Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

DSB Specialvogn/Hjælpevogn 11 - Hjemsted Struer (2 fotos) (Generelt)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 17/12 2014, 22:37 (3415 dage siden)

Kan se billederne af DSB Specialvogn/Hjælpevogn 11 har et nogle år på bagen, så kan de bruges er her på stykker fra i år.

[image]
DSB Specialvogn 11 ved godsekspeditionen i Struer, 17. december 2014 (thr)

[image]
DSB Specialvogn 11 ved godsekpeditionen i Struer, 21. juli 2014 (thr)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

DSB Specialvogn/Hjælpevogn 11 - Hjemsted Struer (2 fotos)

af Preben Olsen., 18/12 2014, 08:01 (3415 dage siden) @ T. Rithmester

Men det er åbenbart nogle forkerte brædder de har brugt under vinduerne, siden de er faldet af/sammen.

Avatar

DSB Specialvogn/Hjælpevogn 11 - Hjemsted Struer (2 fotos)

af Erik H, Frederikssund, 18/12 2014, 19:32 (3414 dage siden) @ T. Rithmester

Jeg menter da at hjælpevognene samt specialkøretøjerne var gule, men dette er måske en undtagelse??

Med venlig hilsen

Erik H

--
Erik H
[image] [image]

DSB Specialvogn/Hjælpevogn 11 - Hjemsted Struer (2 fotos)

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 18/12 2014, 22:12 (3414 dage siden) @ Erik H

Hej,

de blev gule senere da det blev mode for tjenstevogne, det den her har er den oprindelige hjælpevognsfarve.

med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

DSB Specialvogn/Hjælpevogn 11 - Hjemsted Struer (2 fotos)

af re20000, 19/12 2014, 10:08 (3414 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Hej,

de blev gule senere da det blev mode for tjenstevogne, det den her har er den oprindelige hjælpevognsfarve.

med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

Og før gult kom på mode var gråt det. Men åbenbart var det ikke alle køretøjer, der blev fundet værdige til en gang maling.

Nold

DSB Hjælpevogn Rødby mdt (2 fotos)

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 20/12 2014, 15:34 (3412 dage siden) @ re20000

Hej

Her er en hjælpevogn i Rødby Færge eller ligger maskindepotet lige uden for I-signalerne? Ellers må det være Rødby Øst.
Billederne er taget i begyndelsen af juli 1979.

[image]

og hjælpevognen står ved siden af en der trænger til hjælp:

[image]


I 1979 begyndte jeg at også tage farvebilleder. Nu har jeg prøvet at scanne for at vise en hjælpevogn i originalbemaling, men det ser ud som om den allerede er ved at blive gul:-D Grå var de aldrig.
Men! jeg har ikke manipuleret billederne af dokumentationshensyn!!

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen

DSB Hjælpevogn Rødby mdt (2 fotos)

af tybalt, Holbæk, 20/12 2014, 19:32 (3412 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Hej

I 1979 begyndte jeg at også tage farvebilleder. Nu har jeg prøvet at scanne for at vise en hjælpevogn i originalbemaling, men det ser ud som om den allerede er ved at blive gul:-D Grå var de aldrig.
Men! jeg har ikke manipuleret billederne af dokumentationshensyn!!

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen

Hej

Netop tidens tand på originale film er det som moderne grafikprogrammer er stærke til at få has på. Respekterer dit ønske om ikke at ændre af dokumentationshensyn men med den rigtige behandling kommer det til at se ud som da du var der.
Eller.....?

[image]

--
Med venlig hilsen
Henk

DSB Hjælpevogn Rødby mdt (2 fotos)

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 20/12 2014, 21:17 (3412 dage siden) @ tybalt

Hej og tak Tybalt.

Det er fint nok at du har fixet billedet, men det er jo bedre at det gøres af nogen der har den rigtige programvare og vane dermed, for det var jo netop farven der var det vigtige, det er derfor det blev lagt ud som rå scanning af en kopi, altså ikke af et negativ, men kopien ser stadig mere rigtig ud end mit scannede resultat.

Tak for din indsats og god jul
med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

PS jeg scanner nu alle mine sort-hvide kopier og der er det jo mere som mørkekammerarbejde.
Men jeg har et spand på ca. 10 år inden det blev digitalt, så måske bliver farvescanning aktuelt hen ad vejen gode råd modtages gerne.

DSB Hjælpevogn Rødby mdt (2 fotos)

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 20/12 2014, 23:45 (3412 dage siden) @ Michael Deichmann

Hej
tak for rådet,
jeg har scannet dias med fremgang og sorthvide negativ med negativ effekt på en sådan scanner, jeg var med i en fotoklub, hvor vi indkøbte en af rimelig god kvalitet.

ADVARSEL: SARTE LÆSERE BØR SLUTTE HER:


Nu er situationen at jeg har beholdt de bedste farvenegativer som jeg kan få scannet professionelt til en rimelig pris hvilket jeg vil få gjort.

Så har jeg i øvrigt ladet forstørrelsesapparat og negativer gå over containerkanten i forbindelse med den seneste flytning, men det var en konsekvens af flytning til mindre bolig og jeg (og min kone) har så brugt en del tid på at sortere.
Vi har beholdt de billeder som vi var tilfredse med eller dem der var noget specielt ved. "Vi" gælder familie og andet end jernbanebilleder, togene ordnede jeg selv.

Jeg kan måske godt ærgre mig lidt over at jeg ikke fik kopieret visse billeder:-( ,
men dem jeg har kopieret har jeg jo allerede udvalgt som værende de bedste på en rulle.:-)
Det siges jo at der er ét godt billede på en rulle (for yngre læsere: = 36 billeder.
Det lader til at stemme meget godt, så det er til at overskue.

Det hele var en del af processen; at rydde op i sine ejendele inden det bliver for sent og ikke lade for meget falde på datteren.

Men bare rolig jeg har en hel del billeder endnu som jeg gerne vil vise fremover.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

DSB Specialvogn/Hjælpevogn 11 - Hjemsted Struer (2 fotos)

af Steff, 20/12 2014, 23:18 (3412 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Go´aften.

Hjælpevognen i Struer fotograferet den 6. maj 1983 i garanteret den originale farve.
Vognen var hensat sammen med andre tjenestegodsvogne nede ved remisen.
[image]

En absolut sidebemærkning. Håber at indholdet i vognen nu stadig er bevaret og intakt. Det var faktisk et af ræsonnementerne for at kunne skrotte den hjælpevogn uden indhold på Centralværkstedet.

Fortsat god aften og kommende søndag

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler

Avatar

DSB Specialvogn/Hjælpevogn 11 - Hjemsted Struer (2 fotos)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 21/12 2014, 17:50 (3411 dage siden) @ Steff

Go´aften.

Hjælpevognen i Struer fotograferet den 6. maj 1983 i garanteret den originale farve.
Vognen var hensat sammen med andre tjenestegodsvogne nede ved remisen.
[image]

En absolut sidebemærkning. Håber at indholdet i vognen nu stadig er bevaret og intakt.

Tak for billedet, Steff :-)
Jeg ved ikke hvor meget af det originale indhold der stadigvæk er i vognen, men som et kuriosum faldt jeg over en slutlygte fra vognen i en mindre genbrugsbutik her i byen, den blev fluks købt af min far og skænket til museet/vognen, så noget originalt er der i hvert fald i vognen :-)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak