Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Ny version af Jernbanen.dk (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 29/3 2015, 16:13 (3308 dage siden)

Der er en ny version af Jernbanen.dk på trapperne! Den nuværende version er ikke særlig brugervenlig, hvis man anvender mobiltelefon, tablet eller lignende så designet skal laves om så det tilpasser sig den aktuelle skærmstørrelse.
Jernbanen.dk´s svenske lillesøster - Svenska-lok.se - har været forsøgskanin for det nye design og det arbejde er nu så godt som færdigt. Skulle nogen have lyst til at teste sitet, er man meget velkommen - også til at rapportere eventuelle fejl og mangler. Brug gerne kontaktformularen på Svenska-lok.
Det er mit håb, at Jernbanen.dk er klar i det nye design om 1-2 måneder.

--
[image]

Ny version af Jernbanen.dk

af Torben Worm Bauer @, 29/3 2015, 18:13 (3308 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy

Umiddelbart ser siden fornuftig ud, men jeg håber ikke at diverse link til de enkelte vogne bliver ændret. Jeg har min egen lille oversigt på efterhånden 700 vogne og lok, med et link til pågældende side hvor vogn eller lok er omtalt.

Ny version af Jernbanen.dk

af Andreas M., 29/3 2015, 22:14 (3307 dage siden) @ Tommy Nilsson

Der er en ny version af Jernbanen.dk på trapperne! Den nuværende version er ikke særlig brugervenlig, hvis man anvender mobiltelefon, tablet eller lignende så designet skal laves om så det tilpasser sig den aktuelle skærmstørrelse.
Jernbanen.dk´s svenske lillesøster - Svenska-lok.se - har været forsøgskanin for det nye design og det arbejde er nu så godt som færdigt. Skulle nogen have lyst til at teste sitet, er man meget velkommen - også til at rapportere eventuelle fejl og mangler. Brug gerne kontaktformularen på Svenska-lok.

Forummet er ikke en del af overhalingen? :-/

Avatar

Ny version af Jernbanen.dk

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 30/3 2015, 11:27 (3307 dage siden) @ Tommy Nilsson

Alle sider beholder deres nuværende adresse. Der er pt. 658 andre websites, der linker til forskellige sider på Jernbanen.dk og alle disse links skulle nødig gå tabt.

Forummet vil være uændret dvs. baseret på My Little Forum. Jeg er endnu ikke stødt på et forumsoftware, der både er tilsvarende enkelt og samtidig mobiloptimeret. Mail mig gerne forslag til andre (relevante) forumsoftware.

--
[image]

Ny version af Jernbanen.dk

af HenrikW, Rødovre, 13/5 2015, 17:05 (3263 dage siden) @ Tommy Nilsson

Må jeg ikke foreslå, du laver en lille ændring i html-koden, således at klik på et link medfører at linket åbnes i en ny fane?

Det ville være en dejlig ændring generelt, for så bevarer man den originale side i en fane (forummet) og ser linket i en ny og kan derved nemt vende tilbage til tråden.

Også fordi man på en tablet/smartphone jo ikke kan højre-klikke og dermed vælge Åbn link i ny fane..

mvh Henrik W.

Avatar

Ny version af Jernbanen.dk

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 13/5 2015, 19:26 (3263 dage siden) @ HenrikW

Må jeg ikke foreslå, du laver en lille ændring i html-koden, således at klik på et link medfører at linket åbnes i en ny fane?

Det ville være en dejlig ændring generelt, for så bevarer man den originale side i en fane (forummet) og ser linket i en ny og kan derved nemt vende tilbage til tråden.

Også fordi man på en tablet/smartphone jo ikke kan højre-klikke og dermed vælge Åbn link i ny fane..

Det har jeg ikke umiddelbart mulighed for, da forummet er baseret på et standard software (My little Forum) som det er temmeligt langhåret at foretage ændringer i.

--
[image]

Ny version af Jernbanen.dk

af QpoX ⌂, 13/5 2015, 19:50 (3263 dage siden) @ HenrikW

Må jeg ikke foreslå, du laver en lille ændring i html-koden, således at klik på et link medfører at linket åbnes i en ny fane?

Det ville være en dejlig ændring generelt, for så bevarer man den originale side i en fane (forummet) og ser linket i en ny og kan derved nemt vende tilbage til tråden.

Også fordi man på en tablet/smartphone jo ikke kan højre-klikke og dermed vælge Åbn link i ny fane..

mvh Henrik W.

Hold din finger på linket i få sekunder og du burde få nogle valg.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak