Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Status på hensatte MR. (Generelt)

af Camilla, 23/1 2015, 07:47 (3371 dage siden)

Gooomorgen.

Hvad er status på de MR-togsæt der holder i Fredericia, er der nogen der ved noget om det. Har selv hørt lidt rygter om at de muligvis skal ud og kører igen.

Lige et tillægs spørgsmål, hvordan går det med det MR -togsæt, DSB museumstog råder over. Sidst jeg så det i Randers var det ikke noget kønt syn inde i. Håber da ikke det formulder helt for dem...

Status på hensatte MR.

af Instruktørvagten, 27/1 2015, 01:59 (3367 dage siden) @ Camilla

Fremtiden for MR afhænger fuldstændig af, hvor hurtigt (langsomt!) værkstedet i Aarhus vælger at være i stand til at gøre et større antal MG og MP køreklare.

Med de hidtidige erfaringer med dette foretagende kan passagerne derfor med god grund frygte, at DSB bliver nødt til at bruge MR i endnu nogle år.

Men mon dog ikke, at vi slipper for at få endnu flere MR/MRD-sæt til at ose omkring. De der allerede er hensat, skal vel trods alt bare skrottes.

Status på hensatte MR.

af glade-koege ⌂, køge, 27/1 2015, 08:21 (3367 dage siden) @ Instruktørvagten

Mon ikke vi ser den sidste MR i drift i december 2018 når lillesyd bliver til den nye bane over køge.. er mit bud man køre med MR indtil da..

Status på hensatte MR.

af Hedegaard, 28/1 2015, 02:40 (3366 dage siden) @ glade-koege

Mon ikke vi ser den sidste MR i drift i december 2018 når lillesyd bliver til den nye bane over køge.. er mit bud man køre med MR indtil da..

Der er jo stadig strækningen mellem Roskilde og Køge, som ikke bliver elektrificeret.
Er det stadig tanken, at Regionstog skal overtage denne del?

Status på hensatte MR.

af glade-koege ⌂, køge, 28/1 2015, 08:23 (3366 dage siden) @ Hedegaard

JVF region Sjælland ja.

Status på hensatte MR.

af Fysikeren, 28/1 2015, 11:17 (3366 dage siden) @ Hedegaard

Mon ikke vi ser den sidste MR i drift i december 2018 når lillesyd bliver til den nye bane over køge.. er mit bud man køre med MR indtil da..


Der er jo stadig strækningen mellem Roskilde og Køge, som ikke bliver elektrificeret.
Er det stadig tanken, at Regionstog skal overtage denne del?

Og de fire togsæt de regner med, at det kræver, er der jo snak om at tage fra Tølløsebanen.

Status på hensatte MR.

af Gæst1, 28/1 2015, 15:04 (3366 dage siden) @ Fysikeren

Og de fire togsæt de regner med, at det kræver, er der jo snak om at tage fra Tølløsebanen.

...hvor de så erstattes af andre Lint og IC2. Regionstog mener at kunne finde de 3-4 togsæt, som det koster ved at flytte lidt rundt på deres flåde. Konkret ved at flytte nogle IC2 fra Lolland op til Holbæk, og reducere reserverne lidt.

Regionstogs overtagelse af Køge - Roskilde skal ikke ses i (materielmæssig) sammenhæng med en potentiel nedlæggelse af Tølløsebanen.

Status på hensatte MR.

af Vestjyde, Vestjylland, 29/1 2015, 19:43 (3365 dage siden) @ Gæst1

I det meste af 2014 har der kørt MG som regionaltogene fra Esbjerg, i hvert fald dem jeg har set, men de sidste par uger er mange af dem blevet kørt af gamle, støjende, lugtende og meget grafitti-beskidte MR-togsæt :-|

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak