Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB pakhuset i Vejle (Generelt)

af Jakob Christensen, 22/3 2015, 20:09 (3316 dage siden)

Så forsøgte man igen at slippe af med pakhuset i Vejle..

http://www.112alarm.dk/brand-i-industri-gammelhavn-6-i-vejle/

Det gav så også lige min bus - nu uden pulverslukker, en afgang på -10 på linie 5, selvom jeg havde 10 mins ophold mellem linie 1 og 5 :-D

Avatar

DSB pakhuset i Vejle

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 22/3 2015, 21:38 (3316 dage siden) @ Jakob Christensen

Så forsøgte man igen at slippe af med pakhuset i Vejle..

http://www.112alarm.dk/brand-i-industri-gammelhavn-6-i-vejle/

Det gav så også lige min bus - nu uden pulverslukker, en afgang på -10 på linie 5, selvom jeg havde 10 mins ophold mellem linie 1 og 5 :-D

Godt gået (løbet!), Jakob.
Umiddelbart kunne det se ud som om at branden var påsat (?).

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

DSB pakhuset i Vejle

af Jakob Christensen, 23/3 2015, 17:14 (3315 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Det var skam påsat..

Det var sat ild til en madras og barnevogn ( der var sikker mere som ilden havde fået fat i, men jeg havde travlt med at teste pulverslukkeren ).

Hverken DSB eller Vejle kommune gør meget for den bygning, alle vil have bygningen revet ned - desværre..

Avatar

DSB pakhuset i Vejle

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 23/3 2015, 18:25 (3315 dage siden) @ Jakob Christensen

Det var skam påsat..

Det var sat ild til en madras og barnevogn ( der var sikker mere som ilden havde fået fat i, men jeg havde travlt med at teste pulverslukkeren ).

Hverken DSB eller Vejle kommune gør meget for den bygning, alle vil have bygningen revet ned - desværre..

Bortset fra de 80, der i 2013 protesterede mod nedrivning.
Som nævnt i denne tråd kunne denne markante bygning blive til et flot kulturhus, foreningshus, De Friviliges Hus, eller lignende.
De skader og forfald, som er en følge af, at huset ikke har været brugt længe, vil kunne repareres - det er kun et spørgsmål om vilje - og en stor pose penge.
Men set i forhold til nybyggeri, så ville mobilkranerne og betonelementfabrikkerne jo i så fald ikke få så meget at lave...
Vi havde også fat i samme emne i denne tråd.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak