Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vejle Fjord - ny bro (Generelt)

af MMT, 21/4 2015, 09:37 (3292 dage siden)

Halløj,

Det er ikke så tit, jeg besøger vejdirektoreatets hjemmeside (uf!), så stor var min overraskelse, da jeg opdagede et link dertil, i forbindelse med Togfonden.DK-siderne på bane.dk.

Det er åbenbart Vejdirektoratet, der projekterer den nye banebro over Vejle Fjord. Og det er man faktisk godt i gang med. Jeg gik og troede, der var så megen lokal modstand, at projektet stod stille.

Måske andre finder dette interessant:

Vejdirektoratet

Mvh
Mads Mikkel

Vejle Fjord - ny bro - og ny bane over Fyn

af Fwronah, 21/4 2015, 09:45 (3292 dage siden) @ MMT

Så vidt jeg er orienteret, er det også Vejdirektoratet, der har ansvaret for projektering af den nye jernbane over Fyn, som ligeledes er en del af Togfonden.

Vejle Fjord - ny bro - og ny bane over Fyn

af MMT, 21/4 2015, 09:55 (3292 dage siden) @ Fwronah

Også nyt for mig. Jeg kendte til deres projektering af en Storstrømsbro, men her giver det mening, da den jo også omfatter en vejdel.

Hvad er grunden til, at Vejdirektoratet projekterer disse - omfattende - baneprojekter?

Mvh
MM

Vejle Fjord - ny bro - og ny bane over Fyn

af Lars Jensen @, 21/4 2015, 10:07 (3292 dage siden) @ MMT

Hej,

Hvad er grunden til, at Vejdirektoratet projekterer disse - omfattende - baneprojekter?

Det har ministeren svaret på lige her

Hilsen Lars

Vejle Fjord - ny bro - og ny bane over Fyn

af Svend, 21/4 2015, 10:19 (3292 dage siden) @ Lars Jensen

Hvad er grunden til, at Vejdirektoratet projekterer disse - omfattende - baneprojekter?


Det har ministeren svaret på lige her

"En yderligere fordel ved at lade Vejdirektoratet lave de to VVM-undersøgelserer, at der opnås mulighed for en erfaringsudveksling mellem vej- og baneområdet."

Man kunne få den tanke, at det er første skridt på vejen til at smelte Vejdirektoratet og Banedanmark sammen til én organisation. Om et par år bor de jo også på sammen adresse ;-) Tag Trafikstyrelsen med ved samme lejlighed......ligesom i Sverige.

http://www.trafikverket.se/Om-Trafikverket/Trafikverket/Snabbfakta-om-Trafikverket/

--
Svend

Vejle Fjord - ny bro - og ny bane over Fyn

af Lars Madsen @, Danmark, 21/4 2015, 13:19 (3292 dage siden) @ Svend

Så er det spændende og se hvad type samfletningerne
bliver, eller om det skal laves om efter 5-7 år

Vejle Fjord - ny bro - og ny bane over Fyn

af jaer, 21/4 2015, 17:32 (3292 dage siden) @ Lars Madsen

Så er det spændende og se hvad type samfletningerne
bliver, eller om det skal laves om efter 5-7 år

På sydsiden er det niveaufri, nordsiden formentligt ligeså.

Mon ikke man har lært af Kastrup?

/Jan

Vejle Fjord - ny bro - og ny bane over Fyn

af TorstenPedersen, 21/4 2015, 16:20 (3292 dage siden) @ Lars Jensen

Hej,

Hvad er grunden til, at Vejdirektoratet projekterer disse - omfattende - baneprojekter?


Det har ministeren svaret på lige her

Det er da for at togtosserne ikke skal blande sig.

Det er nu godt fundet på.

Vejle Fjord - ny bro

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 21/4 2015, 14:13 (3292 dage siden) @ MMT

- Jeg faldt over en anden ret så interessant ting, da jeg begyndte at bladre lovteksterne og diverse beskrivelser igennem, man skal have sænket sporene under Aarhus H - den er ikke lavet til en frihøjde på 5.950 Meter som en elektrificeret bane kræver, jeg tænker bare: Hvor meget jord skal der fjernes og hvor længe skal Aarhus H være lukket til den opgave?

Det står under punkt 3.5.2 "Løsningsmuligheder" i denne rapport på Banedanmarks redegørelses-materiale

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak