Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vedr sammenkobling af litra sa+se (Generelt)

af glade-koege ⌂, køge, 29/10 2014, 12:19 (3465 dage siden)

Er det ikke korrekt lokoføren i drift ikke må koble sammen med en anden stamme?

Mener dansk jernbane forbund har sagt det skal gøres af rangere personale alene?

Skal bruges til videre dialog med dsb om mangle matriale i dag på S-banen..

Vedr sammenkobling af litra sa+se

af Svend, 29/10 2014, 12:26 (3465 dage siden) @ glade-koege

Er det ikke korrekt lokoføren i drift ikke må koble sammen med en anden stamme?
Mener dansk jernbane forbund har sagt det skal gøres af rangere personale alene?
Skal bruges til videre dialog med dsb om mangle matriale i dag på S-banen..

Du er da ordentligt blevet sendt i byen for at finde oplysninger .....;-)

--
Svend

Vedr sammenkobling af litra sa+se

af Basse, 29/10 2014, 14:02 (3465 dage siden) @ glade-koege

Der må ikke planlægges tilkoblinger for LKFere.

Men ikke sagt at LKF ikke må og at det ikke kan gøres. Det sker f.eks i forbindelse med fejl som skal "pakkes ind". Det kunne være Døre, fejl på ting i førerrum eller lign.

Vedr sammenkobling af litra sa+se

af glade-koege ⌂, køge, 29/10 2014, 14:30 (3465 dage siden) @ Basse

Ved godt lkoføre fx putter plast på vinduer mv.

og spg går fordi i dag sendte man fx en stamme til Åmarken med 20 min drift og spg er alene om man kunne ha sendt en stamme mere ved næste afgang i stedet for at aflyse den på kbh h og så koblet de 2 sammen så alle de folk som kom med S-tog bus fra syd ikke skulle slåes om en stamme..

og ja er for brug i den videre dialog med dsb-stog..

For er det dansk jernbane forbund som har sagt nej så er den nok ret klar imod hvis det er dsb S-tog så er det noget hvor man kan forbedre sig :-)

Vedr sammenkobling af litra sa+se

af Holger Sørensen, Hedehusene, 29/10 2014, 16:29 (3465 dage siden) @ glade-koege

Utroligt med stavefejl og forkerte forkortelser. Skal nogle ikke snart stramme sig op. Det vil helt klart øge lødigheden af indlægget.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Vedr sammenkobling af litra sa+se

af Svend, 29/10 2014, 18:09 (3465 dage siden) @ glade-koege

Jeg er sikker på, at pendlergruppen kan få et fornuftigt svar på dette - og mange andre spørgsmål - hvis de kontakter DSB direkte ;-)

--
Svend

Vedr sammenkobling af litra sa+se

af glade-koege ⌂, køge, 29/10 2014, 19:49 (3465 dage siden) @ Svend

Svend er desværre ikke altid muligt... dsb er gode til at tale udenom hvis de mener man rammer et ømt punkt.. :-)

Og nogen gange er det rart at ha fakta selv før man tag et møde med s-tog så man ikke føler sig helt dum :-)

Vedr sammenkobling af litra sa+se

af Svend, 29/10 2014, 20:00 (3465 dage siden) @ glade-koege

En anden mulighed er at stille sig ud på perronen og observere (og notere) belægningen i de enkelte tog. Ikke over én dag, men mange ........
Det eneste der tæller, er jo om der er plads til alle passagerer (og hvis man er rigtig flink også deres cykler), ikke hvor mange SA- og SE-sæt toget består af.

God arbejdslyst :-)

--
Svend

Avatar

Vedr sammenkobling af litra sa+se

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 31/10 2014, 19:55 (3463 dage siden) @ glade-koege

og spg går fordi i dag sendte man fx en stamme til Åmarken med 20 min drift og spg er alene om man kunne ha sendt en stamme mere ved næste afgang i stedet for at aflyse den på kbh h og så koblet de 2 sammen så alle de folk som kom med S-tog bus fra syd ikke skulle slåes om en stamme..

Der er mange ting man som passager mener der kunne gøre bedre, men det er nu den enkelte togleder hos Banedanmark der træffer den nedegyldige beslutning om hvordan en opstået uregelmæssighed skal håndteres. Hvis dit bud går på en sammenkobling på Københavns Hovedbanegård i morgenmyldretiden, så vil den mulighed ikke være eksisterende, kan jeg roligt sige. Der er mange der har mange gode ideer til hvordan man kunne gøre det, men ikke alt kan lade sig gøre i den virkelige verden, og mange gange handler det om at køre med det man har at gøre godt med og få det bedste ud af materielt og personale. Når der skal pilles tog ud ved toguorden er der mange bolde der bliver kastet i luften og skal træffes mange og hurtige beslutninger.

Vedr sammenkobling af litra sa+se

af glade-koege ⌂, køge, 31/10 2014, 21:08 (3463 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

handlet om at sammen koble 2 togsæt på åmarken da man kun sendte et togsæt og og var det førstemeget længe, så havde man sendt 2 linje a efter hinanden som kom med 10 min mellemrum og lavet en dobbelt stammer på åmarken havde man undgået mange problemer.. især da næste afgang efter først 20min og alle ikke kunne komme med..

Vedr sammenkobling af litra sa+se

af Holger Sørensen, Hedehusene, 31/10 2014, 21:14 (3463 dage siden) @ glade-koege

Længe leve de glade amatører!!!! Men bortset fra det, søg dog en stilling som trafikstyringsmedarbejder hos Banedanmark, så du kan få afløb for dine gode ideer og initiativer i en her og nu situation!!!

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Vedr sammenkobling af litra sa+se

af Svend, 31/10 2014, 21:48 (3463 dage siden) @ glade-koege

handlet om at sammen koble 2 togsæt på åmarken da man kun sendte et togsæt og og var det førstemeget længe, så havde man sendt 2 linje a efter hinanden som kom med 10 min mellemrum og lavet en dobbelt stammer på åmarken havde man undgået mange problemer.. især da næste afgang efter først 20min og alle ikke kunne komme med..

Det var da ikke så godt, hva´.....
Vi må have sat pendlergruppen i gang med hjælpe til med gode råd og vejledning, når der skal disponeres.

--
Svend

Avatar

Vedr sammenkobling af litra sa+se

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 31/10 2014, 22:22 (3463 dage siden) @ glade-koege

handlet om at sammen koble 2 togsæt på åmarken da man kun sendte et togsæt og og var det førstemeget længe, så havde man sendt 2 linje a efter hinanden som kom med 10 min mellemrum og lavet en dobbelt stammer på åmarken havde man undgået mange problemer.. især da næste afgang efter først 20min og alle ikke kunne komme med..

Ja det kunne man gøre som udefra kommende observatør. Men i den situation handler det om at få toget videre og ud at gøre gavn. Så skulle et forsinket tog holde min. 10 minutter på Åmarken og vente på den efterfølgende A'er i stedet med at køre så snart det var muligt? Ja men det er da også en glimrende idé, for så kan de passagerer der har ventet og allerede er blevet forsinket vente endnu længere og toget som skal helt til Farum bliver endnu mere forsinket og vil nok være det resten af dagen. Hurra!

Som skrevet tidligere. Det er ret nemt at disponere som passager og det er helt gratis. Men når man skal have det til at fungere i virkeligheden hvor driftlederen skal have styr på personalet, materieldisponenten skal disponere over materiel og stationsbestyreren skal have infrastrukturen og sikringsanlægget til at spille sammen med resten, så er 2+2 ikke altid lig 4. Ked af at sige det, men jeg synes du skal gå videre med dine ideer til DSB S-tog, for jeg kan ikke forklare det mere tydeligt.

Vedr sammenkobling af litra sa+se

af Holger Sørensen, Hedehusene, 1/11 2014, 08:28 (3462 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Tak for endnu et fornuftigt uddybende indlæg.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Vedr sammenkobling af litra sa+se

af Carsten, 31/10 2014, 08:59 (3463 dage siden) @ glade-koege

Der er hverken instrukser eller faglige aftaler der begrænser lokomotivførere ved S-banen i at af- eller tilkoble togsæt.
I praksis er det tilrettelagt så det er stationsbetjente (køremænd) der udfører op- og nedformeringerne, men pt er der faktisk lokomotivførere der udfører en del af dette arbejde på et enkelt depot.
I mange tilfælde, hvor der opstår pludselige behov for ændringer i togenes oprangering, vil lokomotivføreren være den eneste der er til rådighed til opgaven.

Med venlig hilsen

Carsten

DSB MZ1438

Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige. Pris 90 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak