Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Tysk selskab [= Arriva] vil dyste med DSB (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 26/5 2015, 11:53 (3251 dage siden)

Ja, sådan lyder overskriften i Jyllands-Posten:

http://finans.dk/live/erhverv/ECE7732559/Tysk-selskab-vil-dyste-med-DSB/?ctxref=ext

Der er dog tale om en "ikke-historie". For som det fremgår af artiklen, er der ikke noget togkørsel at byde på. Og hvis der var, er der jo ikke megen "nyhed" i, at Arriva i givet fald ville byde på den.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Tysk selskab [= Arriva] vil dyste med DSB

af Niels Munch, 26/5 2015, 12:47 (3251 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der er dog tale om en "ikke-historie". For som det fremgår af artiklen, er der ikke noget togkørsel at byde på. Og hvis der var, er der jo ikke megen "nyhed" i, at Arriva i givet fald ville byde på den.


..... men noget skal de vel sige i anledning af kontraktforlængelsen, især hvis de bliver spurgt ;-) .

Bedste hilsener
Niels

Tysk selskab [= Arriva] vil dyste med DSB

af Poul Andersen, 26/5 2015, 14:06 (3251 dage siden) @ Niels Munch

Der er dog tale om en "ikke-historie". For som det fremgår af artiklen, er der ikke noget togkørsel at byde på. Og hvis der var, er der jo ikke megen "nyhed" i, at Arriva i givet fald ville byde på den.

..... men noget skal de vel sige i anledning af kontraktforlængelsen, især hvis de bliver spurgt ;-) .

Bedste hilsener
Niels

....... så er muligheden for en gang selvros igen tilstede.

Duk og væk
Poul.

Tysk selskab [= Arriva] vil dyste med DSB

af John S. Petersen, 26/5 2015, 21:36 (3250 dage siden) @ Poul Andersen

Godt ord igen, det er lige til at brække sig over at Arriva bare aflyser deres tog og kører lige pinligt til tiden når deres eller DSB er få min forsinket til en tog forbindelse. Og så der deres discount bras af et tog, som dukker overalt i de våde mdr, og bræk varmt om sommeren.... Ud med der lort

/John

Tysk selskab [= Arriva] vil dyste med DSB

af Jørgen Pagh Jensen, 26/5 2015, 22:11 (3250 dage siden) @ John S. Petersen

Så vidt jeg ved, plejer Arriva at klare sig rigtigt godt i kundetilfredshedsundersøgelserne. Men du er tydeligvis ikke helt tilfreds med Arriva. Så jeg kan forstå drejer det sig om aflyste tog (sker det oftere eller sjældnere end DSB?) - tog som kører irriterende til tiden, som folk mister deres forbindelser fra andre forsinkede tog - vinduer som dugger om vinteren og tog, som er for varme om sommeren. Jeg troede, at Lint havde klimaanlæg, men det virker måske ikke? Hvis man som kunde skal påvirke myndighedernes valg af trafikselskab fremover, er konstruktiv kritik selvfølgelig altid velkommen. PS: Jeg forstår ikke helt, om du også påtaler et problem med opkast i Arrivas tog...

Tysk selskab [= Arriva] vil dyste med DSB

af Kalle M, 26/5 2015, 22:57 (3250 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Hej.

Jeg må give John ret i det ikke er verdens bedste tog, men lad nu det ligge i denne omgang.

Har selv oplevet i forbindelse med et stormvejr sidste år, at Arriva aflyste alle sine tog om eftermiddagen og sendte personalet hjem. Jeg var selv med IC-toget til Herning DSB kunne sagtens kører tog uden de store problemer. Der var en del passager der skulle skifte tog i Herning, og videre mod Silkeborg og Skjern.

Ingen tog, ingen togbusser, ingen taxa på Arrivas regning. Der stod en masse passager og ikke kunne komme videre. Heldigvis var der en sød togfører med i IC-toget mod Struer,vedkommende sørgede for taxaer til disse passager, håber sgu at DSB sendte taxa-regningen videre til Arriva. DSB har jo fragtet kunderne til Herning, at nogle så skal videre mod Skjern eller Silkeborg er vel DSB totalt underordnet.

Tysk selskab [= Arriva] vil dyste med DSB

af QpoX ⌂, 27/5 2015, 15:14 (3250 dage siden) @ Kalle M

Hej.

Jeg må give John ret i det ikke er verdens bedste tog, men lad nu det ligge i denne omgang.

Har selv oplevet i forbindelse med et stormvejr sidste år, at Arriva aflyste alle sine tog om eftermiddagen og sendte personalet hjem. Jeg var selv med IC-toget til Herning DSB kunne sagtens kører tog uden de store problemer. Der var en del passager der skulle skifte tog i Herning, og videre mod Silkeborg og Skjern.

Ingen tog, ingen togbusser, ingen taxa på Arrivas regning. Der stod en masse passager og ikke kunne komme videre. Heldigvis var der en sød togfører med i IC-toget mod Struer,vedkommende sørgede for taxaer til disse passager, håber sgu at DSB sendte taxa-regningen videre til Arriva. DSB har jo fragtet kunderne til Herning, at nogle så skal videre mod Skjern eller Silkeborg er vel DSB totalt underordnet.

Har selv været glad for DSB (Struer/Holstebro-Herning).
Da DSB en vinter måtte aflyse alle Re grundet et frossen sporskifte mellem Struer og Holstebro og Arriva have åbenbart første ret på strækningen, så de kørte kun der.
Fik man en kop varmt af DSB og der stod folk klar til at fortælle hvad planen var (afvente Re og IC fra Herning og togbusser).
Arriva var ofte forsinket 5-15min mellem Struer-Holstebro og Vemb-Holstebro og man mistede så sin vidre forbindelse med VLTJ, DSB eller Bus.
Arriva mener aldrig det er deres problem man bliver 1½time forsinket, fordi man ikke når en forbindelse videre grundet dem.
Ingen togbus, taxa eller anden erstatning, Arriva henviser blot til næste tog.
Og Arriva's tog komfort er som du også skriver en anden sag :-D

Tysk selskab [= Arriva] vil dyste med DSB

af Jørgen Pagh Jensen, 27/5 2015, 19:22 (3249 dage siden) @ QpoX

Jeg har ingen personlige interesser i hverken Arriva eller DSB - eller andre danske eller udenlandske jernbaneselskaber. Jeg er ikke i tvivl om, at uanset hvilket jernbaneselskab, man bringer "på banen" - så er der mange, som kan fortælle helt forfærdelige historier om dårlig service, manglende forbindelser - og så var der den gang, hvor osv. Hvis det bare er det, man vil, så kan jeg skam også nogle saftige historier om DSB - og Movia - og Bornholmstrafikken - og Lokalbanen - osv osv.
Jeg synes bare, at nogle gange må man træde et skridt tilbage, og ikke kun kikke på egne personlige uheldige erfaringer, men se lidt mere overordnet på, hvordan kundetilfredsheden er.

Måske er dette link bare det rene fup - men hvis nogen kan dokumentere, at Arriva svindler med dette materiale - så er der jo en helt ny sag, som er meget meget større end enkeltes personlige oplevelser:

http://www.mitarriva.dk/download/pdf/Servicekvalitetsrapport_2014.pdf

Avatar

Tysk selskab [= Arriva] vil dyste med DSB

af mss ⌂, 27/5 2015, 23:16 (3249 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Det her emne har vi jo haft før -sådan ca. sidst Arriva blev nævnt, og da var der ingen der kunne oplyse om Arriva har en kontraktlig forpligtelse til at stille med busser.
Hvis ikke, er det jo ikke sådan at de bare kan forventes at give "en gratis omgang", det har de næppe råd til. De er kun forpligtet til at levere den service de har skrevet under på, og det kan man godt beklage sig over, bare ikke til Arriva.

Mvh MSS

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Tysk selskab [= Arriva] vil dyste med DSB

af Hwass, 28/5 2015, 08:19 (3249 dage siden) @ mss

Endnu et eksempel på at man aldrig skulle have udliciteret på jernbanen her hjemme. Havde man gjort det på Kystbanen først, så var der nok ikke blevet mere udlicitering her i Danmark.

Det er passagerne det i sidste ende går ud over.

Tysk selskab [= Arriva] vil dyste med DSB

af mss-logoff, 28/5 2015, 09:07 (3249 dage siden) @ Hwass

Problemet ved offentlige licitationer er at man ofte ikke er dygtige nok til at få alt med. Det er også en af grundene til at offentligt byggeri ofte overskrider budgetterne.
I tilfældet Arriva der jo var den første udskrivning af jernbanedrift glemte man virkeligt meget.
Kan i feks huske at man glemte merbehovet for materiel til myldretidstrafikken?
Så det skulle ikke undre mig hvis man også glemte at stille krav om erstatningskørsel ved driftsafbrydelser/aflysninger.
Det er efter min mening unfair altid at klandre operatøren. Det offentlige har en stor rolle når det gælder forringelser...

Mvh MSS

Tysk selskab [= Arriva] vil dyste med DSB

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 28/5 2015, 11:28 (3249 dage siden) @ mss-logoff

Det er efter min mening unfair altid at klandre operatøren. Det offentlige har en stor rolle når det gælder forringelser...

Heri indgår også politikernes arbejde.

Husk det når I skal sætte jeres kryds på stemmesedlen den 18. juni.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Tysk selskab [= Arriva] vil dyste med DSB

af mss-logoff, 31/5 2015, 16:53 (3246 dage siden) @ Erik Olsen

Lige i denne henseende tror jeg nu at krydsets placering er irrelevant.
Det handler mere om hvor omhyggeligt licitationsmaterialet er udført.

Mvh MSS

Avatar

Udlicitering af opgaver

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 28/5 2015, 12:32 (3249 dage siden) @ mss-logoff

Problemet ved offentlige licitationer er at man ofte ikke er dygtige nok til at få alt med.

For mange år siden udliciterede man rengøringen på Helsinge Rådhus. Få uger efter at ISS havde taget over gik alle blomster og planter i hele Rådhuset ud......:-D ;-) :-D

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Udlicitering af opgaver

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 29/5 2015, 08:55 (3248 dage siden) @ Michael Deichmann

Hej

ja oftest får man hvad man betaler for, og ved udlicitering hvad man specificerer.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

Udlicitering af opgaver

af Gæst1, 29/5 2015, 09:29 (3248 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Hej

ja oftest får man hvad man betaler for, og ved udlicitering hvad man specificerer.

...90% af hvad man specificerer: De sidste 10% skal man diskutere rigtigheden af - og nogle leverandører vælger at tage "bøden" for det er billigere, end at levere varen...og danske udbud er stort set altid styret af laveste pris.


Jernbanebøger

Oplev Europa med tog

Oplev Europa med tog. Pris 210 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak