Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ja der er jo nogen der kan beslutte sig for nyt materiel (Jernbanen i dag)

af Nordexpress, 23/4 2015, 19:37 (3288 dage siden)

Hollandske jernbaner, NS, skal have 60 Stadler Flirter fra hylden, der kan leveres på knap to år:

Railway Gazette

Ja der er jo nogen der kan beslutte sig for nyt materiel

af gaest, 24/4 2015, 08:15 (3288 dage siden) @ Nordexpress

Hollandske jernbaner, NS, skal have 60 Stadler Flirter fra hylden, der kan leveres på knap to år:

Ja, de har prøvet at brænde næsen - og lært af det.

Ja der er jo nogen der kan beslutte sig for nyt materiel

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 24/4 2015, 11:22 (3288 dage siden) @ gaest

Hej

de kender jo også til Ansaldo-Breda, men fornægter problemer.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

Ja der er jo nogen der kan beslutte sig for nyt materiel

af Casper, 24/4 2015, 15:43 (3288 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Som om hollænderne bare kan vælge frit. De er også bundet af EU-udbudsreglerne. Hvis Ansaldo var kommet med billigste troværdige tilbud, var de nødt til at tage det.

Kunsten er så at skrive sit tilbud med de rette krav - og afbryde bestillingen såfremt leverandøren svigter. (Og det var vel der et dansk firma glemte at sige fra).

Ja der er jo nogen der kan beslutte sig for nyt materiel

af Niels Munch, 24/4 2015, 16:45 (3288 dage siden) @ Casper

Som om hollænderne bare kan vælge frit. De er også bundet af EU-udbudsreglerne. Hvis Ansaldo var kommet med billigste troværdige tilbud, var de nødt til at tage det.

Nu fremgik det af linket i åbningsindlægget, at NS har benyttet sig af "'urgency mode' provisions in EU procurement rules to place the order without tendering. Alstom and Bombardier launched legal challenges, but these were withdrawn in January."

Altså har anskaffelsen slet ikke været udbudt, og 2 potentielle konkurrenter har trukket deres protest.

M.v.h.
Niels

Ja der er jo nogen der kan beslutte sig for nyt materiel

af Mss-logoff, 24/4 2015, 19:00 (3287 dage siden) @ Nordexpress

Det ser ud til at være regionaltog. Formentlig tænkt som afløsere for Plan V og Sprinter togsæt?

I fjerntrafikken vil man tilsyneladende ikke anskaffe nyt endnu, trods de forfejlede Hispeed togsæt. De ældre IC-vogne kører videre med nye lokomotiver, side om side med nyere IC-togsæt.

Mvh MSS

Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere
DSB MH343ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak