Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

90 mindre brande i ic3

af Gæst, 20/12 2014, 08:33 (3405 dage siden) @ glade-koege

IC3 kører under Storebælt mange gange i døgnet. Men mon det reelt er det tog der udgør den største risiko? Der kører jo også IC4, ER og ME med DD vogne.

Mvh

90 mindre brande i ic3

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 20/12 2014, 09:52 (3405 dage siden) @ Gæst

IC3 kører under Storebælt mange gange i døgnet. Men mon det reelt er det tog der udgør den største risiko? Der kører jo også IC4, ER og ME med DD vogne.

Vi kan vel ret hurtigt blive enige om, at hovedparten af de tog der passerer Storebælt udgøres af IC3 materiel.

IC4 passerer vel kun Storebælt omkring 8-10 gange i døgnet.

IR4 er elektrisk og brandrisikoen ifht. IC3 må være betydelig mindre, der medføres bl.a. ikke store mængder brændolie.

ME kommer vist kun over Storebælt sporadisk, der er længere plantog med DD-materiel imellem landsdelene mig bekendt.

Så jo IC3, må nødvendigvis udgøre den største risiko.

90 mindre brande i ic3

af Lars Kongshøj, 20/12 2014, 11:27 (3405 dage siden) @ Henrik Hansen

IC3 kører under Storebælt mange gange i døgnet. Men mon det reelt er det tog der udgør den største risiko? Der kører jo også IC4, ER og ME med DD vogne.


Vi kan vel ret hurtigt blive enige om, at hovedparten af de tog der passerer Storebælt udgøres af IC3 materiel.

IC4 passerer vel kun Storebælt omkring 8-10 gange i døgnet.

IR4 er elektrisk og brandrisikoen ifht. IC3 må være betydelig mindre, der medføres bl.a. ikke store mængder brændolie.

ME kommer vist kun over Storebælt sporadisk, der er længere plantog med DD-materiel imellem landsdelene mig bekendt.

Så jo IC3, må nødvendigvis udgøre den største risiko.

Nu er det sådan at der skal foretages et "tunneltjek" inden arbejdsdagen begyndes. (Gælder også tog til Malmö). Nogen der ved hvad tjekket går ud på?

90 mindre brande i ic3

af Jens V, 20/12 2014, 15:55 (3405 dage siden) @ Lars Kongshøj

Nu er det sådan at der skal foretages et "tunneltjek" inden arbejdsdagen begyndes. (Gælder også tog til Malmö). Nogen der ved hvad tjekket går ud på?

Se: SIN-L instruks 1.4 punkt 3.1.2. samt instruks 11.1. punkt 3.2.1. - samt eventuelt omkringstående punkter.

Jernbanevirksomhederne kan have yderligere, interne regler.

90 mindre brande i ic3

af Gæst, 20/12 2014, 19:14 (3405 dage siden) @ Henrik Hansen

IR4 medbringer vist en hel del hydraulikolie. Der var jo en IR4 vogn der brændte for ikke så længe siden. Og så kom jeg til at tænke på at IC3 og IR4 kan køre sammenkoblet. Jeg ved ikke lige hvor tit det sker.

Mvh

90 mindre brande i ic3

af KimC, 20/12 2014, 21:22 (3405 dage siden) @ Gæst

IR4 medbringer vist en hel del hydraulikolie. Der var jo en IR4 vogn der brændte for ikke så længe siden. Og så kom jeg til at tænke på at IC3 og IR4 kan køre sammenkoblet. Jeg ved ikke lige hvor tit det sker.

Mvh

Ulykken med kabeltoget ved Kaprun viser hvor galt det kan gå, og det tog havde også kun lidt hydraulikolie med, ikke flere tusinde liter diesel.

90 mindre brande i ic3

af Erik Gæst @, 21/12 2014, 16:22 (3404 dage siden) @ Gæst

IR4 medbringer vist en hel del hydraulikolie. Der var jo en IR4 vogn der brændte for ikke så længe siden. Og så kom jeg til at tænke på at IC3 og IR4 kan køre sammenkoblet. Jeg ved ikke lige hvor tit det sker.

Mvh

IC3 og IR4 kører sammenkoblet adskillige gange hver eneste dag.


Intercitytogene fra København til Jylland og omvendt består som regel af et antal sammenkoblede IC3 og IR4.

90 mindre brande i ic3

af Erik Gæst @, 21/12 2014, 16:27 (3404 dage siden) @ Erik Gæst

Toghalvdelene samles og adskilles som regel i Fredericia, men hvis det er ikke usædvanligt at man venter med det til Odense, hvor jeg flere gange har observeret hvor hurtigt sammenkoblingen foretages.

Hvorfor kunne vi dog ikke bare have bygget nogle flere IC3 og IR4 i stedet for det italienske skrammel?

90 mindre brande i ic3

af glade-koege ⌂, køge, 21/12 2014, 19:05 (3404 dage siden) @ Erik Gæst

EU udbud regler..suk... man havde tilbuddet om at ombygge alle ic3 med en lavgulv vogn..

90 mindre brande i ic3

af Lars Jensen @, 21/12 2014, 17:19 (3404 dage siden) @ Erik Gæst

Hej,

IC3 og IR4 kører sammenkoblet adskillige gange hver eneste dag.


Intercitytogene fra København til Jylland og omvendt består som regel af et antal sammenkoblede IC3 og IR4.

Skulle der være noget i vejen for at et eller to stk. IC3 slæbte et IR4 helt til Århus?

Hilsen Lars

90 mindre brande i ic3

af Bruger4711, 21/12 2014, 20:32 (3404 dage siden) @ Lars Jensen

Skulle der være noget i vejen for at et eller to stk. IC3 slæbte et IR4 helt til Århus?

Nej, det er sket. Så sent som sidste år. Personførende.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak