Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MR i stedet for IC3 (Generelt)

af Jan_8800, 29/10 2014, 15:35 (3466 dage siden)

Jeg skulle en tur til Bjerringbro tidligere i dag.Var på stationen i god tid.Og var så heldig at se IC 621 (Aarhus-Struer) kom kørende ind til perronen.
Det der plejer at være et IC3 tog var erstattet af et god gammelt MR/MRD tog.Og så endda med togfører/betjent ombord.

Nogen der ved hvorfor det var ude at køre på denne tur?

MR i stedet for IC3

af Henning Knudsen ⌂ @, 29/10 2014, 17:31 (3466 dage siden) @ Jan_8800

Jeg ved ikke hvorfor; men jeg har oplevet det samme på Thybanen den 13-10 2014, hvor jeg også mener de gennemgående DSB tog bliver kørt af IC 3 materiel, det har jeg set tidligere-

Mvh Henning

http://www.123hjemmeside.dk/hdknudsen

[image]
Tog krydsning mellem MR tog mod Struer og Arriva Lint tog mod Thisted på Bedsted Thy station 13-10 2014

[image]
IC 3 tog ankommer Uglev station fra Struer 27-7 2011

MR i stedet for IC3

af Jimmy, 30/10 2014, 07:58 (3465 dage siden) @ Henning Knudsen

Hej.

I går var IC 760 også erstattet med MR. DSB kører et middagstog på Thybanen med MR. Men det er dog sket at man har indsat en MF-(IC3) i stedet for.

Når man indsætter MR, skyldes det mange gange fordi man mangler en MF, et andet sted. Og skal
den erstatte et IC-tog så er der også togfører med i toget.

MR i stedet for IC3

af Bruger4711, 30/10 2014, 16:16 (3465 dage siden) @ Jimmy

I går var IC 760 også erstattet med MR. DSB kører et middagstog på Thybanen med MR. Men det er dog sket at man har indsat en MF-(IC3) i stedet for.

L 745 og L 760 har været været erstattet med MR flere gange i denne her uge pga. materielmangel.

MR i stedet for IC3

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 2/11 2014, 18:43 (3462 dage siden) @ Bruger4711

L 745 og L 760 har været været erstattet med MR flere gange i denne her uge pga. materielmangel.

Hvis det ikke var for et antal MR sæt i reserven, så ville DSB's køreplan skvatte sammen dagligt, det er stort set altid et MR sæt der redder toggange ved materielmangel.

Det var heldigt, at man ikke nåede at få skrottet et stort antal MR sæt i de glade slut 00'ere - dengang IC4 var 'lige om hjørnet' og DSB kunne gå på vandet...

MR i stedet for IC3

af Søren N, 2/11 2014, 17:39 (3462 dage siden) @ Jimmy

Som pendler har jeg også oplevet materielmanglen i sidste uge.(=ståpladser og vogne med defekte toiletter i drift) Er der nogen der kender årsagen?

MR i stedet for IC3

af Bruger4711, 2/11 2014, 19:13 (3462 dage siden) @ Søren N

Som pendler har jeg også oplevet materielmanglen i sidste uge.(=ståpladser og vogne med defekte toiletter i drift) Er der nogen der kender årsagen?

15-20 togsæt konstant på værksted.

MR i stedet for IC3

af Lars Kongshøj, 30/10 2014, 08:52 (3465 dage siden) @ Jan_8800

Der er ingen naturlov, der kræver at togkaterogi og materieltype hænger sammen. Kan give lidt problemer med pladsreservationen.

MR i stedet for IC3

af Nattogsrejsende, 30/10 2014, 22:58 (3465 dage siden) @ Lars Kongshøj

Der er ingen naturlov, der kræver at togkaterogi og materieltype hænger sammen. Kan give lidt problemer med pladsreservationen.

Det kan vel også give nogle problemer ift. eventuelle rejsende på DSB 1', hvis det er annonceret, at toget har både Standard og DSB 1', da MR-tog jo kun har Standard. Hvad gør man i de tilfælde - indretter man en midlertidig DSB 1'-afdeling (med kaffe/te mv.), eller får passagererne i stedet ret til en form for erstatning?

MR i stedet for IC3

af KimC, 3/11 2014, 10:14 (3461 dage siden) @ Nattogsrejsende

Der er ingen naturlov, der kræver at togkaterogi og materieltype hænger sammen. Kan give lidt problemer med pladsreservationen.


Det kan vel også give nogle problemer ift. eventuelle rejsende på DSB 1', hvis det er annonceret, at toget har både Standard og DSB 1', da MR-tog jo kun har Standard. Hvad gør man i de tilfælde - indretter man en midlertidig DSB 1'-afdeling (med kaffe/te mv.), eller får passagererne i stedet ret til en form for erstatning?

Der har faktisk været 1 Kl i de MR der en overgang kørte Englænderen.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak