Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Hurtigt spørgsmål? (Jernbanen i dag)

af kenkari ⌂, Roskilde, 31/10 2014, 23:08 (3458 dage siden)

Hej
Skal til Gribskov i morgen, så jeg vil høre om nogle kloge hoveder kunne svare mig på, om der er rejsekort-standere på Gribsø trinbræt eller er det helt umuligt at bruge rejsekort dertil?

Vh Kenny

Hurtigt spørgsmål?

af Leif Jørgensen, København Ø., 31/10 2014, 23:41 (3458 dage siden) @ kenkari

Mig bekendt har samtlige stationer hos Lokalbanen og på resten af Sjælland rejsekortstandere, selv Høvelte. Men jeg da prøvede da lige at tjekke DR's optagelse af Hillerød - Tisvildeleje i serien På skinner. Ca. 8:54 min inde passeres Gribsø uden stop og her ses en rejsekortstander. Så jo, selv midt i Gribskov virker rejsekortet.

Med venlige Gribsø-hilsner og ønsker om en god tur
Leif Jørgensen

Avatar

Hurtigt spørgsmål?

af kenkari ⌂, Roskilde, 1/11 2014, 00:11 (3458 dage siden) @ Leif Jørgensen

Mig bekendt har samtlige stationer hos Lokalbanen og på resten af Sjælland rejsekortstandere, selv Høvelte. Men jeg da prøvede da lige at tjekke DR's optagelse af Hillerød - Tisvildeleje i serien På skinner. Ca. 8:54 min inde passeres Gribsø uden stop og her ses en rejsekortstander. Så jo, selv midt i Gribskov virker rejsekortet.

Med venlige Gribsø-hilsner og ønsker om en god tur
Leif Jørgensen

Tak Leif. Ja, havde ikke lige tænkt på at se På Skinner. Det jo oplagt. Ved ikke hvorfor jeg ikke tænkte på det hehe :)

Avatar

Hurtigt spørgsmål?

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 1/11 2014, 01:51 (3458 dage siden) @ kenkari

Jeg har set disse standere på Gribsø T. Du må meget gerne vise billeder derfra, der er vist noget om at skuret skal renoveres - så jeg håber mit skilt får lov at blive siddende.

Hilsen
Henrik

--
[image]

Hurtigt spørgsmål?

af Peter, 1/11 2014, 09:45 (3457 dage siden) @ Henrik Thomsen

Her er et billede fra Gribsø taget i april. Rejsekortstanderne er desværre ikke med på billedet, de står i modsat retning[image]

--
[image]

Hurtigt spørgsmål?

af Peter Frederiksen, 1/11 2014, 10:54 (3457 dage siden) @ kenkari

Der er rejsekortstandere på alle Lokalbanens stationer og trinbrætter. Således også på Gribsø trinbræt.

Hurtigt spørgsmål?

af Frank Poulsen, 1/11 2014, 11:00 (3457 dage siden) @ Peter Frederiksen

Det er der vel på samtlige standsningssteder i hele landet? Er der ikke?

Hurtigt spørgsmål?

af keld ⌂, Malling, 1/11 2014, 11:45 (3457 dage siden) @ Frank Poulsen

Nej! Mellem Århus og Odder er der ingen rejsekortstander på Kongsvang, Vilhelmsborg, Egelund og Assedrup, og du får ingen servicemeddelelse om, at du ikke kan stemple ud på disse stationer!
M.v.h.
Keld Zumbach

Hurtigt spørgsmål?

af Jens Peter, 1/11 2014, 17:57 (3457 dage siden) @ keld

Er der så ikke monteret standere i togene istedet.

Hurtigt spørgsmål?

af Thorbjørn, 1/11 2014, 22:50 (3457 dage siden) @ Jens Peter

Er der så ikke monteret standere i togene istedet.

Fra Odderbanen:

Klippekort skal stemples på perronen, da der ikke er klippeautomat i toget.

På følgende standsningssteder: Kongsvang, Øllegårdsvej, Mølleparken, Vilhelmsborg, Egelund og Assedrup, er der ingen billetautomat (rejsen fra disse standsningssteder kan derfor kun starte med klippekort eller periodekort).


Vigtigt! » Rejsekortet kan kun bruges på strækningen fra Grenaa til Aarhus - ikke mellem Aarhus og Odder.

Hurtigt spørgsmål?

af morten t, 2/11 2014, 09:04 (3457 dage siden) @ Thorbjørn

Her fra midttrafik

Hvornår kommer rejsekort i Midttrafik?
Rejsekort bliver løbende installeret og indført i Midttrafiks busser og tog. Listen her giver dig et overblik over, hvornår du kan forvente, at rejsekort bliver installeret i dit område. De præcise datoer bliver meldt ud, når vi kender dem.

21. januar 2014
Aarhus Nærbane - togstrækningen Aarhus-Odder

Her i Beder har der været stander længe.

Hilsen Morten

Hurtigt spørgsmål? Stationer uden rejsekort

af steenth, 2/11 2014, 11:35 (3456 dage siden) @ Jens Peter

Er der så ikke monteret standere i togene istedet.

Nej. Man vil ikke ofre installationer på de steder, hvis de snart bliver nedlagt. Man har bare ikke taget beslutningen endnu, men vil spare den halve mio. kroner det koster at få rejsekort på de steder.

Hurtigt spørgsmål?

af Peter Frederiksen, 1/11 2014, 11:48 (3457 dage siden) @ Frank Poulsen

Joh, det burde der vel være - kan ski' ikke rigtigt finde ud af, om der er noget på Fyn som mangler - eller om det "kun" er busserne. Så derfor holdt jeg mig lige til det "kendte" område.

Hurtigt spørgsmål?

af Niels Bak, 1/11 2014, 11:52 (3457 dage siden) @ Peter Frederiksen

På Fyn er det så vidt jeg ved kun busserne der mangler, idet alle togene er statsdrevne. Det lokale trafikselskab, som står uden for rejsekortet et par år endnu, har ikke nogen lokalbaner og står kun for busserne.

Jeg har dog ikke tjekket samtlige stationer :o)

Hurtigt spørgsmål?

af Lars Kongshøj, 1/11 2014, 11:04 (3457 dage siden) @ kenkari

Kunne man ikke aftale at bruge mere dækkende overskrifter, så man hurtigt kan hvad indlægget handler om?

Avatar

Hurtigt spørgsmål? Og svar?

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 10/11 2014, 22:23 (3448 dage siden) @ kenkari

Jeg ville knytte en video, som en lige har lagt en henvisning op til, til denne tråd, men det er jo dig selv, så nu ved vi hvad du lavede der ude i Gribskov! :-)

Men her er din henvisning og omkring 3:15 i din video ser man tydeligt at der er Rejsekortstander der ude midt i skovens eller dybe ro (når der ikke lige typhoneres) på Gribsø trinbrædt.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak