Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Niveaufri udfletning i Vigerslev vedtaget (Generelt)

af Jakob Hansen, 22/4 2015, 18:54 (3284 dage siden)

Den nye bane København-Ringsted indeholder kun en udfletning i niveau i det oprindelige projekt. Denne udfletning ville dog blive en flaskehals, hvorfor der var fremsat forslag om, at anlægge en niveaufri udfletning finansieret af Togfonden DK.
Efter 3. behandling d. 21/04 blev forslaget enstemmigt vedtaget

Af den skriftlige fremstilling ses det, at ibrugtagningen af den niveaufrie udfletning først vil ske i forbindelse med udrulningen af Signalprogrammet altså et år efter ibrugtagningen af København-Ringsted, mon ikke det skyldes at man således undgår, at skulle ombygge Vigerslevs nuværende sikringsanlæg for at skrotte det året efter.

--
Med venlig hilsen

Jakob Hansen

Avatar

Niveaufri udfletning i Vigerslev vedtaget

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 22/4 2015, 19:14 (3284 dage siden) @ Jakob Hansen

... mon ikke det skyldes at man således undgår, at skulle ombygge Vigerslevs nuværende sikringsanlæg for at skrotte det året efter.

Jo.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Niveaufri udfletning i Vigerslev vedtaget

af Rask Ingemann Lambertsen, 22/4 2015, 20:42 (3284 dage siden) @ Jakob Hansen

Af den skriftlige fremstilling ses det, at ibrugtagningen af den niveaufrie udfletning først vil ske i forbindelse med udrulningen af Signalprogrammet altså et år efter ibrugtagningen af København-Ringsted, mon ikke det skyldes at man således undgår, at skulle ombygge Vigerslevs nuværende sikringsanlæg for at skrotte det året efter.

Der mangler vist en mellemregning i det resultat. Hvordan undgår man at ombygge Vigerslevs sikringsanlæg i forbindelse med, at den nye bane tages i brug?

(Fremsættelsestalen som HTML)

Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

Niveaufri udfletning i Vigerslev vedtaget

af Jakob, 22/4 2015, 20:51 (3284 dage siden) @ Jakob Hansen

Er der nogen steder, hvor man kan se billeder/tegninger af hvordan denne udfletning skal placeres?
Når jeg kikker på kraks kort, så synes jeg ikke der er meget plads nogen steder.

Niveaufri udfletning i Vigerslev vedtaget

af steenth, 22/4 2015, 21:16 (3284 dage siden) @ Jakob

Er der nogen steder, hvor man kan se billeder/tegninger af hvordan denne udfletning skal placeres?

Projektets hjemmeside er her: http://www.bane.dk/visBanearbejde.asp?artikelID=20356

Når jeg kikker på kraks kort, så synes jeg ikke der er meget plads nogen steder.

De udnytter en arealreservation, som har været nogle år. Og ryger også et par erhvervsejendomme. Dog er der en udvikling i området, så det er godt tidspunkt at gøre det.

Niveaufri udfletning i Vigerslev vedtaget

af Casper, 23/4 2015, 03:51 (3284 dage siden) @ steenth

Tjah. Men der er stadig en konflikt mellem tog Roskilde -> Kh og tog Kh -> Køge Nord.

Hvorfor ikke lægge tre spor op på broen, i stedet for to, således at denne konflikt ikke opstår?

[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak