Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB´s Hjælpevognstjeneste overgår til Banedanmark (Jernbanen i dag)

af ClausAmager, 22/10 2014, 14:51 (3473 dage siden)

Så skete det indelysende naturlige endelig... DSB´s Hjælpevognstjeneste overgår til landets største infrastrukturforvalter, Banedanmark.

Læs mere i Banedanmarks netop udgivne medarbejderblad, "Baneavisen"

Mvh.
Claus

DSB´s Hjælpevognstjeneste overgår til Banedanmark - link

af Jens V, 22/10 2014, 19:57 (3473 dage siden) @ Svend

hvis du vil modtage baneavisen - og mange andre publikationer - udgivet af banedanmark, så se her:

http://www.bane.dk/visNyhedsbrev.asp?artikelID=831

Det er dog ikke givet, at man modtager selve publikationen, men oftest blot en meddelelse om opdatering eller udgivelse - og så et link. Hvilket jo også er det mest hensigtsmæssige :-)

Avatar

DSBs hjælpevognstjeneste overgår til Banedanmark

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 23/10 2014, 07:39 (3472 dage siden) @ ClausAmager

Så skete det indelysende naturlige endelig... DSB´s Hjælpevognstjeneste overgår til landets største infrastrukturforvalter, Banedanmark

Af artiklen i baneavisen fremgår

[image]

Hvilke 15 kilometer spor er der tale om?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Avatar

DSBs hjælpevognstjeneste overgår til Banedanmark

af Ove Nygaard, 23/10 2014, 09:08 (3472 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hvilke 15 kilometer spor er der tale om?


Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Kære Thomas.

Mit (logiske) gæt er, at det er de spor, hvor hjælpevognene m. m. opbevares. Men iøvrigt er det logisk for en gammel trafikmand, at hjælpevognstjenesten overgår til Banedanmark, der jo skal servicere alle togselskaber, der befarer det statslige net.

Bedste hilsener

Ove af Erritsø

DSBs hjælpevognstjeneste overgår til Banedanmark

af J.C, 23/10 2014, 10:09 (3472 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen


Af artiklen i baneavisen fremgår

[image]

Hvilke 15 kilometer spor er der tale om?

DSB har jo stadig en hel del sidespor liggende rundt omkring i landet, som de fik ved bodelingen, det er vel dem BDK nu overtager. 15 kilometer er nok lidt mere end hjælpevognstjenesten bruger ;-)

Vh.

J.C

Avatar

DSBs hjælpevognstjeneste overgår til Banedanmark

af Ove Nygaard, 23/10 2014, 14:22 (3472 dage siden) @ J.C


Af artiklen i baneavisen fremgår

[image]

Hvilke 15 kilometer spor er der tale om?


DSB har jo stadig en hel del sidespor liggende rundt omkring i landet, som de fik ved bodelingen, det er vel dem BDK nu overtager. 15 kilometer er nok lidt mere end hjælpevognstjenesten bruger ;-)

Vh.

J.C

Det kan du da have ret i, J.C., der er vist også noget omkring ejerskabet til Kombiterminalerne, som hidtil har været DSBs, uagtet at virksomheden ikke står for godstransport længere, så der er nok tale om "en hel pakke", som bringes på plads i den lange proces, som bodelingen har været. Der er sikkert "underholdning" nok i den opgave i nogle år endnu.
Vh
O.N.

DSB´s Hjælpevognstjeneste overgår til Banedanmark

af ulca, 24/10 2014, 17:48 (3471 dage siden) @ ClausAmager

Det ser også ud til, at man så vil anskaffe de to "små" kraner fra 1997 fordelt i distrikt vest (Fredericia) og øst (Otto Busses vej). "Små" fordi de trods alt har en kapacitet på 140 tonsmeter, hvilket placerer dem i den tunge ende for lastbilmonterede kraner.

DSB´s Hjælpevognstjeneste overgår til Banedanmark

af Allan, 24/10 2014, 23:08 (3470 dage siden) @ ulca

Det ser også ud til, at man så vil anskaffe de to "små" kraner fra 1997 fordelt i distrikt vest (Fredericia) og øst (Otto Busses vej). "Små" fordi de trods alt har en kapacitet på 140 tonsmeter, hvilket placerer dem i den tunge ende for lastbilmonterede kraner.

Så vidt jeg har forstået skal de ikke afskaffes, men udskiftes med nye modeller :-)
Hvis det er det du mener men anskaffe :-P


VH
Allan

DSB´s Hjælpevognstjeneste overgår til Banedanmark

af ulca, 25/10 2014, 08:29 (3470 dage siden) @ Allan

Det ser også ud til, at man så vil anskaffe de to "små" kraner fra 1997 fordelt i distrikt vest (Fredericia) og øst (Otto Busses vej). "Små" fordi de trods alt har en kapacitet på 140 tonsmeter, hvilket placerer dem i den tunge ende for lastbilmonterede kraner.


Så vidt jeg har forstået skal de ikke afskaffes, men udskiftes med nye modeller :-)
Hvis det er det du mener men anskaffe :-P


VH
Allan

Ja, det var lige hvad jeg mente, at man anskaffer to nye til erstatning for to gamle. Det står dog ikke specifikt hvilke to det drejer sig om, men i dag råder man vist kun over tre kraner; de omtalte "små" og den nyere noget større.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak