Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanemuseet (Generelt)

af Gæst @, 19/3 2015, 20:04 (3318 dage siden)

Der skal i morgen køre særtog til Jernbanemuseet med EA og det kunne tænkes at det er transport af ME 1501 der ved mere ?

Jernbanemuseet

af Albert Gren, 19/3 2015, 22:39 (3318 dage siden) @ Gæst

Der skal i morgen køre særtog til Jernbanemuseet med EA og det kunne tænkes at det er transport af ME 1501 der ved mere ?

Jeg er næsten ikke sikker på at vide hvad du vil fortælle.

Jernbanemuseet

af Jens Møller, København S, 20/3 2015, 00:25 (3318 dage siden) @ Albert Gren

Det er vist fra een, som kender til det hele, men som bevidst har valgt at skrive lidt kryptisk, som har fyret dette budskab af. Personen er ikke mand nok til at give sig til kende med sit eget navn.

Venlig hilsen
Jens Møller

--
Jens MO-Møller
[image]

Jernbanemuseet

af anden gæst, 20/3 2015, 10:29 (3317 dage siden) @ Jens Møller

Det er vist fra een, som kender til det hele, men som bevidst har valgt at skrive lidt kryptisk, som har fyret dette budskab af. Personen er ikke mand nok til at give sig til kende med sit eget navn.

Venlig hilsen
Jens Møller

For DSB kan det give negativ presse at et eksemplar af de maskiner der stadig oser rundt på Sjælland, og skal gøre det mange år fremover, nu bliver kørt på museum.

Jernbanemuseet

af Vejmand, 20/3 2015, 08:20 (3317 dage siden) @ Gæst

EA + ME passeret Ny Ellebjerg mod Hvidovre fjern 08.15

Jernbanemuseet

af hjeriksen ⌂, Brobyværk - Fyn - Danmark, 20/3 2015, 19:07 (3317 dage siden) @ Vejmand

kan se nogen mener det vil skade baneforretningen at sende et tog på museum - vil tro de fleste personer bakker op omkring bevaring af materiel fremfor at skrotte det eller for den sags skyld købe noget der blot henstår ubrugeligt !

Men det viller klæde museet at offentligtgøre den slags tranbsporter -- der er mange der gerne vil forevige en sådan kørsel - til glæde for mange og specielt her ville man skore nærmest gratis point hos mange ----- det er den måde man gør det på udenfor jantelovens land !

Jernbanemuseet

af Anders Larsen., 20/3 2015, 19:27 (3317 dage siden) @ hjeriksen

kan se nogen mener det vil skade baneforretningen at sende et tog på museum - vil tro de fleste personer bakker op omkring bevaring af materiel fremfor at skrotte det eller for den sags skyld købe noget der blot henstår ubrugeligt !

Men det viller klæde museet at offentligtgøre den slags tranbsporter -- der er mange der gerne vil forevige en sådan kørsel - til glæde for mange og specielt her ville man skore nærmest gratis point hos mange ----- det er den måde man gør det på udenfor jantelovens land !

Jeg læser dit indlæg som et surt opstød. Kan du ikke snart holde inde med disse. Klag direkte til Danmarks Jernbanemuseum og fortæl dem, at du synes det er for dårligt de ikke kontakter det fynske sidespor hver gang de har materieltransporter! Du er virkelig for langt ude.

Jernbanemuseet

af hjeriksen ⌂, Brobyværk - Fyn - Danmark, 23/3 2015, 03:11 (3315 dage siden) @ Anders Larsen.

bestem ikke et surt opstød men et faktuelt problem - vi skal nok hitte informationerne hvis og når det Fyenske sidespor skal bruge dem - så det er ikke os man skal informere men der findes mange derude der gerne vil forevige tingene . eksempelvis bør min 9 årige søn tæt på strækningen ved Nyborg og vil gerne se og fotografere tog....

vi skal jo over tid have nogen til at videreføre vores hobby, til at gæste museet og køre med veteran / museumstog så alene derfor bør man informere -

Jernbanemuseet

af Langelandsbanen, 23/3 2015, 08:40 (3314 dage siden) @ hjeriksen

Når nu at Jernbanemuseet selv og tilmed på dette forum har meldt ud at de har overtaget Me 1501, så kan jeg ikke lade være med at tænke på om Jernbanemuseet overhovedet er blevet spurgt om efterfølgende transporter? :-D

Eller forventes det bare på et sølvfad? ;-)

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Jernbanemuseet

af Reinholdt ⌂, Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 20/3 2015, 21:04 (3317 dage siden) @ Gæst

Hej
Mens jeg var på arbejde i dag, i forbindelse med anlæg af det nye standsningssted i Langeskov, bliver det givet lyd fra et tog. Jeg giver lokoføreren "armen" og ser der kommer en EA, ad højre spor Ullerslev-Marslev. Hmm, tænker, jeg, det er jo fredag, måske noget test af DD vogne i Sønderjylland. Men næ nej, det er såmænd EA 3004, der kommer med ME 1501 på krogen, ca. 10:40, nogenlunde samme tid som, der var solformørkelse åbenbart.
På vej ind til sikring Odense, kl. Ca 12:45, kommer EA'ren retur solo, passerer viadukten over Nyborgvej.
Da jeg var SR-arbejdsleder for et stykke arbejde, var der ikke plads til billeder.
Jeg håber alligevel, det beskriver situationen nogenlunde.

--
Reinholdt
Signalmontør

Jernbanemuseet (1 billede)

af OD, Od ⌂, 20/3 2015, 21:21 (3317 dage siden) @ Reinholdt

M 6021 Gb-Od. Vy kl. 09.46½ (-74½).
[image]

Jernbanemuseet (1 billede)

af BK, 20/3 2015, 23:20 (3317 dage siden) @ OD, Od

M 6021 Gb-Od. Vy kl. 09.46½ (-74½).

Fint billede OD, men hvad betyder alle de der bogstaver? Er det kodesprog? :-|

Jernbanemuseet (1 billede)

af sc99, Snekkersten, 21/3 2015, 01:04 (3317 dage siden) @ BK

M 6021 Gb-Od. Vy kl. 09.46½ (-74½).


Fint billede OD, men hvad betyder alle de der bogstaver? Er det kodesprog? :-|

Bogstaverne betyder følgende:

M = Materieltog, Gb = Godsbanegården i København, Od = Odense st., Vy = Viby Sjælland st.

Jernbanemuseet (1 billede)

af Coenen-Bache, 21/3 2015, 06:27 (3316 dage siden) @ sc99

Jeg fotograferede 1501 få dage efter at den var ankommet til GB. Nu er den pensioneret, suk ja man er sgutte 19 længere....

Jernbanemuseet (1 billede)

af Krabsen @, 21/3 2015, 09:40 (3316 dage siden) @ Coenen-Bache

Jeg fotograferede 1501 få dage efter at den var ankommet til GB. Nu er den pensioneret, suk ja man er sgutte 19 længere....

Du er vel sådan set stadig 19 år - mindst :-)


Som da borgmesteren spurgte den gamle dame, der havde fødselsdag: "Goddag, fru Hansen, hvor gammel bliver De så?"
Svaret var det eneste naturlige: "Det ved jeg jo ikke endnu.."

Tak - den ku altså ikke klare turen alene?

af Nordexpress, 21/3 2015, 11:13 (3316 dage siden) @ OD, Od

Tak for et godt foto af den hemmelige transport til Odense.

Men jeg har sikkert ikke fulgt godt med - ME 1501 kunne altså ikke klare turen på egen hånd?

Tak - den ku altså ikke klare turen alene?

af Hans Jensen, 21/3 2015, 11:37 (3316 dage siden) @ Nordexpress

Tak for et godt foto af den hemmelige transport til Odense.

Men jeg har sikkert ikke fulgt godt med - ME 1501 kunne altså ikke klare turen på egen hånd?

Transporten var nu ikke hemmelig, selvom nogle gør et stort nummer ud af det.

Korrekt - du har ikke fulgt godt med :) . ME 1501 er ikke i revision og må følgelig trækkes af et andet lokomotiv.

Jeg håber dette var opklarende.

Tak - den ku altså ikke klare turen alene?

af Tonny Andersen, 21/3 2015, 19:07 (3316 dage siden) @ Hans Jensen

Efter hvad jeg har hørt ankom ME 1501 med motoren i tomgang trukket af EA til spor 3 i Odense, og kørte ved egen kraft fra spor 3 i Odense over til Jernbanemuseet. Så helt død er den åbenbart ikke.

Tak - den ku altså ikke klare turen alene?

af Per Brøndum, 21/3 2015, 21:51 (3316 dage siden) @ Tonny Andersen

Efter hvad jeg har hørt ankom ME 1501 med motoren i tomgang trukket af EA til spor 3 i Odense, og kørte ved egen kraft fra spor 3 i Odense over til Jernbanemuseet. Så helt død er den åbenbart ikke.


Der er sandelig også langt fra det stadie til at den kører for egen kraft som forreste lok. F.eks. ATC-eftersyn...

vh. Per

Tak - den ku altså ikke klare turen alene?

af Tonny Andersen, 22/3 2015, 02:31 (3316 dage siden) @ Per Brøndum

Ja, selvfølgelig, der er jo en grund til at den er taget ud af trafik.
Men hvis den kan "krybe", er der en mulighed for, at den kan lære at "går" ;-)

Tak - den ku altså ikke klare turen alene?

af gæst, 22/3 2015, 08:35 (3315 dage siden) @ Tonny Andersen

Ja, selvfølgelig, der er jo en grund til at den er taget ud af trafik.
Men hvis den kan "krybe", er der en mulighed for, at den kan lære at "går" ;-)

Hvis man vil opleve DSB's dieselelektriske universallokomotiv af litra ME i ordinær drift, er der fortsat mulighed på udvalgte strækninger på Sjælland i lang tid fremover.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak