 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Sakset fra http://www.bane.dk/visNyhed.asp?artikelID=20342&soegningID=536269&soegeord=fred...

"Når det nye spor tages i brug til efteråret, vil togene fra Skagensbanen og DSBs regionaltog kunne køre til og fra stationen uafhængigt af hinanden"

Det kunne ved selvsyn i dag konstateres, at de nævnte sporforbindelser er etableret. Men de er ikke taget i brug. Er det efter planen? "Til efteråret" gælder jo kalendermæssigt frem til 1. december, så det kan jo nås endnu. Men underligt ser det ud.

Ordkløverne (i ordets positive betydning) kan så more sig lidt over, at DSBs lyntog ikke får glæde af ombygningen. (Ironi kan forekomme.)

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Jeg gennemfotograferede resterne af Frederikshavn havnebane i dag og kunne konstatere, at Skagensbanen og Banedanmark fortsat benytter "fælles indkørselsspor".

Er der nogen, der ved, hvorfor det nye indkørselsspor for Skagensbanen endnu ikke er taget i brug? Sporgeometrien ser fuldstændig færdig ud.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]
Indkørslen til Frederikshavn set fra nord mod syd. Til venstre sporet mod havnebaneristen og til højre det fælles spor for Banedanmark/Skagensbanen. I midten det nye indkørselsspor for Skagensbanen. 8. december 2014. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Frederikshavn station i dag

af Reinholdt ⌂, Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 9/12 2014, 20:19 (3423 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas.
Ingen af sporskifterne er endnu elektrisk monteret og projektet er standset.
Det bliver ikke gjort færdigt, før signalprojektet tager over.
Nu mangler vi kun, at lampestrøms indregulere Pu N2 i gr. ig. og "lang opløsning" i sp. 1, vil ikke opløse.

--
Reinholdt
Signalmontør

Frederikshavn station i dag

af Svend, 10/12 2014, 16:14 (3422 dage siden) @ Reinholdt

Det bliver ikke gjort færdigt, før signalprojektet tager over.

Det lyder da helt fornuftigt ;-)

--
Svend

Frederikshavn station i dag

af John Brio, 10/12 2014, 08:50 (3422 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej

Det har vist noget at gøre med at dem som skal projektere ikke helt har styr på det.

Mvh
John

Frederikshavn station i dag

af jaer, 10/12 2014, 08:59 (3422 dage siden) @ John Brio

Hej

Det har vist noget at gøre med at dem som skal projektere ikke helt har styr på det.

Mvh
John

Er det noget, som du ved noget om?

Man skal være varsom med at udtale sig om, noget, man ikke ved noget om.

/Jan

Frederikshavn station i dag

af John Brio, 10/12 2014, 10:05 (3422 dage siden) @ jaer

Hej

har kun hørt noget, du kan måske fortælle mere?

Mvh John

Avatar

Frederikshavn station i dag

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 13/12 2014, 10:31 (3419 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Er der nogen, der ved, hvorfor det nye indkørselsspor for Skagensbanen endnu ikke er taget i brug? Sporgeometrien ser fuldstændig færdig ud.

Jeg fandt lidt officielt her:

http://www.ft.dk/samling/20141/almdel/tru/spm/165/svar/1180767/1433573.pdf

Heraf fremgår, at projektet koster 22,6 mio kr og at "sikringsarbejde udestår og tidspunktet for udførslen*) er ikke fastlagt. Spordelen er udført i 2013".

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

*) mon ikke de mener udførelse

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak