Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dagen gryr på Roskilde station + Øl-tog

af re20000, 18/10 2014, 00:55 (3470 dage siden) @ kenkari

Hverdag i dag, historie i morgen! godt du fik ideen!

Nold

Avatar

Dagen gryr på Roskilde station + Øl-tog

af kenkari ⌂, Roskilde, 23/10 2014, 23:24 (3464 dage siden) @ re20000

Hverdag i dag, historie i morgen! godt du fik ideen!

Nold

Tak :) ja, fik ideen, da jeg synes det så flot ud med lys inde fra togene i mørke. Og man ved ikke om dette kan opleves om 10 år.

Dagen gryr på Roskilde station + Øl-tog

af re20000, 24/10 2014, 22:50 (3463 dage siden) @ kenkari

Hverdag i dag, historie i morgen! godt du fik ideen!

Nold


Tak :) ja, fik ideen, da jeg synes det så flot ud med lys inde fra togene i mørke. Og man ved ikke om dette kan opleves om 10 år.

Det kan det ikke. nye togtyper er kommet til og alle PUerne vil være væk. Men stemningen af en begyndende arbejdsdag (på godt og ondt..) vil stadig være der...

Nold

Avatar

Dagen gryr på Roskilde station + Øl-tog

af Futfar, Kajerød, 22/10 2014, 18:18 (3466 dage siden) @ kenkari

Som vanligt, pragtfulde optagelser fra dig.
Jeg savner dog en enkelt ting:-P . Hvor var "Fru Kenkari" i denne årle morgenstund? I mange af dine meget fine optagelser fra nær og fjern, optræder der en person som jeg anser for at være din hustru? Jeg undskylder hvis jeg tager fejl, men jeg synes da at det er en fin detalje at du har en "medrejsende" med på dine film, for det ser jo ud til at være den samme på dine mange film, også den til Sri Lanka?

--
Med venlig hilsen Futfar.

Avatar

Dagen gryr på Roskilde station + Øl-tog

af kenkari ⌂, Roskilde, 23/10 2014, 23:20 (3464 dage siden) @ Futfar

Som vanligt, pragtfulde optagelser fra dig.
Jeg savner dog en enkelt ting:-P . Hvor var "Fru Kenkari" i denne årle morgenstund? I mange af dine meget fine optagelser fra nær og fjern, optræder der en person som jeg anser for at være din hustru? Jeg undskylder hvis jeg tager fejl, men jeg synes da at det er en fin detalje at du har en "medrejsende" med på dine film, for det ser jo ud til at være den samme på dine mange film, også den til Sri Lanka?

Tak for de fine ord :-) ja hvor var fru kenkari. Hehe. Jeg kan sige med det samme, at det er en frk. Nielsen (min kæreste), som er med på mange af mine ture. Denne morgen, var fordi jeg skulle følge hende til musikcamp, og jeg havde efterårsferie. Hun var da ved min side mens jeg filmede, og jeg mener også man lige kan glimte hende efter ankomsten af et ICE, hvor samtidig et IC3 suser forbi.

Det kan være det bliver til en fru kenkari en dag ;-)
Her er hun i øvrigt: https://www.youtube.com/watch?v=E_Ar0a5QqFQ

VH Kenny Kariyawasam

Dagen gryr på Roskilde station + Øl-tog

af Erik Bo, 23/10 2014, 15:14 (3465 dage siden) @ kenkari

Pragtfulde fine film :-) Mange tak for synet.
Et spørgsmål: Hvordan læsser man en bilcontainer op på en togvogn ? Og losser ned igen? Foregår det med gaffeltruck eller med kran eller andet ? Er der nogen, der har filmet det ?
mvh

Dagen gryr på Roskilde station + Øl-tog

af Niels Munch, 23/10 2014, 16:06 (3465 dage siden) @ Erik Bo

Et spørgsmål: Hvordan læsser man en bilcontainer op på en togvogn ? Og losser ned igen? Foregår det med gaffeltruck eller med kran eller andet ?

I Taulov bruger man f.eks. sådan én til løstrailere:

[image]
Taulov, 28.08.2010 (nm).


M.v.h.
Niels

Dagen gryr på Roskilde station + Øl-tog

af Egif, 23/10 2014, 18:12 (3465 dage siden) @ Niels Munch

Samme fremgangsmåde anvendes i Høje Taastrup :0)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak