Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Storstrømsbroen (Generelt)

af Bent Jensen, 21/4 2015, 15:25 (3265 dage siden)

Jeg sad og læste på Banedanmarks hjemmeside og specielt om Storstrømsbroen at projektet blev udskudt så den var færdig samtidig med Fehmarnforbindelsen, så er det jeg tænker at uanset den faste forbindelse til Tyskland så skal vel Storstrømsbroen udskiftes. Så hvorfor ikke bare fortsætte så den kan være klar så tidligt som muligt, jeg tænker også på at der kører trods alt mange daglige regionaltog og så et antal tog til Tyskland den vej.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Storstrømsbroen

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 21/4 2015, 15:42 (3265 dage siden) @ Bent Jensen

Så hvorfor ikke bare fortsætte så den kan være klar så tidligt som muligt, jeg tænker også på at der kører trods alt mange daglige regionaltog og så et antal tog til Tyskland den vej.

Der er ikke behov for en ny bro med den nuværende køreplan. Hvis broen kan hænge sammen så længe, kan man lige så godt udnytte den tid der er til rådighed og dermed gøre projektet billigere.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Storstrømsbroen

af Kristoffer, 21/4 2015, 15:53 (3265 dage siden) @ Bent Jensen

Det har jo sådan set ligget og boblet lidt, siden tyskerne indrømmede, at de ikke kunne have den nye bane til Femeren færdig til den aftalte tid, og især siden buddene på Femern-forbindelsen kom ind, at Transportministeriet ville acceptere, at tidsplanerne for projektet kunne få lov at skride med et par år, hvis det betød, at anlægspriserne kunne komme ned i nærheden af budgettet. Den holdning er så siden sevet ud til de tilstødende projekter.

Som jeg forstår det, så er Storstrømsbroen ikke nået langt nok til at der er en tidsplan for byggeriet, men deadlinen for hvornår den skal stå færdig, altså åbningen af Femern-forbindelsen, er skubbet et ukendt antal år ud i fremtiden, og så kan man også her forhandle om billigere pris mod længere byggetid.

Storstrømsbroen

af Bent Jensen, 21/4 2015, 17:12 (3265 dage siden) @ Kristoffer

Jeg forstår godt jeres argumenter, men jeg var måske også bange for at jo længere tid der gik jo dyrere blev projektet (storstrømsbroen)

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Storstrømsbroen

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 21/4 2015, 20:17 (3265 dage siden) @ Bent Jensen

Jeg forstår godt jeres argumenter, men jeg var måske også bange for at jo længere tid der gik jo dyrere blev projektet (storstrømsbroen)

Meget kort og meget lang gennemførelsestid for et projekt kan begge føre til højere pris. Kunsten er at finde den tid som giver den billigste pris.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Storstrømsbroen

af ulca, 21/4 2015, 18:19 (3265 dage siden) @ Kristoffer

Det har jo sådan set ligget og boblet lidt, siden tyskerne indrømmede, at de ikke kunne have den nye bane til Femeren færdig til den aftalte tid, og især siden buddene på Femern-forbindelsen kom ind, at Transportministeriet ville acceptere, at tidsplanerne for projektet kunne få lov at skride med et par år, hvis det betød, at anlægspriserne kunne komme ned i nærheden af budgettet. Den holdning er så siden sevet ud til de tilstødende projekter.

Som jeg forstår det, så er Storstrømsbroen ikke nået langt nok til at der er en tidsplan for byggeriet, men deadlinen for hvornår den skal stå færdig, altså åbningen af Femern-forbindelsen, er skubbet et ukendt antal år ud i fremtiden, og så kan man også her forhandle om billigere pris mod længere byggetid.

Ubestemt tid er måske så meget sagt, ud fra hvad jeg har læst i bl.a. den lokale avis hvor jeg bor, så satser man på samme tidspunkt som tyskerne: 2024 , især nu hvor man lagt bud ind på OL det år hvor man håber at Hamborg bliver værtsby.

Hectorrail

Jernbanebøger

Det' en tysker!

Det' en tysker!. Pris 230 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak