Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

I dag var dagen – (Generelt)

af BJ, 28/3 2015, 20:12 (3288 dage siden)

Hvor forbindelsen mellem Viborg og Mariager endegyldigt blev brudt.
Vi(MHVJ) flyttede i dag vores materiel og maskiner fra rundremisen i Viborg til Mariager.
Med velvillig bistand fra lokale vognmænd og BMS, lykkedes det uden problemer at flytte alt rullende materiel og bearbejdnings maskiner fra vores damplokomotiv værksted, gennem rigtig mange år i Viborg, til hovedkvarteret i Mariager.

Med venlig veteranbane hilsen

Jens
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

Avatar

I dag var dagen –

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 28/3 2015, 20:26 (3288 dage siden) @ BJ

Hvor forbindelsen mellem Viborg og Mariager endegyldigt blev brudt.
Vi(MHVJ) flyttede i dag vores materiel og maskiner fra rundremisen i Viborg til Mariager.
Med velvillig bistand fra lokale vognmænd og BMS, lykkedes det uden problemer at flytte alt rullende materiel og bearbejdnings maskiner fra vores damplokomotiv værksted, gennem rigtig mange år i Viborg, til hovedkvarteret i Mariager.

Har du evt. en liste over, hvilket materiel det drejer sig om så jeg kan opdatere databasen?

--
[image]

I dag var dagen –

af BJ, 28/3 2015, 21:22 (3288 dage siden) @ Tommy Nilsson

SB1 i adskilt tilstand.
Dsb HD 38245
HBS E10
MFVJ Q 102
En Gs vogn nr? Fik fjernet understellet inden transport. Skal bruges som stationær lagervogn i Mg.
Tilbage er en Gs vogn nr? Der afventer transport til Marslev.

Hilsen Jens

Avatar

I dag var dagen –

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 29/3 2015, 07:23 (3287 dage siden) @ BJ

Hvad skal der ske med den flotte rundremise? Nedrives?

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

I dag var dagen –

af Svend, 29/3 2015, 08:20 (3287 dage siden) @ Michael Deichmann

Hvad skal der ske med den flotte rundremise? Nedrives?

Måske falder sammen af sig selv .... ingen har lyst til at poste en større sum penge i et projekt til bevarelse af bygningen. Den er godt nok bevaringsværdig og tænkt indgå i stationsprojektet, på den anden side ligger den også i vejen for det samme projekt Viborg Baneby

--
Svend

I dag var dagen –

af UTJ, 29/3 2015, 14:58 (3287 dage siden) @ Svend

Viborg remise er fredet - kig evt i helhedsplanen som findes som pdf på siden. Når Realdanie er inde over skal der nok ske noget, også i positiv retning med remisen. Anderledes er det vel hvis Jbm har noget stående, for det kunne jo gå k........

I dag var dagen –

af Has Stückler, 29/3 2015, 15:11 (3287 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy.

Den vognkasse der kom med til Mariager for at blive opstillet som skur ser vi herunder, og på den ene side står der 941 3 555, so jævnfør din database oprindeligt var GS 41 633.

[image]

Inde i remisen stod den på billedet herunder viste Gkks 130 1 119, som jeg ikke lige kan finde andre data om. Den tilhører DJK og skal måske til Marslev, men jeg mener at remisen skal være tømt senest 1-5-2015.

[image]


Hilsen

Hans S.

Avatar

Viborg remise

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 2/4 2015, 17:04 (3283 dage siden) @ BJ

Er der nogen der kender status på DSB J 1? Min seneste notering er Viborg 2011. Står den der stadig eller er den også flyttet og i givet fald hvornår og hvorhen?

--
[image]

Avatar

Viborg remise

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 2/4 2015, 18:20 (3283 dage siden) @ Tommy Nilsson

Er der nogen der kender status på DSB J 1? Min seneste notering er Viborg 2011. Står den der stadig eller er den også flyttet og i givet fald hvornår og hvorhen?

Jeg har nu fået oplyst, at de 4 resterende maskiner i Viborg flyttes til Randers.

--
[image]

Viborg remise

af O.J, 2/4 2015, 20:51 (3283 dage siden) @ Tommy Nilsson


Jeg har nu fået oplyst, at de 4 resterende maskiner i Viborg flyttes til Randers.

Kan du oplyse hvilke vogne det drejer sig om? Udover J1 og SVJ B1?

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak