Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hitachi IC togsæt m diesel + elektrisk traktion til England (Jernbanen i dag)

af Nordexpress, 2/3 2015, 22:58 (3314 dage siden)
redigeret af Nordexpress, 2/3 2015, 23:20

Japanske Hitachi, der opererer som Hitachi Rail Europe, har sendt det første litra 800 Intercity togsæt af 12 med skib til England. På en ny fabrik under opførelse i Newton Aycliffe, Durham, skal der bygges flere Class 800 til de engelske spor.

Togsættene kan drives såvel elektrisk 25 kV som på diesel!

Pr. 1. marts har Virgin Express sammen med Stagecoach igangsat Virgin Trains East Coach Line, og her kommer Class 800 også til at køre mellem London og Skotland, når de er blevet bygget.

Hitachi skriver i pressemeddelelsen, at kabineindretningen i høj grad bliver som på et fly.

Railway Gazette First Hitachi IEP trainset

Wikipedia British Rail Class 800

Hitachi pressemeddelelse med nogle detaljer - dog ikke mange tekniske:

Hitachi pressemeddelelse

Hitachi Rail Europe web site (et af forsidebillederne viser en styrevogn blive læsset ombord på et af norske Wallenius Wilhelmsen Logistics kæmpe ro/ro-skibe):

Hitachi Rail Europe

Man kan godt tillade sig at blive lidt imponeret over den globale logistik: WWL: 2wglobal.com
Wallenius Wilhelmsen Logistics

Hitachi IC togsæt m diesel + elektrisk traktion til England

af LasseG, 3/3 2015, 01:01 (3314 dage siden) @ Nordexpress

Hitachi skriver i pressemeddelelsen, at kabineindretningen i høj grad bliver som på et fly.

Det lyder ikke godt...

Hitachi IC togsæt m diesel + elektrisk traktion til England

af Woodi, 3/3 2015, 12:45 (3313 dage siden) @ Nordexpress

Snart kan Hitachi starte op i resten af det Europæiske kontinent, når de begynder for alvor at producerer på AnsaldoBreda´s gamle fabrikker i Italien.

Jeg vil nu hellere have et tog der var bygget i Japan, har efterhånden ikke meget 'fidus' til Europæiske togleverandører.!

--
[image]

Hitachi IC togsæt m diesel + elektrisk traktion til England

af Tolpen, 4/3 2015, 11:10 (3312 dage siden) @ Woodi

Jeg vil nu hellere have et tog der var bygget i Japan, har efterhånden ikke meget 'fidus' til Europæiske togleverandører.!

Hvorfor har du ikke meget fidus til Europæiske togleverandører?

Japanske leverandører skal såmænd også overholde EU regler og TSI krav.

Det er iøvrigt ret unikt for Danmark, at man generelt "forsager" togleverandørerne, når man skal vide noget. Herhjemme spørger man enten DSB eller et mere eller mindre uvidende konsulenthus (ingen nævnt, ingen glemt). På trods af at tre af de største togleverandører i Verden, har kontorer i Danmark (Alstom, Bombardier og Siemens).

Tilsvarende spørger man jo heller ikke godsoperatører eller logistikvirksomheder inden man designer kombiterminaler, på trods af, at netop disse virksomheder hurtigt ville kunne finde en "One -pager" på hvilke krav man skulle have på en kombiterminal for at den vil være lønsom, og hvor meget det vil koste (tommelfingerreglen siger 25 M EUR)

Det er absolut ikke forbudt at spørge, og dem der ved noget, vil gerne svare - og de fleste er også klar over, at de ikke har patent på et svar.

T

Hitachi IC togsæt m diesel + elektrisk traktion til England

af Woodi, 4/3 2015, 13:02 (3312 dage siden) @ Tolpen

Jeg vil nu hellere have et tog der var bygget i Japan, har efterhånden ikke meget 'fidus' til Europæiske togleverandører.!


Hvorfor har du ikke meget fidus til Europæiske togleverandører?

Japanske leverandører skal såmænd også overholde EU regler og TSI krav.

T

Hvis det så bare (kun) gjaldt EU regler og TSI krav, var sagen måske lidt mere "simpelt", at forholde sig til.

Nej, det der opholder mig i min antagelse er, at der efterhånden ikke forefindes en eneste Europæisk levering uden overskridelser af leveringsfristerne og andre tekniske spidsfindigheder der munder ud i både retssager og andre krumspring, - der er virkeligt langt imellem solstrålehistorierne.
Det jo snart hver dag, man åbner for (Railway Gazette), at der dukker nye ting op.

Bemærkelsesværdigt, har der ikke været meget skriverier om leveringerne fra Japan og det antager jeg, som et tydeligt bevis på, at de er mere punktlige og præcise end Europæisk antagelse.

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak