Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Aalborg Østhavn - igen igen (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 15/6 2015, 11:22 (3209 dage siden)

Klokken 7.33 i morges fik jeg en underhåndsinformation om, at "toget til Aalborg havn" havde passeret Randers i nordgående retning kl. 7.27.

Det lød noget underligt, for som jeg havde opfattet situationen, kunne toget kun forventes hver anden torsdag og det havde jo lige været der for 4 dage siden - torsdag i sidste uge.

Men da det også begyndte at rumle på Facebook, måtte der jo være noget om snakken. Så jeg sadlede automobilet op og drog til Aalborg Østhavn. Og ganske rigtigt: Toget var allerede ved at blive aflæsset.

Jeg aner intet om trækkraft, antal vogne eller forventet returtidspunkt. Forhåbentligt er der fotografer, der fanger toget senere i dag - det var rart at få oplysninger om trækkraft, antal vogne m. v.

Klik på billederne for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]

[image]
Aalborg Østhavn 15. juni 2015 kl. 10.45. Klik på billederne for højere opløsning. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Aalborg Østhavn - igen igen

af Niels Munch, 15/6 2015, 11:51 (3209 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Kære Thomas,

Dit første foto (i høj opløsning) afslører MZ 1439, og lokomotivet bagved (med de hvide sider) er formentlig atter MY 1134.

Bedste hilsener
Niels

Avatar

Aalborg Østhavn - igen igen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 15/6 2015, 11:55 (3209 dage siden) @ Niels Munch

Dit første foto (i høj opløsning) afslører MZ 1439, og lokomotivet bagved (med de hvide sider) er formentlig atter MY 1134


Kære Niels

Ja, og det er netop blevet bekræftet af et billede, der netop er postet på Facebook (kræver login):

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153428777504292&set=gm.1624885987749518&a...

Bedste hilsner

Thomas

Avatar

Aalborg Østhavn - igen igen

af Morten Larsen, Nørresundby, 15/6 2015, 11:59 (3209 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Dit første foto (i høj opløsning) afslører MZ 1439, og lokomotivet bagved (med de hvide sider) er formentlig atter MY 1134


Kære Niels

Ja, og det er netop blevet bekræftet af et billede, der netop er postet på Facebook (kræver login):

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153428777504292&set=gm.1624885987749518&a...

Bedste hilsner

Thomas

For dem som ikke har login - og ja, det er MZ 1439 + MY 1134:

[image]

--
Mvh Morten L.

Aalborg Østhavn - igen igen

af Mester, 17/6 2015, 13:36 (3207 dage siden) @ Morten Larsen

I Aarhus foregik omløbet på Aarhus H i spor 2 og ikke under Ringgadebroen. Skyldes det, at toget var for langt til sporene under Ringgadebroen?

Aalborg Østhavn - igen igen

af Gæst 3, 15/6 2015, 13:19 (3209 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg aner intet om trækkraft, antal vogne eller forventet returtidspunkt. Forhåbentligt er der fotografer, der fanger toget senere i dag - det var rart at få oplysninger om trækkraft, antal vogne m. v.

Mon ikke der bliver fra Aalborg lige omkring kl 19.40 i aften ;-)

Avatar

Aalborg Østhavn - igen igen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 15/6 2015, 18:13 (3209 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Rangertrækket ankommer lige nu til Aalborg fra Aalborg Øst.

Avatar

Aalborg Østhavn - igen igen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 15/6 2015, 19:37 (3209 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Rangertrækket ankommer lige nu til Aalborg fra Aalborg Øst.


Toget er netop nu afgået fra Aalborg mod syd.

Avatar

Aalborg Østhavn - igen igen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 15/6 2015, 19:48 (3209 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg havde lagt dagens løbetur gennem Østerådalen i Aalborg i håb om at møde rangertrækket på vej fra Aalborg Øst til Aalborg og det lykkedes faktisk.

Denne gang blev det til en lille video. Værsgo' - 24 vogne:

https://youtu.be/aY7CEMFSXsg

Rangertræk Aalborg Øst-Aalborg 15. juni 2015 klokken 18.08 - MY 1134+MZ 1439+24 godsvogne. Rangertrækket er her fanget mellem de to motorvejsbroer i Østerådalen. Indtil i år et umuligt sted at fotografere, men nu er bevoksningen skåret ned. Fotografen har linsen vendt mod nordøst.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Aalborg Østhavn - igen igen

af shipmik, 17/6 2015, 16:11 (3207 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Med fare for at starte en lavine af mishagsytringer. Men en gammel lærermester sagde til mig for uhyggeligt mange år siden: Linser er noget man køber hos bageren. I fotografiets verden arbejder vi med objektiver!

I regnfuld venlighed

Bent Mikkelsen

Aalborg Østhavn - ot

af Krabsen @, 17/6 2015, 16:17 (3207 dage siden) @ shipmik

Linser er noget man køber hos bageren.


Og kalorier er noget man spiser, ikke noget man tæller..
:-)

Avatar

Aalborg Østhavn - ot

af jhcn, Århus, 17/6 2015, 16:47 (3207 dage siden) @ Krabsen

Og kalorier er noget man spiser, ikke noget man tæller..
:-)

Og på min mave kan man så se at der faktisk er forskel på vaskebalje og vaskebræt.... :-P

--
Henrik
[image]

Aalborg Østhavn - linser

af steenth, 19/6 2015, 12:31 (3205 dage siden) @ shipmik

Med fare for at starte en lavine af mishagsytringer. Men en gammel lærermester sagde til mig for uhyggeligt mange år siden: Linser er noget man køber hos bageren. I fotografiets verden arbejder vi med objektiver!

Tjaa. Det er nogle nuancerer i det:
Ordnet: objektiv - den del af linsesystemet i et optisk instrument, fx et kamera eller et teleskop, som befinder sig tættest på objektet og bestemmer hvor stor en del af det der kan ses
Ordnet linse - OPTIK skive af glas (eller plastic) med buede sider som samler eller spreder gennemstrømmende lysbølger, brugt alene, fx som forstørrelses- eller brilleglas, eller sammen med andre tilsvarende, fx i et kamera eller et teleskop

Mvh
Steen

Avatar

Aalborg Østhavn - igen igen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 15/6 2015, 20:59 (3209 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Inden afgang fra Aalborg de sidste billeder.

Klik på billederne for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]
Maskinerne er løbet om og MZ 1439 er atter forrest. Toget holder i spor 96. Set fra syd mod nord.

[image]
Den sydlige del af toget holder i spor 96. Her set fra nord mod syd.

[image]

[image]
Den nordlige del af toget holder i spor 90. Så vidt jeg kunne se, var det lokomotivføreren "himself"(?), der forestod bremseprøven. Det må give god motion: Bremse, kravle ned ad maskinen, gå ca. 600 meter den ene vej og 600 meter den anden vej, kravle op på maskinen, løsne bremsen, kravle ned ad maskinen, gå ca. 600 meter den ene vej og 600 meter den anden vej - i alt ca. 2,4 km. Så vidt jeg kunne se, blev der ikke kun foretaget "gennemslagsprøve" - hver enkelt vogn blev kontrolleret. Jeg kender ikke reglerne, som de er i dag. Men "i gamle dage" havde det vel været nok med en gennemslagsprøve?

[image]

[image]
Yderst til højre spor 95 (til det tidligere maskindepot og nu til Banedanmark og Limfjordsbanen). Under toget grener spor 92 fra mod højre. Bagenden af toget holder i spor 90.

[image]
Data på en enkelt af vognene.

Klik på billederne for højere opløsning. Alle fotos: Aalborg 15. juni 2015. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Avatar

Aalborg Østhavn - igen igen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 19/6 2015, 11:30 (3205 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der er tagpladetog (MZ 1439 og MY 1134) på Aalborg Østhavn i dag.

Skal vi ikke gætte på, at det kører sydpå fra Aalborg kl. ca. 19.40?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Avatar

Aalborg Østhavn - igen igen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 19/6 2015, 15:39 (3205 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Rangertrækket har netop forladt Aalborg Øst og er nu på vej mod Aalborg.

Aalborg Østhavn - igen igen

af Mester, 19/6 2015, 16:23 (3205 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Tak for info. Har du nogen idé om, hvornår toget kører sydpå?

Aalborg Østhavn - igen igen

af Mester, 19/6 2015, 16:40 (3205 dage siden) @ 8x

I så fald skal toget holde og vente tre timer i Aalborg. Det virker vel lidt tosset?

Avatar

Aalborg Østhavn - igen igen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 19/6 2015, 19:12 (3205 dage siden) @ Mester

Toget er afgået fra Aalborg. Hvornår, det præcist er sket, vides ikke; men det er sket inden for den seneste time.

Avatar

Aalborg Østhavn - igen igen

af Morten Larsen, Nørresundby, 20/6 2015, 19:07 (3204 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Toget er afgået fra Aalborg. Hvornår, det præcist er sket, vides ikke; men det er sket inden for den seneste time.

Jeg sendte toget afsted fra spor 96 kl. 18:33 (+67) fra Ab...

--
Mvh Morten L.

Avatar

Aalborg Østhavn - igen igen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 20/6 2015, 19:20 (3204 dage siden) @ Morten Larsen

Toget er afgået fra Aalborg. Hvornår, det præcist er sket, vides ikke; men det er sket inden for den seneste time.


Jeg sendte toget afsted fra spor 96 kl. 18:33 (+67) fra Ab...


Kære Morten

Tak for informationen.

Det er vel også det tidligste, toget kan sendes afsted, for indtil da skal der jo være plads til både lyntog, intercitytog og regionaltog på vej sydpå?

Bedste hilsner

Thomas

Avatar

Aalborg Østhavn - dagens omløb og rangering - 19. juni 2015

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 19/6 2015, 19:35 (3205 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Vi starter med en oversigt over gerningsstedet:

[image]
Skematisk sporplan over del af Aalborg-Aalborg Øst pr. 27. juli 1998. Kilde: www.banevagt.dk. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen. Aflæsning sker fra sporet placeret bag sporskifte 116 - venstre gren. Sporet er ikke langt nok til at rumme hele rangertrækket, hvorfor en del af vognene på vej mod Aalborg Øst efterlades mellem sporskifte 105 og 106. Når første del af rangertrækket er tømt, køres de tomme vogne tilbage til det andet spor mellem sporskifte 105 og 106 og den anden del af rangertrækket køres herefter til tømning. Jeg har ikke personligt overværet denne del af rangeringen, men har fået fortalt, at det er således, det foregår. Afstanden mellem sporskifte 115 og 106 er ca. 1,9 kilometer, så det er noget af en tur, rangertrækket skal ud på for at få byttet vognene rundt.

Da jeg stod op i morges, var jeg ikke vidende om, at der skulle udveksles gods i Aalborg Øst i dag. Det opdagede jeg først op ad formiddagen, da det første billede fra Aalborg Øst dukkede op på Facebook.

Det er tredje gang, der køres gods til Aalborg Øst i denne omgang. Flere forskellige fotografer har fotograferet rangertrækkene og har meget venligt givet mig lov til at vise deres billeder på min hjemmeside. Billederne vil blive uploadet, så snart jeg får tid. Disse billeder suppleret med mine egne tidligere billeder, giver en fin dækning af rangerarbejdet i Aalborg Øst. Omløbet mellem sporskifte 105 og 106 fandtes der dog ingen af.

Jeg besluttede mig derfor for i eftermiddags at slå et smut forbi de ensomme godsvogne, der måtte står mellem sporskifte 105 og 106 og tage et billede af dem. Stedet er ret utilgængeligt, idet det ligger ude på Lars T........s marker. Der findes en vejadgang til området, men den ser ud til at gå gennem et møllevingefabriksområde, så jeg valgte i stedet at parkere ved overkørslen nord for sporskifte 108 og spadsere langs jernbanen hen til omløbssporet ved sporskifte 106.

Da jeg var næsten henne ved sporskifte 106 kom rangertrækket fra havnen med 16 vogne og med maskinerne i modsatte ende af kørselsretningen. I det vestlige af de to spor mellem sporskifte 105 og 106 stod 9 vogne. Rangertrækket placerede nu yderligere 6 vogne sammen med disse i den ende af vogngruppen, der vendte mod havnen. Denne øvelse tyder på, at det ikke er helt underordnet, hvorledes vognene er indrangeret i forhold til hinanden.

Herefter fortsatte rangertrækket med de resterende 10 vogne hen til omløbet ved sporskifte 102 og 104. Her blev der løbet om, således af maskinerne kom til at være forrest i køreretningen Aalborg Øst-Aalborg. Om der blev ændret i de 10 vognes indbyrdes placering kunne jeg ikke se, derfra hvor jeg stod. Nedenstående oprangeringsplan er udarbejdet under forudsætning af, at de 10 vogne ikke ændrede indbyrdes placering.

Næste bevægelse var, at de to maskiner med de 10 vogne trykkede tilbage til de 15 vogne og kobledes med disse, hvorefter rangertrækket afgik mod Aalborg.

Klik på billederne for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]
Rangertrækket med 16 vogne kommer fra havnen. Sporskifte 106 er umiddelbart bag fotografen.

[image]
Rangerlederen er hoppet af rangertrækket og er nu i løb på vej mod sporskifte 106. Osten var på fotografens side af sporet og det skal for god ordens skyld nævnes, at rangerlederes ikke krydsede sporet, før end rangertrækket holdt helt stille.

[image]

[image]
Rangertrækket er kørt ind på sporet med de 9 vogne med henblik på at afkoble 6 vogne og koble dem sammen med de 9 vogne.

[image]
Rangertrækket med de resterende 10 vogne kørte frem, sporskifte 106 blev omstillet og maskinerne trykker nu mod Aalborg hen over sporskifte 106. Bag rangertrækket står den anden vogngruppe med 15 vogne. Umiddelbart efter billedet er taget, rakte lokomotivføreren hånden ud og hilste på fotografen.

[image]

[image]

[image]

[image]
Nu med hare i sporet.

[image]
Omløbssporet set fra syd mod nord.

[image]
Næsten samme sted som ovenstående, men fotografen har drejet sig 180 grader. Jeg tror, jeg fik en lidelsesfælle med på billedet. Han havde åbenbart en mere terrængående bil end jeg og valgte at tage chancen med at køre til gerningsstedet.

[image]
Omløbssporet set fra syd mod nord.

[image]
Så er maskinerne med de 10 vogne trykket tilbage og er blevet sammenkoblet med de 15 vogne. Rangerlederen ses ved rangertrækkets bagende. Yderst til venstre i billedet ses de to maskiner. Kort tid herefter afgik rangertrækket mod Aalborg. Billedet er taget klokken 15.31.

[image]
Udsnit af ovenstående - klik også på dette billede for højere opløsning.

[image]
Oprangering ved rangertrækkets afgang fra Aalborg Øst mod Aalborg klokken ca. 15.31. Bemærk, at der i dag var 25 vogne. Mine kilder har oplyst mig om, at når toget består af 22 vogne, kører det til/fra Tjekkiet og når det består af 24 vogne kører det til/fra Polen. Så hvor de 25 vogne kører hen, må I selv gætte jer til - jeg ved det ikke.

Alle fotos: Klik på billederne for højere opløsning. Aalborg Øst fredag 19. juni 2015. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Avatar

Aalborg Østhavn - igen igen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 24/6 2015, 18:17 (3200 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Rangertrækket med tagpladetoget er netop ankommet til Aalborg fra Aalborg Øst. Ubekræftede kilder oplyser, at toget har været involveret i kontakt med et automobil i dag, hvorfor man ankommer ret sent til Aalborg. Spændende, om man kan nå at løbe om og lave bremseprøve og være klar til at køre sydpå klokken 18.40.

Aalborg Østhavn - igen igen

af Mester, 24/6 2015, 19:03 (3200 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Tak for oplysningerne. Blev toget klar til 18.40 eller holder det der endnu?

Aalborg Østhavn - igen igen

af Lars Jensen @, 24/6 2015, 19:27 (3200 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej,

Ubekræftede kilder oplyser, at toget har været involveret i kontakt med et automobil i dag

Nordjyske skriver at en bil kørte ud foran toget kl. 15.15.

Hilsen Lars

Avatar

Aalborg Østhavn - igen igen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 24/6 2015, 19:32 (3200 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Toget afgår fra Aalborg mod syd lige nu.

Aalborg Østhavn - igen igen

af QpoX ⌂, 24/6 2015, 21:08 (3200 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

VW Passat Stationcar ramt af pufferne på godsvognen.
Den ene puffer på bilens motorhjelm og den anden på forsædet på passager siden.

Aalborg Østhavn - igen igen

af Jens Pedersen, 24/6 2015, 21:39 (3200 dage siden) @ QpoX

VW Passat Stationcar ramt af pufferne på godsvognen.
Den ene puffer på bilens motorhjelm og den anden på forsædet på passager siden.

Forhåbentlig ingen tilskadekomne så?

Hilsen Jens Pedersen

Avatar

Tagpladetog i Aalborg i dag

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 29/6 2015, 08:57 (3195 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der er tagpladetog i Aalborg i dag. Jeg kan se den nordlige del af togstammen i spor 90. Maskinerne er ikke at se, så man er nok ved at løbe om.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Avatar

Tagpladetog i Aalborg i dag

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 29/6 2015, 09:19 (3195 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der er tagpladetog i Aalborg i dag. Jeg kan se den nordlige del af togstammen i spor 90. Maskinerne er ikke at se, så man er nok ved at løbe om.


Rangertrækket forlader nu Aalborg station og er på vej til Aalborg Øst.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Avatar

Tagpladetog i Aalborg i dag

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 29/6 2015, 19:26 (3195 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der er tagpladetog i Aalborg i dag. Jeg kan se den nordlige del af togstammen i spor 90. Maskinerne er ikke at se, så man er nok ved at løbe om.

Rangertrækket forlader nu Aalborg station og er på vej til Aalborg Øst.


Rangertrækket er netop vendt tilbage til Aalborg station. Det er tvivlsomt, om man kan nå at løbe om og lave bremseprøve inden kl. 19.40.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Avatar

Tagpladetog i Aalborg i dag

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 29/6 2015, 19:50 (3195 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der er tagpladetog i Aalborg i dag. Jeg kan se den nordlige del af togstammen i spor 90. Maskinerne er ikke at se, så man er nok ved at løbe om.

Rangertrækket forlader nu Aalborg station og er på vej til Aalborg Øst.

Rangertrækket er netop vendt tilbage til Aalborg station. Det er tvivlsomt, om man kan nå at løbe om og lave bremseprøve inden kl. 19.40.


Toget er afgået fra Aalborg mod syd kl. 19.49.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Avatar

Tagpladetog i Aalborg 29. juni 2015

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 30/6 2015, 11:00 (3194 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Kim Madsen og Peter Madsen har lagt en video på 9 minutter og 34 sekunder ud på Youtube af gårsdagens tagpladetog i Aalborg med MZ 1439 og MY 1134. Filmen følger rangeringen i Aalborg Øst og afsluttes om aftenen ved Råkilde nord for Støvring, hvor toget på vej mod syd passerer det tidligere Råkilde sidepor:

https://www.youtube.com/watch?v=1_ey1jvS7Os&feature=youtu.be

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Tagpladetog i Aalborg i dag

af Henrik Puukka-Sørensen @, 29/6 2015, 21:18 (3195 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Kl. ca. 11.22 holdt de to maskiner og ventede på at rangere.

[image]

Avatar

Aalborg-Aalborg Østhavn - nu spærret som planlagt

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 1/7 2015, 18:43 (3193 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Under spadseretur i dag kunne konstateres, at jernbanen mellem Aalborg og Aalborg Øst nu - som planlagt - er spærret. Der er opstillet standsignal 16.1.2. "Stop" (den røde skive med hvid kant) umiddelbart syd for sporskifte 04.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Avatar

Aalborg-Aalborg Østhavn - nu spærret som planlagt

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 1/7 2015, 19:09 (3193 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Et panoramabillede af den nu spærrede havnebane (længst væk fra fotografen, der har placeret sig på vejoverføring 21177 i km 246,018 i sydenden af Aalborg station).

Klik på billedet for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]Vejoverføring 21177 i km 246,018 i sydenden af Aalborg station set fra vest mod nord (til venstre), øst og syd (til højre). 1. juli 2015. Klik på billedet for højere opløsning. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Aalborg-Aalborg Østhavn - nu spærret som planlagt

af OLL, Ballerup, 1/7 2015, 21:47 (3193 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hvorfor er sporet blevet spærret igen?

Mvh. Oliver

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Avatar

Aalborg-Aalborg Østhavn - nu spærret som planlagt

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 1/7 2015, 21:53 (3193 dage siden) @ OLL

Hvorfor er sporet blevet spærret igen?

Mvh. Oliver


Fordi der skal bygges en bro over jernbanen for en ny vej, der skal forbinde motorvej E45 med det nye supersygehus i Aalborg Øst. For ikke at gøre broen (og dens ramper) højere end nødvendigt, skal banen sænkes over en strækning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Aalborg -Aalborg Østhavn genåbner 1. januar 2016

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/7 2015, 19:15 (3188 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

En af mine lidelsesfæller har spurgt Aalborg havn, hvornår banen genåbner. Det skriftlige svar fra havnen fortæller, at banen genåbnes 1. januar 2016.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Avatar

Atter gods på Aalborg Østhavn 11/1-16

af Morten Larsen, Nørresundby, 11/1 2016, 16:13 (2999 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Så er 2016-sæsonen igang:

[image]

--
Mvh Morten L.

Atter gods på Aalborg Østhavn 11/1-16

af Johnni, 11/1 2016, 17:26 (2999 dage siden) @ Morten Larsen

Så er 2016-sæsonen igang:

[image]

Dejligt billede med masser af liv :-)

Johnni

Atter gods på Aalborg Østhavn 11/1-16

af L.H. Jensen, 11/1 2016, 19:07 (2999 dage siden) @ Johnni

Så er 2016-sæsonen igang:

[image]


Dejligt billede med masser af liv :-)

Johnni

Hmmm ..., tja, det sete afhænger jo selvølgelig altid af øjnene, der ser det ...

Men billedet er fint, og informationen fra Morten er relevant - og glædelig!

vh
LH

Atter gods på Aalborg Østhavn 11/1-16

af Albert, 12/1 2016, 12:58 (2998 dage siden) @ L.H. Jensen

Hmmm ..., tja, det sete afhænger jo selvølgelig altid af øjnene, der ser det ...

Men billedet er fint, og informationen fra Morten er relevant - og glædelig!

vh
LH

...og endnu en rigtig "Lars Henning"-kommentar som vi kender den!

Atter gods på Aalborg Østhavn 11/1-16

af Einstein, 12/1 2016, 14:40 (2998 dage siden) @ Albert

Hmmm ..., tja, det sete afhænger jo selvølgelig altid af øjnene, der ser det ...

Men billedet er fint, og informationen fra Morten er relevant - og glædelig!

vh
LH


...og endnu en rigtig "Lars Henning"-kommentar som vi kender den!

han burde blive klippet og få sig et arbejde :-)

Atter gods på Aalborg Østhavn 11/1-16

af jaer, 12/1 2016, 16:28 (2998 dage siden) @ Einstein

Hmmm ..., tja, det sete afhænger jo selvølgelig altid af øjnene, der ser det ...

Men billedet er fint, og informationen fra Morten er relevant - og glædelig!

vh
LH


...og endnu en rigtig "Lars Henning"-kommentar som vi kender den!


han burde blive klippet og få sig et arbejde :-)

Så er I da flere i kø nu.

/Jan
der fuldt ud deler LHs billedekritik og har svært ved at se, at tre mand, der står stille, er tegn på "liv" (og i øvrigt var til frisør i går)

Atter gods på Aalborg Østhavn 11/1-16

af train-cup, 12/1 2016, 16:49 (2998 dage siden) @ jaer

Dette billede OSER af liv og skønhed. :-P :-P :-P ( Og specielt liv :-) :-P )

Atter gods på Aalborg Østhavn 11/1-16

af UTJ, 12/1 2016, 18:24 (2998 dage siden) @ train-cup

Dette billede OSER af liv og skønhed. :-P :-P :-P ( Og specielt liv :-) :-P )

Jeg synes godt at man kunne vælge at køre tog på dage med bedre vejr........

Atter gods på Aalborg Østhavn 11/1-16

af Nomisdk ⌂, Galten, 12/1 2016, 19:51 (2998 dage siden) @ UTJ

Vides der noget om, om det nu er fast der køres?
Og i så fald hvilke dage, samt tidspunkter?

--
Mvh
Simon Mosbjerg Mørch
https://www.simontog.dk
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak