Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kabeltyveri (Generelt)

af Lars Kongshøj, 27/1 2015, 18:23 (3348 dage siden)

Hvilke kabler er det de stjæler? Det er vel ikke køreledningerne? Så risikerer de da at få en Darwin award. Hvor fandt søndagens tyveri sted?

Kabeltyveri

af Fysikeren, 27/1 2015, 18:30 (3348 dage siden) @ Lars Kongshøj

Hvilke kabler er det de stjæler? Det er vel ikke køreledningerne? Så risikerer de da at få en Darwin award. Hvor fandt søndagens tyveri sted?

En af mine venner, der arbejder i Banedanmark, har forklaret, at det er kabler til jording af armatur, master osv.

Kabeltyveri

af Lars Kongshøj, 27/1 2015, 18:45 (3348 dage siden) @ Fysikeren

Hvilke kabler er det de stjæler? Det er vel ikke køreledningerne? Så risikerer de da at få en Darwin award. Hvor fandt søndagens tyveri sted?


En af mine venner, der arbejder i Banedanmark, har forklaret, at det er kabler til jording af armatur, master osv.

OK, jeg glæder mig til at de forsøger sig med køreledningen på fjernbanen ;-) Og hvor er altid Køge-Hillerød de begår hærværk på?

Kabeltyveri

af Lars Kongshøj, 27/1 2015, 18:50 (3348 dage siden) @ Lars Kongshøj

Og hvor er altid Køge-Hillerød de begår hærværk på?

Og hvorfor er det altid Køge-Hillerød de begår hærværk på?

Ja, jeg skal nok oprette en konto, så jeg kan rette mine trætheder.

Kabeltyveri

af Jens Møller, København S, 27/1 2015, 19:12 (3348 dage siden) @ Lars Kongshøj

Hvorfor bruger du ikke bare muligheden for redigering - man har en hel time til at redigere for evt. fejl i et indlæg.

Venlig hilsen
Jens Møller

--
Jens MO-Møller
[image]

Kabeltyveri

af Lars Kongshøj, 27/1 2015, 20:29 (3348 dage siden) @ Jens Møller

Hvorfor bruger du ikke bare muligheden for redigering - man har en hel time til at redigere for evt. fejl i et indlæg.

Jeg har skiftet lidt ud med lånte brugte computere. Når jeg køber en permanent laver jeg en permanent konto. Men nu kan jeg ikke rette.

Kabeltyveri

af Jørgen Pagh Jensen, 27/1 2015, 19:43 (3348 dage siden) @ Lars Kongshøj

Man skal jo ikke komme med generelle betragtninger om Vestegnen - så det handler vel som kabeltyv om at finde et passende øde område, hvor man kan arbejde uforstyrret. Og hvis det først er gået godt én gang, vender man vel gerne tilbage til det samme sted i stedet for at forsøge et helt nyt sted.

Kabeltyveri

af TorstenPedersen, 28/1 2015, 10:16 (3347 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Man skal jo ikke komme med generelle betragtninger om Vestegnen - så det handler vel som kabeltyv om at finde et passende øde område, hvor man kan arbejde uforstyrret. Og hvis det først er gået godt én gang, vender man vel gerne tilbage til det samme sted i stedet for at forsøge et helt nyt sted.

Friheden og Vallensbæk og Avedøre er ikke Vestegnen. Og det er heller ikke ét sted.

http://www.postvagnen.com/forum/index.php?mode=thread&id=896257#p896267

Opdatering:
http://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/5846513-ingen-s-tog-mel...

Kabeltyveri

af Lars Kongshøj, 28/1 2015, 10:44 (3347 dage siden) @ TorstenPedersen

Friheden og Vallensbæk og Avedøre er ikke Vestegnen. Og det er heller ikke ét sted.

Ikke Vestegnen - hvor så? Men jeg mener at kunne stedbestemme navnene til Køge Bugt-banen.

Kabeltyveri

af Svend, 28/1 2015, 10:51 (3347 dage siden) @ Lars Kongshøj
redigeret af Svend, 28/1 2015, 11:18

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi:

Vestegnen (eller Den københavnske vestegn) er en betegnelse for den del af det tidligere Københavns Amt, der ligger vest for København. Normalt defineres området som bestående af kommunerne Rødovre, Hvidovre, Glostrup, Brøndby, Albertslund, Vallensbæk, Ishøj, Hundige og Høje-Taastrup. Med andre ord dækker området byerne omkring de stationer på S-banen, der ligger på linjerne mod Høje Taastrup og Køge, og som ligger indenfor det forhenværende Københavns Amt. Der findes dog ingen officiel definition af dette og de omfattede kommuner er til tider afhængig af konteksten.

[image]
Københavns Kommune, Frederiksberg Komune og Københavns Amt

Tyveriet er sket på Åmarken station, altså i Hvidovre Kommune

--
Svend

Kabeltyveri

af glade-koege ⌂, køge, 27/1 2015, 20:35 (3348 dage siden) @ Lars Kongshøj

jvf dsb er der været tyveri 5 gange torsdag til mandag morgen.

friheden og vallensbæk og avødøre.

alle stedernu skiftet til alu kabler, men desværre hugger tosser også disse da de tror det er kobber og så lader dem lægge men skaden er sket.

1 gang tog 17minutter jvf video overvågning.

Kabeltyveri

af Fysikeren, 27/1 2015, 21:30 (3348 dage siden) @ glade-koege

jvf dsb er der været tyveri 5 gange torsdag til mandag morgen.

friheden og vallensbæk og avødøre.

alle stedernu skiftet til alu kabler, men desværre hugger tosser også disse da de tror det er kobber og så lader dem lægge men skaden er sket.

Der er vel ikke andet for, end at de skal spilde nok tid på aluminium før de dropper deres tyverier.

Kunne de ikke hænge store plakater op på stationerne med, at når først et område er blevet bestjålet, så skifter de til aluminium, og dermed behøver ingen spilde tid to gange i det samme område. Så skal man bare have tosserne til at gå hele S-banen igennem.

Avatar

Kabeltyveri

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 27/1 2015, 22:42 (3348 dage siden) @ glade-koege

jvf dsb er der været tyveri 5 gange torsdag til mandag morgen.

friheden og vallensbæk og avødøre.

Ja desværre og nogle af gangene endda samtidig med der kørte tog. Listen er nu på 6 tilfælde på mindre end en uge over en strækning på knap 11 km.

Her til aften har de så været på spil igen. Denne gang er de rykket mere nord på og det var denne gang mellem Sjælør T og Åmarken station (mellem Bavnehøj og Åmarken stationer).

Kabeltyveri

af re20000, 27/1 2015, 22:58 (3348 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Nu har Ingeniøren også sat focus på problemet med en opfordring til alle de kloge ingeniører om at hjælpe med en løsning. Det er ret underholdende læsning. Det er vist (eller rettere: forhåbentlig!) ikke alle indlæggene der er skrevet af ingeniører. Her kan hverken togtossernes yndlingshadeobjekter, journalister og politikere være med, mangel på viden om sagen er absolut ingen hindring.
(Bortset fra det synes jeg, de indlæg her på forum der nærmest plæderer for indførelse af sharia-lovgivning heller ikke højner dette forums saglighed.)

Nold

Kabeltyveri

af Svend, 28/1 2015, 10:17 (3347 dage siden) @ re20000
redigeret af Svend, 28/1 2015, 10:31

Nu har Ingeniøren også sat focus på problemet med en opfordring til alle de kloge ingeniører om at hjælpe med en løsning. Det er ret underholdende læsning. Det er vist (eller rettere: forhåbentlig!) ikke alle indlæggene der er skrevet af ingeniører.

Det er forhåbentlig ingen af indlæggene, der er skrevet af ingeniører.
Indtil videre er der ikke modtaget brugbare ideer fra Ingeniøren og en anden tråd i Ingeniøren her.

De ingeniører rundt omkring i Danmark der har den rette faglige viden/baggrund til at komme med brugbare ideer, har sikkert travlt med at passe deres eget arbejde på deres egen arbejdsplads ;-)

--
Svend

Kabeltyveri

af Ebbe Tranberg @, 28/1 2015, 11:36 (3347 dage siden) @ Svend

Den tekniske løsning er dyr og tager tid, så der skal en politisk løsning til.

Kald det bare sharia lovgivning, men de nedlagte grænser har gjort at Danmark ligger åbent for folk med en helt anden afvejning af muligheder kontra risiko ved kriminalitet end vi tidligere har været vant til.

I mine øjne betyder lighed for loven ikke at straffen for en forbrydelse skal være den samme for to forskellige personer, men at straffen skal have de samme konsekvenser i form af forringet livskvalitet og fremtidsmuligheder.

For de fleste af os normale mennesker vil bare en uges betinget fængsel være knusende for vores livssituation og fremtidsmuligheder, for en ludfattig rumæner vil 3 måneder i et dansk fængsel vinteren over være som et kurophold. 3 måneder i et fængsel i det EU-land der skal have mindst for ulejligheden vil måske være det, hvis risikoen for pågribelse og domfældelse også steg markant.

Da ingen "tilfældigvis" går tur om natten i baneterrænet med boltsaks eller spraydåser er der ikke så meget at rafle om, og 10.000 kr i dusør til licenserede private banevagter som pågriber personer med disse ting på sig vil kunne gøre en kæmpe forskel.
Gør forbryderne vold på banevagterne skal de dømmes som om banevagten var politibetjent, og banevagten skal omvendt bedømmes lige så mildt.

Igen: INGEN går "tilfældigvis" rundt med tyve- eller grafittivandal-værktøj på banens område.
Vagterne skulle udstyres med kropskameraer til dokumentation, så blødsødne dommere ikke som sædvanligt kan gøre forbryderen til offer i retssalen.

Kabeltyveri

af Lars Kongshøj, 28/1 2015, 12:37 (3347 dage siden) @ Ebbe Tranberg

Den tekniske løsning er dyr og tager tid, så der skal en politisk løsning til.

Kald det bare sharia lovgivning, men de nedlagte grænser har gjort at Danmark ligger åbent for folk med en helt anden afvejning af muligheder kontra risiko ved kriminalitet end vi tidligere har været vant til.

I mine øjne betyder lighed for loven ikke at straffen for en forbrydelse skal være den samme for to forskellige personer, men at straffen skal have de samme konsekvenser i form af forringet livskvalitet og fremtidsmuligheder.

For de fleste af os normale mennesker vil bare en uges betinget fængsel være knusende for vores livssituation og fremtidsmuligheder, for en ludfattig rumæner vil 3 måneder i et dansk fængsel vinteren over være som et kurophold. 3 måneder i et fængsel i det EU-land der skal have mindst for ulejligheden vil måske være det, hvis risikoen for pågribelse og domfældelse også steg markant.

Da ingen "tilfældigvis" går tur om natten i baneterrænet med boltsaks eller spraydåser er der ikke så meget at rafle om, og 10.000 kr i dusør til licenserede private banevagter som pågriber personer med disse ting på sig vil kunne gøre en kæmpe forskel.
Gør forbryderne vold på banevagterne skal de dømmes som om banevagten var politibetjent, og banevagten skal omvendt bedømmes lige så mildt.

Igen: INGEN går "tilfældigvis" rundt med tyve- eller grafittivandal-værktøj på banens område.
Vagterne skulle udstyres med kropskameraer til dokumentation, så blødsødne dommere ikke som sædvanligt kan gøre forbryderen til offer i retssalen.

Hm, vi er nogle firmaer der er ved at forberede et tilbyde Heugneke et godt tilbud. Hvis nogen har ide til sagen, prøv at byde ud. Hvidt, moms og skat. I øvrigt har ministeren fødelsdag i dag, så husk at ønske ham tillykke på fjæsbogen.

Kabeltyveri

af Hans T. Møller, Risskov, 28/1 2015, 14:46 (3347 dage siden) @ Ebbe Tranberg

Dette forum er nok mest egnet til begrænsede emner og detaljer. Overordnede problemer kræver lange indlæg, og hvis vi skal ind på retsfilosofi, bliver alle rammer nemt sprængt.

Men jeg tvivler på, at Ebbe Tranbergs forslag om differentieret straf kan gennemføres. Hvis vi for eksempel forestiller os, at en bistandsklient får en færdselsbøde, som betyder, at han må leve af havregryn i fjorten dage. Hvad skal der så ske, hvis en millionær begår samme forseelse? Skal han have en bøde, der er så enorm, at han også må spise havregryn i samme tidsrum?

Lad os hellere holde os til jernbaner.

Kabeltyveri

af Ebbe Tranberg @, 28/1 2015, 15:45 (3347 dage siden) @ Hans T. Møller

Bøder for spritkørsel takseres allerede efter indkomst, så tankegangen er ikke fremmed for retssystemet.

Hvorfor er man nødt til at have drakoniske sharia straffe i de lande der bruger det?

Fordi folk der generelt ikke har andet at tabe end liv og lemmer.

For en ung dansker kan en lille voldsdom, modtaget fordi ham der startede slagsmålet undervurderede sin modstander, og derfor selv kom mest til skade, betyde at en masse karriereveje lukkes.

Rumæneren er ikke dårligere stillet efter 3 måneder i et dansk fængsel.

Kabeltyveri

af Hans T. Møller, Risskov, 28/1 2015, 16:04 (3347 dage siden) @ Ebbe Tranberg

Hvordan vil du gøre fremtidsmulighederne ringere for folk, som ikke har nogen fremtidsmuligheder?

Kabeltyveri

af Ebbe Tranberg @, 28/1 2015, 16:32 (3347 dage siden) @ Hans T. Møller

Jeg formoder at afsoning i et rumænsk fængsel er værre end at være på fri fod i Rumænien.
(Eller hvilket ludfattigt land tyvene nu kommer fra)

De skal ikke sidde på kurophold i et dansk fængsel.

Selv hvis rumænerne vil have det samme pr. afsoningsdag som det koster i et dansk fængsel vil det være bedre for os.

Kabeltyveri

af Hans T. Møller, Risskov, 29/1 2015, 10:07 (3346 dage siden) @ Ebbe Tranberg

Jeg ved ikke om folk her i forum føler, at vi er på vej ud af et sidespor?

Men OK, hvis jeg forstår Ebbe Tranberg rigtigt, så er man nødt til at straffe folk hårede, hvis de er dårligt stillet - ellers kan de ikke ”mærke” det. Kort sagt et brud med princippet om lighed for loven - med social slagside.

Man kan lige så vel argumentere for, at folk, der er privilligerede med hensyn til indkomst, uddannelse, social sikkerhed o.s.v. burde have alle forudsætninger for at kende og overholde loven. Og derfor er det rimeligt, at straf kan have større konsekvenser for dem end for andre.

Ideen med at sende folk til afsoning i udlandet er et skråplan. Det minder om, når vi som civiliseret folkefærd ikke anvender tortur men sender krigsfanger videre til andre, som vi ved har færre skrupler. Man kan ikke bare idømme folk en straf og så fralægge sig ansvaret for, hvad der videre sker med dem.

Hvis en rumæner skal sendes til afsoning i Rumænien, kommer vi ikke alene til at betale for transporten og at sende penge ud af landet, men vi må også have en eller anden form for tilsyn med forholdene dernede. Det kan blive et kompliceret system...

Skal vi nu ikke hellere holde os til sporrammer end straframmer og diskutere rettidig toggang i stedet for retspleje her på jernbanen.dk?

Kabeltyveri

af Niels Munch, 29/1 2015, 10:24 (3346 dage siden) @ Hans T. Møller

Skal vi nu ikke hellere holde os til sporrammer end straframmer og diskutere rettidig toggang i stedet for retspleje her på jernbanen.dk?

[image]

Kabeltyveri

af Thomas, 29/1 2015, 11:58 (3346 dage siden) @ Niels Munch

Enig Niels.
VH Thomas.

Kabeltyveri

af Ebbe Tranberg @, 29/1 2015, 13:08 (3346 dage siden) @ Thomas

Så kan vi ligeså godt droppe al straf til rumænere.
Hvis ikke Rumænien vil have dem, so kan vi prøve med det endnu fattigere Moldova, der også er etnisk rumænsk.

Der er i øvrigt blevet anholdt "danske" medskyldige her til formiddag.
Ekstra Bladet

En skrothandel på Speditørvej i Københavns Sydhavn mistænkes af politiet for at have købt kobberkabler fra de kabeltyverier, som har lammet togtrafikken på S-banen.

Skrothandlen drives af to mænd fra to kendte københavnske roma-familier, og de blev i går anholdt af politiet sammen med en tredje mand og de sigtes alle for hæleri af Banedanmarks kobberkabler.

Under en ransagning af skrothandlen på Speditørvej 11 fandt politiet en del kabler fra Banedanmark. Der blev fundet to partier Banedanmark kabler på 53 og 39 kilo.

De anholdte på 40, 34 og 40 år fremstilles i Københavns dommervagt torsdag, hvor politiet vil begære dem varetægtsfængslet, sigtet for organiseret hæleri.

SV Opbevaring v/Palle Sarakezi
P-nummer
1018064231
Adresse
Speditørvej 11
Postnummer og by
2450 København SV

Kabeltyveri

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 29/1 2015, 10:25 (3346 dage siden) @ Hans T. Møller

Hej

Uden at ville komme yderligere ind på emnet ret og retfærdighed, vil jeg dog lige nævne at færdselsbøder i Finland sættes i forhold til den skyldiges indtægt.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen

Kabeltyveri

af Morten Flindt Larsen, 28/1 2015, 15:00 (3347 dage siden) @ re20000

Sharia-lovgivning burde heller ikke være nødvendig, når der i straffeloven hjemles op til fire års fængsel til "den, som på retsstridig måde fremkalder omfattende forstyrrelse i driften af almindelige samfærdselsmidler". Det er snarere domspraksis, der skal ses nærmere på, skulle jeg mene, og så i øvrigt at få fat i gerningsmændene (m/k). I modsætning til politiet er Hjemmeværnet mig bekendt bl.a. uddannet til at varetage større bevogtningsopgaver, med hvad dette indebærer, så måske burde man overveje at lade skatteyderne få noget andet end bare øvelser med løst krudt for deres penge. Ikke at der skal skydes på kabeltyvene; anholdelse og efterfølgende retsforfølgelse er tilstrækkeligt. Far er ikke skuffet, far er VRED!

/M:-|rten

Kabeltyveri

af Lars Kongshøj, 28/1 2015, 17:09 (3347 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Sharia-lovgivning burde heller ikke være nødvendig, når der i straffeloven hjemles op til fire års fængsel til "den, som på retsstridig måde fremkalder omfattende forstyrrelse i driften af almindelige samfærdselsmidler".

Ha-ha. Det ville nu ikke genere mig at få delinkventerne stillet op til stokkeslag og pisk i banegårdshallem, hvis de vil vil vedkende sig sharia. Tvivler dog på at de er muslimer. Men lad os lade være med at spekulere på deres baggrund til de er fanget.

...i øvrigt at få fat i gerningsmændene (m/k). I modsætning til politiet er Hjemmeværnet mig bekendt bl.a. uddannet til at varetage større bevogtningsopgaver, med hvad dette indebærer, så måske burde man overveje at lade skatteyderne få noget andet end bare øvelser med løst krudt for deres penge. Ikke at der skal skydes på kabeltyvene; anholdelse og efterfølgende retsforfølgelse er tilstrækkeligt.

Lad os da få jernbane-hjv på banen.

Far er ikke skuffet, far er VRED!

Sidst jeg læste noget fra Magnus Heunnicke var han ikke vred, men pissesur. (Han havde et andet ordvalg). Han har i øvrigt fødselsdag i dag, så hvis man vil give en hilsen, find ham på Fjæsbog.

Kabeltyveri

af Lars Kongshøj, 28/1 2015, 17:22 (3347 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

... hjemles op til fire års fængsel til "den, som på retsstridig måde fremkalder omfattende forstyrrelse i driften af almindelige samfærdselsmidler".

I følge det link du angav er straframmen ændret til 6 år.

Det er snarere domspraksis, der skal ses nærmere på, skulle jeg mene, og så i øvrigt at få fat i gerningsmændene (m/k).

Retspraksis skal klart ændres. Benyt straframmen.

Kabeltyveri

af Per Andersen, 28/1 2015, 19:02 (3347 dage siden) @ Lars Kongshøj

Det ender nok med en bemærkning ved domsafsigelse : Fy lille Børge gå nu hjem og undervejs skal du lade kablerne ligge. Vi oplever at dommerstanden er alt for blødsøden hvad angår straffeudmåling.
De omkostninger som BDK og DSB har haft med tyverierne skal ene og alene tilfalde skadevolderen/ne.

Kabeltyveri

af Svend, 28/1 2015, 20:05 (3347 dage siden) @ Lars Kongshøj
redigeret af Svend, 28/1 2015, 20:17

Skal vi ikke lade denne form for diskussion/debat foregå på Ingeniøren.dk og fortsætte den mere vidende/faglige debat her .......

--
Svend

Kabeltyveri

af Gjæst, 28/1 2015, 21:15 (3347 dage siden) @ Svend

Skal vi ikke lade denne form for diskussion/debat foregå på Ingeniøren.dk og fortsætte den mere vidende/faglige debat her .......

Næ, her vinder jernbanen.dk klart.

Kabeltyveri

af Lars Kongshøj, 29/1 2015, 00:28 (3347 dage siden) @ Svend

Skal vi ikke lade denne form for diskussion/debat foregå på Ingeniøren.dk og fortsætte den mere vidende/faglige debat her .......

Næ enig med "Gjæst", som jeg ville ønske ville stå frem med navn. Men det handler om et aktuelt problem, som koster 0,5 mio om dagen. Så lad os finde ud af hvad der sker. Og ja, det er en blanding af jernbanepolitik og -teknik. Så det hører efter mening hjemme her.

Kabeltyveri

af UTJ, 28/1 2015, 21:38 (3347 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Sharia-lovgivning burde heller ikke være nødvendig, når der i straffeloven hjemles op til fire års fængsel til "den, som på retsstridig måde fremkalder omfattende forstyrrelse i driften af almindelige samfærdselsmidler". Det er snarere domspraksis, der skal ses nærmere på, skulle jeg mene, og så i øvrigt at få fat i gerningsmændene (m/k). I modsætning til politiet er Hjemmeværnet mig bekendt bl.a. uddannet til at varetage større bevogtningsopgaver, med hvad dette indebærer, så måske burde man overveje at lade skatteyderne få noget andet end bare øvelser med løst krudt for deres penge. Ikke at der skal skydes på kabeltyvene; anholdelse og efterfølgende retsforfølgelse er tilstrækkeligt. Far er ikke skuffet, far er VRED!

Men nu er jernbanen jo ikke det almindelige samfærdselsmiddel mere. Det er bilen. Så henvisningen til "den, som på retsstridig måde fremkalder omfattende forstyrrelse i driften af almindelige samfærdselsmidler" er nok tvivlsom. Husk på at en dommer vel også i høj grad benytter sig af bilen som almindeligt samfærdselsmiddel.

Kabeltyveri

af Ebbe Tranberg @, 28/1 2015, 21:50 (3347 dage siden) @ UTJ

Arhh, vi er vel ikke nået dertil at tog er usædvanlige transportmidler?

Kabeltyveri

af Lars Kongshøj, 29/1 2015, 00:35 (3347 dage siden) @ Ebbe Tranberg

Arhh, vi er vel ikke nået dertil at tog er usædvanlige transportmidler?

Ikke i København. Og hvis nogen har Karnov stående på reolen, kan det vel slås efter om fodnoterne bemærker at paragraffen primært retter sig mod jernbaner og broer.

Kabeltyveri

af KimC, 29/1 2015, 06:16 (3346 dage siden) @ UTJ

Men nu er jernbanen jo ikke det almindelige samfærdselsmiddel mere. Det er bilen. Så henvisningen til "den, som på retsstridig måde fremkalder omfattende forstyrrelse i driften af almindelige samfærdselsmidler" er nok tvivlsom. Husk på at en dommer vel også i høj grad benytter sig af bilen som almindeligt samfærdselsmiddel.

Hvis det er jording af diverse installationer omkring kørestrømsanlæg de fjerner, kan det godt gå hen og blive mere end bare forstyrrelser. De jordinger er der altså for alles sikkerhed.

Kabeltyveri

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 29/1 2015, 10:29 (3346 dage siden) @ UTJ

Hej der er forskel på almene og almindelige. Mon ikke der står almene.
Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

Kabeltyveri

af Lars Kongshøj, 29/1 2015, 06:37 (3346 dage siden) @ Lars Kongshøj

Nogen, der ved hvad der er sket i nat og hvad der gøres for at løse problemet?

aftager er en skrothandel ude i sydhavnen

af glade-koege ⌂, køge, 29/1 2015, 09:44 (3346 dage siden) @ Lars Kongshøj

Styret af ren roma bander og alt forgår kontant.

så ingen overraskelse der desværre, suk...

se eb.dk for mere info.

Kabeltyveri

af Per Andersen, 29/1 2015, 15:15 (3346 dage siden) @ Lars Kongshøj

Hjemmeværnet har været ude sidste nat men desværre ikke ude i det ramte område - DR TEKSTTV.

Kabeltyveri

af Per Andersen, 29/1 2015, 06:37 (3346 dage siden) @ Lars Kongshøj

Hvad er det for kabler der bliver stjålet og hvordan fungerer det ? Vi kan træde på skinnerne uden at få stød. Men klipper vi kablerne - hvad så - for vi stød ( det allersidste ) eller hvad sker der?

Kabeltyveri

af Henrik B, 29/1 2015, 07:24 (3346 dage siden) @ Per Andersen

Jordkabler er kabler som går fra alle faste installationer af jern langs jernbanen.
Så hvis en køreledning skulle falde ned og røre ved feks. perrontage, nedløbsrør,skilte og master.
Skinnerne er ikke strømførne, kun 0

S-tog køre på 1500 volt jævnstrøm.
De store tog på 25000 volt vekselstrøm.

Kabeltyveri

af Lars Kongshøj, 31/1 2015, 01:38 (3345 dage siden) @ Lars Kongshøj

Har der været nye tyverier siden de tre blev fængslet?

Er det den kendte romafamilie Levakovic der står bag?

Kabeltyveri

af Ebbe Tranberg @, 31/1 2015, 11:06 (3344 dage siden) @ Lars Kongshøj

Jeg ved ikke om der har været flere tyverier siden.

Ejeren af skrothandlen er en anden sigøjner, Palle Sarakezi

Søgning på det efternavn på Facebook viser at resten af dem har fantasifulde navne som Corlioni fra Godfather filmene.

De angiver at arbejde hos Mercedes Benz og at have gået på Harvard University.

Kabeltyveri

af h087 ⌂, køge, 31/1 2015, 11:10 (3344 dage siden) @ Ebbe Tranberg

:-)

mangler Harvard University også kabler ??? ;-)

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB H785

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak