Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor... (Billedegætterier)

af Allan Støvring-Nielsen, 17/12 2014, 21:01 (3411 dage siden)

.. er vi nu henne?

mvh, Allan

[image]

Hvor...

af Allan Støvring-Nielsen, 17/12 2014, 22:14 (3411 dage siden) @ Morten

På vej mod Aabenraa ?


Godkendt, men dog på vej fra Aabenraa mod Rødekro.

Allan

Hvor...

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 18/12 2014, 09:30 (3410 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Der må have været en rigtig god gammel lyd af skinnestød der! - hvad var anledningen til at et MR-tog havde slået et sving den vej?

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Hvor...

af KimC, 19/12 2014, 08:39 (3409 dage siden) @ mhv_vsvt

Der må have været en rigtig god gammel lyd af skinnestød der! - hvad var anledningen til at et MR-tog havde slået et sving den vej?

Hvis det er den tur jeg tænker på var det en inspektionstur der kom til den konlusion at sporet var så dårligt at banen skulle spærres for trafik.
Det er mig fortsat en gåde hvorfor MR toget returnerede til Rødekro ad skinnevejen når man var kommet til den konklusion at banen var så farlig at den skulle spærres.
Jeg havde forventet at d'herrer jernbaneinspektører efter den frygtindgydende tur havde ladet MR'en stå i Åbenrå, og taget bussen tilbage, og MR toget var blevet afhentet af blokvogne.

Hvor...

af Allan Støvring-Nielsen, 20/12 2014, 20:58 (3408 dage siden) @ KimC

Samme dag var de også en tur i Haderslev. Det var en sjov tur. Jeg havde min cykel med i toget til Vojens, og cyklede til Hammelev og tog dette foto.

Derefter nåede jeg akkurat at cykle til broen udenfor Aabenraa - godt forpustet!

Når jeg når frem til at lægge min DVD film nr. 12 på Youtube, er denne scene også med og så må vi jo kunne høre skinnestødene ;-)

Film 1-7 er online her.

https://www.youtube.com/results?search_query=asn+tog

[image]

Billige jernbane T-shirts

Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland

Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak