Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Strejke i Tyskland

af KimC, 15/10 2014, 10:40 (3452 dage siden) @ Erik Bo

Tja. Vi har IC4. De har GDL.

Strejke i Tyskland

af a.nissen, 15/10 2014, 15:31 (3452 dage siden) @ BoergeOf61

Hvorfor skriver DSB at strejken starter/startede kl. 04, når GLD skriver kl. 14? Skrivefejl eller misforståelse?

Avatar

Strejke i Tyskland

af BoergeOf61, Randers C, 15/10 2014, 16:18 (3452 dage siden) @ a.nissen

Det kunne skyldes, strejken blev udsat. Jeg mener, der oprindelig stod kl. 4, så det er muligt, GLD valgte at udsætte strejken til kl. 14. De har tidligere lovet at give et passende varsel, så rejsende kunne nå at ændre sine rejseplaner.

Strejke i Tyskland

af Lars Kongshøj, 16/10 2014, 01:18 (3451 dage siden) @ Erik Bo

Nogen der har en status, kender et par stykker der er nervøse for hvordan de kommer hjem.

Avatar

Strejke i Tyskland

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 16/10 2014, 06:32 (3451 dage siden) @ Lars Kongshøj

Nogen der har en status, kender et par stykker der er nervøse for hvordan de kommer hjem.

Få biletten refunderet og tag flyveren. :-P
(Duk og væk)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Strejke i Tyskland

af Bruger4711, 17/10 2014, 10:25 (3450 dage siden) @ Erik Bo

Der er varslet strejke igen lørdag og søndag i Tyskland.

Avatar

Strejke i Tyskland slut før tid?

af BoergeOf61, Randers C, 7/11 2014, 17:16 (3429 dage siden) @ marrix

Denne nyhed fra Deutsche Bahn kom lige på Twitter.

Strejken slutter tilsyneladende lørdag kl. 18, og DB arbejder på højtryk for at bringe togdriften tilbage til normal køreplan. Jeg kan ikke læse, hvad baggrunden er.

Edit: Mere på Die Zeit.

Strejke i Tyskland slut før tid?

af Niels Munch, 7/11 2014, 20:03 (3429 dage siden) @ BoergeOf61

Strejken slutter tilsyneladende lørdag kl. 18, og DB arbejder på højtryk for at bringe togdriften tilbage til normal køreplan. Jeg kan ikke læse, hvad baggrunden er.

Selv om den tyske arbejdsret har fundet, at strejken er lovlig, ønsker formanden for fagforeningen GDL at afslutte strejken lørdag som en "forsoningsgestus" op til søndagens arrangementer i anledning af 25-året for murens fald.

M.v.h.
Niels

Er der en, der kan ringe til DSB?

af Nordexpress, 8/11 2014, 12:01 (3428 dage siden) @ Niels Munch

Efter den lange lovprisning af internationale togforbindelser i tråden om indstillingen af sove-liggevognstoget er det da tankevækkende, at der nu lørdag kl. 12 endnu ikke er nogen ny melding på DSBs hjemmeside om, at strejken i Tyskland slutter om seks timer, i aften kl. 18.

Er der en, der kan ringe til DSB?

af h087 ⌂, køge, 8/11 2014, 12:03 (3428 dage siden) @ Nordexpress

:-D

hov hov

det er altså week-end !!! :-) ;-)

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Er der en, der kan ringe til DSB?

af nn, 8/11 2014, 19:25 (3428 dage siden) @ Nordexpress

En fjern bekendt skal hjem søndag, hvor hun har booket en flybillet til Berlin og familien henter hende der. Men hvad er rejsemulighederne? Er stødt på flere med problemer.

Avatar

Er der en, der kan ringe til DSB?

af BoergeOf61, Randers C, 8/11 2014, 20:03 (3428 dage siden) @ nn
redigeret af BoergeOf61, 8/11 2014, 20:19

Hvad mener du?
Iflg. DSB er der fortsat togbusser mellem Rødby og Hamburg. Busserne kører tre gange dagligt iflg. denne køreplan.
De jyske ICE-tog kører stadig kun mellem Aarhus og Padborg. Syd for Padborg henvises til IC-togene med Flensburg som endestation. Derudover henvises til bahn.de.
I Nordtyskland herunder mellem Hamburg og Flensburg køres stadig efter nødkøreplan. Det medfører bl.a. længere rejsetid og togskift i Kiel el. Neumünster, så vidt jeg kan se på denne side hos DB. For tre timer siden vidste DB ikke, hvornår trafikken igen er normal i Schleswig-Holstein.

Edit: Togdriften mellem Hamburg og Berlin ser ud til at være normal.

Hvad er dit præcise spørgsmål?

af Nordexpress, 8/11 2014, 23:35 (3427 dage siden) @ nn

Det er desværre ikke til at forstå, hvad du søger svar på, kan du præcisere spørgsmålet?

Tog i Tyskland pt.

af nn, 9/11 2014, 13:41 (3427 dage siden) @ Nordexpress

Søger et svar på i hvilket omfang, der kører tog i Tysklad, eller om der findes et godt tysk forum at holde sig opdateret i.

Avatar

Tog i Tyskland pt.

af BoergeOf61, Randers C, 9/11 2014, 13:49 (3427 dage siden) @ nn

Der kører masser af tog iflg. DB. Det ser endda ud til, at SH-Ekspres kører næsten planmæssigt nu, omend afgangen fra Flensburg kl. 16:09 er aflyst. Bedste kilde er vist DBs hjemmeside og sider på sociale medier.

Tog i Tyskland pt.

af nn, 9/11 2014, 15:30 (3427 dage siden) @ BoergeOf61

Fint, tak for svar. Jeg havde indtrykket af at det var en generalstrejke blandt DB så jeg spurgte her i stedet for at tjekke bahn.de, for lige at høre om detaljer. Nå, den unge kvinde endte med at tage et fly til Berlin og blive kørt til Sachsen af sine forældre.

Avatar

Tog i Tyskland pt.

af BoergeOf61, Randers C, 9/11 2014, 15:46 (3427 dage siden) @ nn

Fint, tak for svar. Jeg havde indtrykket af at det var en generalstrejke blandt DB så jeg spurgte her i stedet for at tjekke bahn.de, for lige at høre om detaljer.

Det var der også, men den blev afblæst tidligere end forventet. DB har givet informationer på både bahn.de, Facebook og Twitter hele tiden, og anbefaler lige nu på Facebook at finde aktuelle informationer her kort før afrejse. Generelt holder Deutsche Bahn et højere informationsniveau, end DSB gør.

Sidst, jeg kiggede, var der flere aflysninger fra Hamburg til Berlin.
På rejseplanlæggeren på bahn.de er planer med ændringer markeret med en advarselstrekant. Det gælder også aflyste afgange.

Avatar

Tog i Tyskland pt.

af BoergeOf61, Randers C, 9/11 2014, 22:30 (3427 dage siden) @ BoergeOf61

I følge seneste opslag på Facebook går DB over til normal køreplan fra midnat.

Der står også, at aftenholdet hos DB har drukket 15 l. kaffe samt spist et par kg. "Nervennahrung" og flere kurve med frugt i løbet af de seneste seks dage. Et foto antyder, at "Nervennahrung" er slik, småkager o.lign.

Avatar

Håndgribeligheder i nord.

af BoergeOf61, Randers C, 8/11 2014, 16:51 (3428 dage siden) @ Niels Munch

Iflg. DB på Facebook er der særlige udfordringer i Schleswig-Holstein, Hamburg, Bremen og Niedersachsen. Derfor køres stadig efter nødplan i disse delstater.

Udfordringen består angiveligt i påsatte brande i signalanlæg og kabler.

Lokomotivfabrikker

Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak