Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sporfornyelse i en håndevending

af thomash, 11/4 2015, 00:52 (3296 dage siden) @ Johnni

Også imponerende at noget af det samme kan opleves i størrelse 1:87: https://youtu.be/s6OVbWU7rYA

Johnni

Det er fedt lavet, men bare synd at den ser så plasticagtig ud..

Mvh
Thomas.

Sporfornyelse i en håndevending

af Holger Sørensen, Hedehusene, 10/4 2015, 09:05 (3297 dage siden) @ re20000
redigeret af Holger Sørensen, 10/4 2015, 09:35

Intet nyt under solen. Det er også foregået sådan i Danmark i de sidste mange år, bl.a. på Køgebugtbanen syd for Hundige for en 7-8 år siden. Er dokumenteret på flere video, og også fra Sverige, hvis nogen har mulighed for at finde det.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Sporfornyelse i en håndevending

af Lue, 10/4 2015, 09:41 (3297 dage siden) @ Holger Sørensen

Det samme gjorde man også på banen mellem Holstebro og Herning i sin tid..

Sporfornyelse i en håndevending

af steenth, 10/4 2015, 10:23 (3297 dage siden) @ Holger Sørensen

Intet nyt under solen. Det er også foregået sådan i Danmark i de sidste mange år, bl.a. på Køgebugtbanen syd for Hundige for en 7-8 år siden. Er dokumenteret på flere video, og også fra Sverige, hvis nogen har mulighed for at finde det.

Det som jeg se af YouType videoen, at det er sporombygning med samtidig ballastrensning. Og det er i samme maskine. Det har jeg aldrig set. Der er del produktbeskrivelse her.

Mvh
Steen

Sporfornyelse i en håndevending

af jaer, 10/4 2015, 13:23 (3297 dage siden) @ steenth

Intet nyt under solen. Det er også foregået sådan i Danmark i de sidste mange år, bl.a. på Køgebugtbanen syd for Hundige for en 7-8 år siden. Er dokumenteret på flere video, og også fra Sverige, hvis nogen har mulighed for at finde det.


Det som jeg se af YouType videoen, at det er sporombygning med samtidig ballastrensning. Og det er i samme maskine. Det har jeg aldrig set. Der er del produktbeskrivelse her.

Mvh
Steen

Så kan du se frem til ombygningen på Vestfyn om en måneds tid

/Jan

Sporfornyelse i en håndevending

af Jørn Johansen, 11/4 2015, 11:43 (3296 dage siden) @ jaer

Tænker du på den som er vel planlagt som her i påsken....?

De bedste hilsner fra Ribe
Jørn

Sporfornyelse i en håndevending

af re20000, 10/4 2015, 23:20 (3296 dage siden) @ steenth

Ja et er da i hvert fald noget andet end da de fornyede Hareskovbanen for en ti år siden, hvor de lå og nossede rundt med rendegravere og lastbiler i ugevis...

Nold

Sporfornyelse i en håndevending

af re20000, 10/4 2015, 23:27 (3296 dage siden) @ Holger Sørensen

Intet nyt under solen. Det er også foregået sådan i Danmark i de sidste mange år, bl.a. på Køgebugtbanen syd for Hundige for en 7-8 år siden. Er dokumenteret på flere video, og også fra Sverige, hvis nogen har mulighed for at finde det.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Ork ja. Husker fra de elektrificerede Nordbanen i -68, da kunne jeg sidde og se fra min plads i vinduesrækken i fjerde klasse hvordan maskiner fra Plasser og Secmafer leverede betydeligt mere spændende underholdning end lærerne kunne...

Nold

Avatar

Intet nyt under solen (var Sporfornyelse i en håndevending)

af Jan Nielsen, Nørresundby, 10/4 2015, 10:11 (3297 dage siden) @ re20000

Hej

En lignende maskine blev brugt af dsb tilbage i 90´erne på Skagensbanen
da hele strækninge blev skiftet.

mvh
Jan

Avatar

Sporfornyelse i en håndevending

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 10/4 2015, 23:43 (3296 dage siden) @ re20000

Sporfornyelse i det sydgående spor i sydenden af Aalborg station i 1975 eller 1976. Der arbejdedes om natten.

Klik på billederne for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]

[image]
Sporfornyelse i det sydgående spor i sydenden af Aalborg station i 1975 eller 1976. Bemærk hornet til højre på øverste billede. Klik på billederne for højere opløsning. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Avatar

Sporfornyelse i en håndevending - hjælp søges

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 10/4 2015, 23:50 (3296 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Sporfornyelse i det sydgående spor i sydenden af Aalborg station i 1975 eller 1976.

PS: Er der nogen, der med en anstændig LA-samling, kan fortælle mig, om billederne er fra 1975 eller 1976? Det vil også være en stor hjælp til at tidsfæste en lang række andre dias fra samme film:-).

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Sporfornyelse i en håndevending - hjælp søges

af Bjarke Hvass, Valby, 13/4 2015, 08:28 (3294 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

PS: Er der nogen, der med en anstændig LA-samling, kan fortælle mig, om billederne er fra 1975 eller 1976? Det vil også være en stor hjælp til at tidsfæste en lang række andre dias fra samme film:-).

Jeg har ikke en LA-samling, men ifølge de data jeg har adgang til er det angivet at skinner og sveller er ibrugtaget i 1976.

Avatar

Sporfornyelse i en håndevending - hjælp søges - tak

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 13/4 2015, 08:31 (3294 dage siden) @ Bjarke Hvass

PS: Er der nogen, der med en anstændig LA-samling, kan fortælle mig, om billederne er fra 1975 eller 1976? Det vil også være en stor hjælp til at tidsfæste en lang række andre dias fra samme film:-).


Jeg har ikke en LA-samling, men ifølge de data jeg har adgang til er det angivet at skinner og sveller er ibrugtaget i 1976.

Kære Bjarke

Mange tak!

Bedste hilsner

Thomas

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak