Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanemuseum i Odense (Generelt)

af Anders ⌂, Copenhagen, 20/11 2014, 06:56 (3442 dage siden)

Hej Alle

Jeg havde et ophold i Odense i tirsdags i forbindelse med rejse til Flensborg.
Jeg gik naturligvis over til museet og kiggede ind igennem trådhegnet til sporarealet. Jeg så mange fine ting blandt andet var der etableret en kulgård med vandposter og kran. Jeg så også at brandolieforsyningen og sandforsyningen nær remisen var fjernet. Det har da ellers også nogle år på bagen. Hvorfor har man valgt at ændre det anlæg? Man er jo også glade for og har accepteret motorlok som musealt materiel i den branche og disse lok skal have tilført energi som damplok i form af brændstof. Skal forsyningsanlægget flyttes?

--
Venlig hilsen Anderswww.smalspor.dk

Jernbanemuseum i Odense

af Langelandsbanen, 20/11 2014, 17:10 (3442 dage siden) @ Anders

Jeg mener at der er et tankanlæg i Odense, på den anden side af banegården og så lidt mod Jylland.

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Jernbanemuseum i Odense

af Anonym, Roskilde, 22/11 2014, 11:19 (3440 dage siden) @ Anders

Jeg tror det du tænkte på var det gamle anlæg, som stod i de to spor som gik ned til remisen hvor der ofte førhen kom MR-sæt ned og tankede. Det blev fjernet for en del år siden. Måske i 2001 eller 2002.

Vh.

Indsend billeder
De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker

Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS monopol på sukkerproduktion.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak