Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Lidt statsforfatningsret (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 27/5 2015, 17:59 (3251 dage siden)

Jeg kan huske, at når der udskrives nyvalg til Folketinget, bortfalder alle lovforslag. Men hvordan er det nu, det er, med spørgsmål til ministeren? Bortfalder de også, når regeringen ikke er trådt tilbage?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Avatar

Lidt statsforfatningsret - nu med svar

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 27/5 2015, 18:03 (3251 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg kan huske, at når der udskrives nyvalg til Folketinget, bortfalder alle lovforslag. Men hvordan er det nu, det er, med spørgsmål til ministeren? Bortfalder de også, når regeringen ikke er trådt tilbage?


Google er vores ven: Der kan ikke stilles spørgsmål/kun i yderst begrænset omfang. Og som jeg læser teksten, bortfalder allerede stillede spørgsmål ikke - de besvares blot på et senere tidspunkt (lidt forskelligt fra udvalg til udvalg).

http://www.ft.dk/Dokumenter/Publikationer/Folketinget/Haandbog_i_folketingsarbejdet_201...

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Lidt statsforfatningsret

af thomash, 28/5 2015, 22:55 (3249 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg kan huske, at når der udskrives nyvalg til Folketinget, bortfalder alle lovforslag. Men hvordan er det nu, det er, med spørgsmål til ministeren? Bortfalder de også, når regeringen ikke er trådt tilbage?

Armen Thomas Boberg Nielsen. Du forstår sq at peppet forummet her op med dine så ellers interessante indlæg.

Hvorfor stiller du ikke spørgsmålet i et forum som har med politik eller Folketinget at gøre, i stedet for i et jernbaneforum?

Mvh
Thomas.

Avatar

Lidt statsforfatningsret

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 28/5 2015, 23:57 (3249 dage siden) @ thomash

Hvorfor stiller du ikke spørgsmålet i et forum som har med politik eller Folketinget at gøre, i stedet for i et jernbaneforum?


Fordi mange i dette forum henter jernbaneviden i den primærkilde, som ministersvar indenfor jernbaneområdet er og det kunne jo være, at en herværende forumdeltager havde svar i ærmet på mit spørgsmål.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Svenska-lok
ContecRailDSB MZ1410

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak