Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MX på privatbanespor

af Leif Nilsen, 13/2 2011, 10:28 (4815 dage siden)

Hej.

Er der nogen der ligger inde med billeder fra en militærtransport den 11-12.januar 1965 på TFJ (Thisted-Fjerritslev-Jernbane).

Eller militærtransporter på VNJ (Varde-Nr. Nebel- Jernbane).

MX på privatbanespor

af Leif N, 13/2 2011, 18:27 (4814 dage siden) @ Leif Nilsen

Kom nu gutter, ryst posen der må da for faaen være nogle der ligger inde med billeder fra disse lidt specielle tog, eller hva?????

MX på privatbanespor

af Mads, 15/2 2011, 05:12 (4813 dage siden) @ Leif N

Er der slet ikke nogen der ligger inde med billeder fra disse transportstog for militæret.

MX på privatbanespor

af K:.E.Jørgensen, 15/2 2011, 05:46 (4813 dage siden) @ Leif N

Leif

Prøv et andet sprog hvis jeg skal bruge tid på at finde militærtog KEJ

MX på privatbanespor

af Leif N, 17/2 2011, 03:43 (4811 dage siden) @ K:.E.Jørgensen

Hva så K. E. Jørgensen.

har du nogle billeder eller er det bare tom snak, med de militærtransporter med MX.

Jeg syntes da ikke der er noget i vejen med sproget, i plejer da at være så hurtige til af besvare folk indlæg her inde. Selv om man mange gange godt kan læse at folk tit klogere i noget de ikke ved en s... om.

MX på privatbanespor

af Svend, 17/2 2011, 04:28 (4811 dage siden) @ Leif N

Hva så K. E. Jørgensen.

har du nogle billeder eller er det bare tom snak, med de militærtransporter med MX.

Jeg syntes da ikke der er noget i vejen med sproget, i plejer da at være så hurtige til af besvare folk indlæg her inde. Selv om man mange gange godt kan læse at folk tit klogere i noget de ikke ved en s... om.


Sådan, hånden på hjertet - hvor stor tror du selv chancen er for at du får K.E.Jørgensen til at uploade fotografier, når du bliver ved med at spørge og kommentere på den måde....?

--
Svend

MX på privatbanespor

af K:.E.Jørgensen, 17/2 2011, 05:23 (4811 dage siden) @ Leif N

[image]

Oxbøl 24.07.73 Mx 1036..1026

MX på privatbanespor

af Leif N, 17/2 2011, 05:54 (4811 dage siden) @ K:.E.Jørgensen

Hej K. E. Jørgensen.

Undskyld det lidt skarpe sporog, det er ikke noget personligt ment i det.

Men tak for billedet.

MX på privatbanespor

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 17/2 2011, 08:06 (4811 dage siden) @ K:.E.Jørgensen

Det er egentlig et meget sigende billede. Med to af DSB´s "evighedsmaskiner" samt 3 af forsvarets ditto :-)
De pansrede mandskabsvogne M113 A1, kan man næsten uden problemer kalde forsvarets svar på MY/MX. De bliver bare ved med at kører og kører, selvfølgelig med løbende opgraderinger osv. (den nyeste hedder M113 G3, pragtfuld maskine, der bl.a. fås med gummibælter så den er næsten lydløs) :-)
Desværre kan man også drage en del paraller mellem forsvarets og DSB´s materielindkøb. Nogle gange køber de noget der er gennemprøvet og bare bliver ved med at virke. Men desværre alt for ofte vælge de selv at opfinde den dybe tallerken igen, og/eller der går for meget politik i den :-(

Men herlig billede K.E. Glæder mig hvis der skulle dukke flere op :-D

--
[image][image][image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak