Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Har der nogensinde kørt en B vogn med ? (Generelt)

af Per Andersen, 20/2 2015, 06:17 (3325 dage siden)

Jeg er igang med at prøve at finde ud af om der har kørt en B vogn mellem Hamburg og Esbjerg via Niebül. Der findes billeder af Interzonetog Berlin - Westerland hvor der i Hamburg -Altona bliver tilkoblet en DSB vogn der passer til MO `en i Niebül. Men har det vognløb altid været sådan?
På forhånd tak.

Har der nogensinde kørt en B vogn med ?

af Poul Andersen, 20/2 2015, 08:23 (3325 dage siden) @ Per Andersen

I bogen, "Internationale tog via Jylland",(ISBN 87 88632 73-3), kan læses omkring materielbenyttelsen i togene mellem Hamburg og Danmark via Tønder.

Mvh.
Poul.

Har der nogensinde kørt en B vogn med ?

af Erling Pedersen, 20/2 2015, 08:56 (3324 dage siden) @ Per Andersen

Hej Per.

Ikke for at gøre mig klog på bestemt denne strækning, men jeg mener at have set en B vogn på denne strækning.

Men ved jernbanen er intet urealistisk, materiel bruges i flæng.

De bedste hilsner Erling.

Har der nogensinde kørt en B vogn med ?

af Lars Kongshøj, 20/2 2015, 09:38 (3324 dage siden) @ Per Andersen

Der gik et tog Hamborg-Den vestjyske Længdebane-Struer/Thisted? Må kunne findes en køreplan fra slut-70'erne.

Hectorrail

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak