Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

God hjul og elg (Generelt)

af Lars Kongshøj, 21/12 2014, 15:39 (3404 dage siden)

Hej, vil ønske jer en god uge. De sad og snakkede om elge i Danmark på P4. Kender I noget til den elg, der blev påkørt på Lille Syd for en ti års tid siden. Er ikke lokofører, men ville være lidt paf, hvis jeg skulle ringe til FC og forklare at jeg havde påkørt en elg ;-) /Lars

God jul og elg

af Lars Kongshøj, 21/12 2014, 15:43 (3404 dage siden) @ Lars Kongshøj

Hej, vil ønske jer en god uge. De sad og snakkede om elge i Danmark på P4. Kender I noget til den elg, der blev påkørt på Lille Syd for en ti års tid siden. Er ikke lokofører, men ville være lidt paf, hvis jeg skulle ringe til FC og forklare at jeg havde påkørt en elg ;-) /Lars

Undskyld stavefejlen. Det skal siges at jeg er nyopereret i øjnene og ikke er så god til at læse korrektur.

God hjul og elg

af Niels-Erik Hansen @, Roskilde, 21/12 2014, 16:26 (3404 dage siden) @ Lars Kongshøj

Var det ikke i nærheden af Kværkeby i stedet?

God hjul og elg

af Tonny Andersen, 21/12 2014, 16:57 (3404 dage siden) @ Lars Kongshøj

Var det denne mellem Ringsted og Borup:

Elgen spredt over 100 meter
Fredag aften sluttede det sjællandske elg-eventyr blodigt og brat. Banemontør fra Korsør var med til at samle resterne af elgen op ......

LINK TIL ARTIKEL

God hjul og elg

af MH-B, 22/12 2014, 17:05 (3403 dage siden) @ Lars Kongshøj

Det er vel ikke det værste at skulle forklare. Min kørelærer har måtte forklare FC, at han havde påkørt et sofabord.

God hjul og elg

af Brian Væver, København, 22/12 2014, 21:20 (3403 dage siden) @ MH-B

Malede de så et sofabord på siden af førerrummet

rådyr og s-tog..

af glade-koege ⌂, køge, 22/12 2014, 21:42 (3403 dage siden) @ Brian Væver

mit tog hjem idag, linje E smadret et rådyr ned udenfor karlslunde st.. resultat var toget blev aflyst på solrød da en del af front skørtet også var røget med dyret under SA.... så næste linje E måtte afgå fra modsatte side da side sporet var optaget af en linje a..

God hjul og elg

af Hedegaard, 23/12 2014, 04:04 (3403 dage siden) @ Lars Kongshøj

Minder mig om en sjov historie.
Jeg har et familiemedlem som var lkf på det S-Tog der kørte en hest ned for nogle år siden. Han vidste at det ville blive voldsomt, så han ville gerne advare de passagerer der sad i den forreste vogn, men der var jo ikke meget tid, så der gik lidt panik i det.
Så han åbnede døren mellem kupe og førerrum og råbte "Pas på! Der kommer en hest!"

Ifølge ham kiggede folk lidt underligt på ham inden toget ramte :-D


MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak