Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad er der sket med ME 1503? (Jernbanen i dag)

af Jørgen Pagh Jensen, 12/4 2015, 21:14 (3295 dage siden)

Var en tur i Kalundborg i dag, og kørte med en virkelig skrammet ME 1503. Den havde store buler på den ene side. Spurgte lokomotivføreren, og hun vidste, hvad den havde været ude for. Hun sagde, at hun vidste det ikke, men på værkstedet havde de opgivet at rette buler ud, så længe den bare kunne køre. (Og den kørte skam fint.)
Er der nogen der ved, hvad ME 1503 har været ude for?[image][image]

Hvad er der sket med ME 1503?

af Jens Møller, København S, 12/4 2015, 23:33 (3295 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Du spurgte lokomotivføreren og hun vidste hvad den havde været ude for. Derefter vidste hun alligevel ikke, hvad den havde været ude for. Hmmm...

--
Jens MO-Møller
[image]

Hvad er der sket med ME 1503?

af re20000, 12/4 2015, 23:46 (3295 dage siden) @ Jens Møller

Du spurgte lokomotivføreren og hun vidste hvad den havde været ude for. Derefter vidste hun alligevel ikke, hvad den havde været ude for. Hmmm...

Ja jeg gætter altså på at det bare er en slåfejl at der skulle stå om, håber ikke der bliver seerstorm nu...

Nold

Hvad er der sket med ME 1503?

af Holger Sørensen, Hedehusene, 13/4 2015, 16:23 (3294 dage siden) @ re20000

Alt andet lige er det en falliterklæring at køre rundt med skrammet materiel. Men selvfølgelig, hvilken reklame er det ikke for en virksomhed i frit fald!

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Hvad er der sket med ME 1503?

af kiminfarum, 13/4 2015, 20:49 (3294 dage siden) @ Holger Sørensen

Alt andet lige er det en falliterklæring at køre rundt med skrammet materiel.

Så du mener det da bedre at aflyse end at køre med materiel med lidt ridser i?

Det kunne se godt ud i EB: DSB aflyser i dag følgende afgange pga. overfladiske ridser i lokomotivet.

- Kim:-D :-P :-D

Hvad er der sket med ME 1503?

af Jørgen Pagh Jensen, 13/4 2015, 20:09 (3294 dage siden) @ re20000

Det var en slåfejl. Lokomotivføreren vidste IKKE, hvad den havde ude for. Jeg tænker, at det kan have været et rangeruheld, hvor den er skrabet op ad noget meget hårdt. Eller også har nogen være meget vrede på den.

Hvad er der sket med ME 1503?

af Winther, Karlskov, 13/4 2015, 22:17 (3294 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Dav
Der er da en der har taget et sving lidt for skarpt :-D
Mvh
Bent

Hvad er der sket med ME 1503?

af Niels Bak, 13/4 2015, 23:34 (3294 dage siden) @ Winther

Jeg synes snarere det ligner Transportministeren, der har banket hovedet imod i frustration...

Hvad er der sket med ME 1503?

af Gunhild Gundersen @, 14/4 2015, 15:44 (3293 dage siden) @ Niels Bak

Det er bare et superforum det her.

Der er en som stiller et regulært spørgsmål om en skade på et lokomotiv og så kommer der seks-syv intetsigende kommentarer.

Det er ærgeligt, at der er så mange herinde som ikke gider et forum, hvor man kun svarer eller kommenterer, hvis man har noget reelt at byde ind med.

Hvis man mener, at det er "dumt" eller irrelevant spørgsmål kunne man vel bare holde sig fra tasterne, i stedet for at fortsætte "intetheden"......

Denne kommentar er selvfølgelig også irrelevant, hvis man mener dette forum har fundet sit passende niveau og ikke skal være et sted, hvor man udveksler reel viden og interesse for jernbanen.

:-( :-(

Hvad er der sket med ME 1503?

af Coenen-Bache, 14/4 2015, 19:17 (3293 dage siden) @ Gunhild Gundersen

Jeg er meget enig. Nørder og humor er ikke forenelige størrelser, så enten hold jer til informative fakta, eller hold jer fra tasterne. Tak.

Hvad er der sket med ME 1503?

af Jørgen Pagh Jensen, 14/4 2015, 19:36 (3293 dage siden) @ Coenen-Bache

Hold da op, hvor kan en diskussion udvikle sig i uventede retninger. Jeg startede såmænd bare med at være nysgerrig på, om nogen måske vidste, hvad ME 1503 har været ude for. Nogle gange er der jo nogen, der har oplysninger om det mest utrolige. Nå, det var der så ikke denne gang.

Til gengæld blev det så et spørgsmål om det var pinligt for DSB at køre med skrammet materiel, eller endnu værre, hvis man aflyser tog pgra ridser. Det er en meget relevant diskussion, som nogen måske ved noget relevant om? Jeg ved da i hvert fald, er der kan være overvejelser hos S-tog om, hvorvidt de skal lade graffiti-hærgede vogne indgå i driften eller ej.

Nå, men man kan også jo diskutere, om nørder har humor, om det er passende med bøvede svar på et relevant spørgsmål. Det mener jeg absolut, at det er. Altså passende, for nørderi må aldrig være humorforladt. Og når jeg selv skriver, at nogen måske har været meget vrede på den, så er det vel OK at køre lidt ud af den (fjollede) tangent.

Det eneste, jeg slet ikke orker er mavesure politiske betragtninger i retning af: Grunden til, at tingene er så og så dårlige, er fordi de inkompetente politikere kun vil mele deres egen kage, flå os i skat og sende pengene ud af landet osv. Det er heldigvis et stykke tid siden, at vi har set den slags indlæg.

Avatar

Hvad er der sket med ME 1503?

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 15/4 2015, 11:36 (3293 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Jeg er fra pålidelig kilde blevet informeret om, at 1503 har fået sine skrub på området ved Belvedere under rangering - formentlig forsøg på passage af ikke sporfri vogn eller lok.

Hilsen
Henrik

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak