Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

remise gb københavn (Generelt)

af DSB MH 203, 22/2 2015, 14:06 (3341 dage siden)

er der nogen der ved hvad der stod på siden af remise år 1950 til 1960 og hvad der stod på siden af remise år 1990 og til nu

remise gb københavn

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 23/2 2015, 14:15 (3340 dage siden) @ DSB MH 203

Et hurtigt tip er at lave en Google på det, og så kig under billederne der kommer frem under søgningen. Måske der vil være noget der kan bruges? Det bliver dog lidt af et detektivarbejde.

Mvh
Claus

--
[image]

remise gb københavn

af Steff, 23/2 2015, 15:13 (3340 dage siden) @ DSB MH 203

Kære MH 203!

Jeg er sikker på at vi alle gerne vil hjælpe, men kan du ikke præcisere dit ønske lidt mere? JEG har i hvert tilfælde lidt svært ved at finde ud af lige hvad du ønsker:-(

Som jeg husker og kan se på billeder var der jo kun spor, men går vi ud "på pladsen" mellem remisen og den daværende rampe op til kuludleveringsanlægget, var der jo et stort sandingsanlæg og ikke at forglemme sporet med de udrangerede damplokomotiver.

Men prøv at være lidt mere præcis og der skal nok komme hjælp.

Ind til da må du "nøjes" med et billede af MH 203, dit synonymnavn, der "skammeligt" blev fuldstændigt kopieret hos Frichs ned på mm, fotograferet af FRICHS. Nå, ja, det positive var jo, at der virkelig kom et godt "kopi-lokomotiv" ud af det:-D

[image]

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler

Avatar

remise gb københavn

af Erik H, Frederikssund, 23/2 2015, 16:56 (3340 dage siden) @ Steff

Jeg synes at den originale "ægte" MH, nr 201-203 var mere elegant rent designmæssigt, men litra MH var jo én af DSB´s stabile arbejdsheste, så alt i alt må man rose det:-)
Den påtænkte afløser for litra MH, litra MJ taler vi ikke om her

Mvh.
Erik

--
Erik H
[image] [image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak