Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 23/11 2014, 10:38 (3435 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

https://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Trekanten/2014/11/21/073916.htm

At Rejsekortet får en daglig tur er det som sådan ikke meget nyt i, desværre er der heller ikke noget nyt i Rejsekortet arrogante svar, hvor Markedschef Thomas Bramsen på sin sædvanlige arrogante måde vælger at svare:

'at man kan altid finde nogen, der misforstår et budskab, men at reklamens budskab i øvrigt er soleklart'.

Det var i øvrigt samme Markedschef der kaldte sin kunder for 'uvidende' i juni 2013, hvor Rejsekortet også fik en tur i vridemaskinen. Det er tydeligt, at manden befinder sig i et monopol-foretagende, der intet har tilovers for sine kunder, og derfor ikke har behov for at forbedre forholdet til samme kunder - kommer de ikke frivilligt, kan vi jo altid tvinge dem, det må være Rejsekortets holdning.

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen

af LasseG, 23/11 2014, 12:41 (3435 dage siden) @ Henrik Hansen

hvor Markedschef Thomas Bramsen på sin sædvanlige arrogante måde vælger at svare:

Hans problem er vel dybest set at der er en masse som brokker sig over rejsekortet uden nogensinde have brugt det og måske er blevet træt af at de i praksis ikke eksisterende/omstillings problemer bliver blæst op fordi der tidligere har været problemer med rejsekortet.

Sjovt nok er et af de største problemer rejsekortets ubehjælpelige selvbetjening - men den snakker ingen om for det kræver jo at man har et rejsekort for at have kendskab til denne!

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen

af Lars Kongshøj, 23/11 2014, 21:38 (3434 dage siden) @ LasseG

Sjovt nok er et af de største problemer rejsekortets ubehjælpelige selvbetjening - men den snakker ingen om for det kræver jo at man har et rejsekort for at have kendskab til denne!

Jeg har ikke brugt rejsekortet, har gerne villet vente til begyndervanskelighederne var overstået. Hvad mener du med "ubehjælpelige selvbetjening"?

Mvh. Lars
PS. Jeg vil se klippekorte afskaffet før jeg tror det.

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen

af steenth, 23/11 2014, 22:05 (3434 dage siden) @ Lars Kongshøj

Sjovt nok er et af de største problemer rejsekortets ubehjælpelige selvbetjening - men den snakker ingen om for det kræver jo at man har et rejsekort for at have kendskab til denne!


Jeg har ikke brugt rejsekortet, har gerne villet vente til begyndervanskelighederne var overstået. Hvad mener du med "ubehjælpelige selvbetjening"?

De problemer, som er med rejsekortet, gør ikke at man kan bruge det. For i det daglige mærker man ikke til problemerne.

Mvh. Lars
PS. Jeg vil se klippekorte afskaffet før jeg tror det.

Argumentet for at udskyde afskaffelsen er væk nu. De har fået opgraderet backend-system i september måned og de ville ikke opgradere og afskaffe klippekort tæt på hinanden, da det hver især vil belaste deres kendeservice meget.

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen

af LasseG, 23/11 2014, 22:11 (3434 dage siden) @ steenth

Sjovt nok er et af de største problemer rejsekortets ubehjælpelige selvbetjening - men den snakker ingen om for det kræver jo at man har et rejsekort for at have kendskab til denne!


Jeg har ikke brugt rejsekortet, har gerne villet vente til begyndervanskelighederne var overstået. Hvad mener du med "ubehjælpelige selvbetjening"?


De problemer, som er med rejsekortet, gør ikke at man kan bruge det. For i det daglige mærker man ikke til problemerne.

Enig, rejsekortet er meget stabilt og nemt at bruge i det daglige!

Jeg har lige tjekket og har i år måtte skrive til kundeservice 2(!) gange ude af næsten 300 rejser!

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen

af LasseG, 23/11 2014, 22:07 (3434 dage siden) @ Lars Kongshøj

Sjovt nok er et af de største problemer rejsekortets ubehjælpelige selvbetjening - men den snakker ingen om for det kræver jo at man har et rejsekort for at have kendskab til denne!


Jeg har ikke brugt rejsekortet, har gerne villet vente til begyndervanskelighederne var overstået. Hvad mener du med "ubehjælpelige selvbetjening"?

Man burde kunne:

  • Skifte kreditoplysninger.
  • Ændre korttype (Fra Voksen til Ung eksempelvis).
  • Sætte billedet på ens kort.
  • Se ens rejser detaljeret, altså samtlige check ind og ud - ikke kun som nu det første og sidste (Efter sidste opdatering kan man nu se et Kontrolmærke hvis ens kort er blevet tjekket under rejsen, det kunne man ikke før).
  • Arkivere spærrede rejsekort så ens spærrede rejsekort ikke ligger for altid på ens selvbetjeningsforside.
  • Se alle ens tidligere rejser og ikke som nu hvor de forsvinder efter et tidsrum, også selvom det tidsrum ser ud til at være blevet forlænget.
  • Se hvis man har fået penge udbetalt for en forkert rejse.
  • Kontakte kundeservice ved eksempelvis fejl i ens rejsehistorik uden at skulle udfylde rejsekortnummer, navn, adresse, email, fødselsdato samt tidspunkt og en beskrivelse for hændelsen - når man er logget ind burde man blot kunne trykke på en knap ud for den rejse som der er forkert uden alt det andet.

Ikke urimelige krav efter min overbevisning.

PS. Jeg vil se klippekorte afskaffet før jeg tror det.

Det er afskaffet i blandt andet Nordjylland, på Lolland og Faster samt Sjælland udenfor hovedstaden...

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen

af steenth, 23/11 2014, 22:26 (3434 dage siden) @ LasseG

Ikke urimelige krav efter min overbevisning.

De er ved rettet på de mangler der er. Opgraderingen i september var det første store skridt i den retning. Og de krav du stiller er ser rimelige ud. De skal kunne vises 13 måneds historisk - det bliver også de længst periode de vil gå tilbage.

Avatar

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 24/11 2014, 12:41 (3434 dage siden) @ steenth

Ikke urimelige krav efter min overbevisning.


De er ved rettet på de mangler der er. Opgraderingen i september var det første store skridt i den retning. Og de krav du stiller er ser rimelige ud. De skal kunne vises 13 måneds historisk - det bliver også de længst periode de vil gå tilbage.

Skal de ikke gemme 5 års historik af hensyn til kravene i diverse lovgivning? Hvis de har 5 år kan jeg ikke se der er noget problem i at vise det de har.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 24/11 2014, 07:20 (3434 dage siden) @ LasseG

Man burde kunne:

  • Skifte kreditoplysninger.
  • Ændre korttype (Fra Voksen til Ung eksempelvis).
  • Sætte billedet på ens kort.
  • Se ens rejser detaljeret, altså samtlige check ind og ud - ikke kun som nu det første og sidste (Efter sidste opdatering kan man nu se et Kontrolmærke hvis ens kort er blevet tjekket under rejsen, det kunne man ikke før).
  • Arkivere spærrede rejsekort så ens spærrede rejsekort ikke ligger for altid på ens selvbetjeningsforside.
  • Se alle ens tidligere rejser og ikke som nu hvor de forsvinder efter et tidsrum, også selvom det tidsrum ser ud til at være blevet forlænget.
  • Se hvis man har fået penge udbetalt for en forkert rejse.
  • Kontakte kundeservice ved eksempelvis fejl i ens rejsehistorik uden at skulle udfylde rejsekortnummer, navn, adresse, email, fødselsdato samt tidspunkt og en beskrivelse for hændelsen - når man er logget ind burde man blot kunne trykke på en knap ud for den rejse som der er forkert uden alt det andet.

Tænk at sådan en liste i hele taget kan skrives om et system, der har været i drift i over 3 år. Det siger jo desværre en hel del om hvor elendigt Rejsekortet har været (og tildels) stadig er...

Sjovt nok er Rejsekortets aktionsliste grøn på alle tiltag. Den eneste røde er den landsdækkende billet, hvor DSB ikke vil deltage, da det vil medføre ulemper for deres kunder = prisstigninger.

Hvis man stadig mangler en detaljeret visning af rejserne, med alle check-in og check-ud, hvordan kan kunderne så sikre sig at beregningen er foretaget korrekt. Ved alle andre betalingskortsystemer skal samtlige mellemregninger fremgå, men Rejsekortet er åbenbart undtaget herfor !!!

Informationerne omkring samtlige transaktioner på kortet må nødvendigvis være i selskabet IT-system, men hvorfor så ikke præsenterer det for sine kunder ??

Nuvel, Rejsekortet har mindre end 3 måneder til at 'rette ind' og få udført de tiltag som er angivet i listen, men når de det - jeg tvivler.

Avatar

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen - edit

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 23/11 2014, 10:41 (3435 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

https://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Trekanten/2014/11/21/073916.htm

Edit: Hvis nogen kan fremtrylle et link til den nævnte "tv-reklame", vil det være fint. Jeg kan ikke finde tv-reklamen ved googling, på rejsekort.dk eller youtube.com.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen

af steenth, 23/11 2014, 22:01 (3434 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Rejsekort vil få masser af ture i pressen indtil klippekort er afskaffet i februar - det sælger godt med aviser.... denne her historie er en af de mere tynde. Nogen gange kender journalisterne ikke verden særlig godt uden for avishuset. Man har bare flyttet henvendelserne til telefon og email istedet for betjente billetsalg.

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen

af Tonny Brandt Andersen, 24/11 2014, 09:03 (3434 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg har kun en ting at sige om rejsekortet: Det er genialt.

Det er det bedste der er sket for mig. Det er så nemt og billigt. Én gang havde de trukket 25 kr. uden at jeg havde været ude at køre. Jeg skrev en klage, og bad dem dokumenterer turen, hvorefter de 25,- kr. blev fjernet.

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 24/11 2014, 14:01 (3434 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
redigeret af mhv_vsvt, 24/11 2014, 14:12

- Jeg vil give dem ret, for der er en 3 ting som Rejsekort ikke gør ordenligt opmærksom på, og det er:

Har du et Rejsekort Anonymt må du kun bruge det til rejser Jylland/fyn eller på Sjælland incl. øer, og skal du bruge det Landsdækkende skal du først indsætte 750 kr på kortet og så omstille kortet til en landsdækkende rejse i en Rejekort-påfyldningsautomat inden du rejser fra f.eks Jylland til Sjælland.

Men det kan dog lade sig gøre i praksis, har betalt 342 kr for en rejse fra Hobro til Slagelse.

På rejsekort Personligt kan du rejse så langt du orker og der er penge på kortet til, bare der er de blå tjeck ind og ud standere på stationen og i bussen.

Og det glæder mig faktisk lidt at Midt-Trafik ikke er helt sjok i dette her.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen

af Krabsen @, 24/11 2014, 14:18 (3434 dage siden) @ mhv_vsvt

På rejsekort Personligt kan du rejse så langt du orker og der er penge på kortet til, bare der er de blå tjeck ind og ud standere på stationen og i bussen.

Er der tank-op aftale, er der ikke krav om at der skal være tanket op før rejsen..

Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen

af Fysikeren, 24/11 2014, 15:01 (3434 dage siden) @ Krabsen

På rejsekort Personligt kan du rejse så langt du orker og der er penge på kortet til, bare der er de blå tjeck ind og ud standere på stationen og i bussen.


Er der tank-op aftale, er der ikke krav om at der skal være tanket op før rejsen..

Nej, det er der ikke. Har kørt til Jylland flere gange med væsentlig mindre end rejsens pris på kortet. Når kortets saldo når under 100 kr., så tanker det op. Så har jeg 200 kr. på kortet og kører for 300 kr., så er saldoen -100 kr. Jeg kan dermed ikke begynde en ny rejse før der er tanket op til mindst 50 kr. Med tank-op-aftalen sker dette automatisk, i mit tilfælde med 500 kr., og saldoen vil dermed komme op på 400 kr. Rigeligt til at begynde den næste rejse.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak