Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MX 1035 i Struer (Generelt)

af Jbk, 23/6 2015, 23:10 (3200 dage siden)

Hej
MX1035 er nu ved at nærme sig færdiggørelsen...
[image]
[image]
[image]
[image]
MF 5061 og MR 4013. Forlængelse og nye stopper i spor 8 og 9 Struer.

MX 1035 i Struer

af Søren B Hansen, 24/6 2015, 12:51 (3200 dage siden) @ Jbk

Hej

Så må man da håbe at litreringerne osv. bliver påsat korrekt....... og ikke efter gætterier

/Vh Søren

MX 1035 i Struer

af Lue, 24/6 2015, 16:18 (3200 dage siden) @ Søren B Hansen

Ellers må nogle af klogeågerne jo tage til Struer og hjælpe med opgaven.

MX 1035 i Struer

af Hans I Kristensen, 24/6 2015, 16:57 (3200 dage siden) @ Lue

Tja, hvis man nu er bosat I Kbh, er der rigtig langt dertil.

Hans

MX 1035 i Struer

af Arne J., 24/6 2015, 17:19 (3200 dage siden) @ Hans I Kristensen

Københavnere er da heller ikke pr. definition verdens klogeste mennesker. Såååå det .....

MX 1035 i Struer

af gaest, 24/6 2015, 18:00 (3200 dage siden) @ Arne J.

Fint svar hva?

Enten tager man til Struer og sørger personligt for at de litreringer, vingehjul og andre påskrifter kommer til at sidde der hvor man mener de skal, eller også accepterer man at fokene i Struer sætter dem der hvor de mener at de skal sidde.

MX 1035 i Struer

af Jyden, 24/6 2015, 18:26 (3200 dage siden) @ Arne J.

Københavnere er da heller ikke pr. definition verdens klogeste mennesker. Såååå det .....

Pas på med den slags udsagn. Det fleste af dem, der bor i København, er fra Jylland.

MX 1035 i Struer

af Gæst, 25/6 2015, 09:51 (3199 dage siden) @ Jyden

Det er synd at den ikke er malet korrekt, fortrin, gitre, og taget er ikke korrekte, hvorfor spørger man ikke inder man laver disse fodfejl, desuden findes der tegninger på hvor litreringen skal sidde.

MX 1035 i Struer

af Lue, 25/6 2015, 11:15 (3199 dage siden) @ Gæst

Hej.
Tag du en tur til Struer og fortæl dem det, kan jo være du også må låne en maler pensel ved samme lejlighed :-D

MX 1035 i Struer

af Hedegaard, 25/6 2015, 15:51 (3199 dage siden) @ Gæst

Det er synd at den ikke er malet korrekt, fortrin, gitre, og taget er ikke korrekte, hvorfor spørger man ikke inder man laver disse fodfejl, desuden findes der tegninger på hvor litreringen skal sidde.

Jeg tror størstedelen af Struer's indbyggere er temmelig ligeglade med sådanne smådetaljer. ;-)
Hvorfor bruge en masse ekstra tid (og penge) kun for at behage nogle få jernbaneentusiaster? :-)

MX 1035 i Struer

af OnAir112 ⌂, 25/6 2015, 17:10 (3199 dage siden) @ Hedegaard

Det er et flot arbejde udført af de frivillige.
Hovedsagen er, at når man nu ønsker at den skal bevares, at den så bliver lavet ordentligt.
Det ser det ud til, men jeg har ikke set den endnu, så det er et kik på andres billeder.
Forøvrigt, så er der jo utroligt mange "eksperter" i netop MX teknologien, så er jeg er helt sikker på, at de flittige mennesker har fået alle de råd, de kan konsumere.
Held og lykke med resten af projectet.
Jeg håber I får resten af Jeres materiel hjem og "fikset" lidt op.

--
OnAir112
Paul

MX 1035 i Struer

af KSC, 25/6 2015, 20:28 (3199 dage siden) @ Hedegaard

Det er vel ikke svære at lave den rigtig, end at lave den forket?. Begge dele kræver lidt maling!!!

MX 1035 i Struer

af re20000, 25/6 2015, 22:23 (3198 dage siden) @ KSC

Mange lokomotiver har jo været bemalet forskelligt på forskellige tidspunkter i deres karriere, mere eller mindre ortodokst i.f.t. diverse designmanualer. Kunne det tænkes at være tilfældet med 1035?
En ting er at man er uenig i hvordan et givet stykke materiel skal se ud eller sættes i stand (Jvf fx forruder på Mz I, eller lygtebestykning på K maskiner), og man kan sagtens argumentere for både det ene eller det andet med fuld ret, MEN det er deprimerende at der næsten altid er nogen, der skal give udtryk for deres mening ved at nedgøre eller tilsvine, dem, der har udført arbejdet i stedet for høfligt og med respekt at spørge om hvorfor de har gjort som de har gjort. Der er altid en grund.

Det var bare det jeg ville sige...

Nold

MX 1035 i Struer

af Gæst, 25/6 2015, 23:17 (3198 dage siden) @ Hedegaard

Det koster ikke mere at lave det korrekt første gang, der er trods alt mange der skal se på det bagefter, uanset om man er jernbanefreak eller ikke. Der er jo muligheder nok for at undersøge hvordan det har set ud, men måske det ikke er musial. Jeg er tilhænger af det bliver lavet som det så ud i driften og ikke med alle mulig forskellige nuancer, som man selv finder på.

MX 1035 i Struer

af Lue., 26/6 2015, 01:41 (3198 dage siden) @ Gæst

Jeg tror nu de fleste der kommer og besøger det kommende jernbanemuseum i Struer er fløjtende ligeglad med hvordan MXern er malet. Hovedparten ville ikke engang protestere hvis bogierne var malet lysegrå eller røde for den sags skyld, de ville ikke hvide hvad der er korrekt.

Men rigtig man burde jo nok lave den så korrekt som muligt, kan se at færdigmelder blinkene stadig sidder på. Har de siddet på mens den var rødbrun ved DSB?????

Men mon ikke det bliver rettet, de gode folk i Struer læser vel også med her på forum vil jeg tro....

MX 1035 i Struer

af Johnni, 26/6 2015, 07:13 (3198 dage siden) @ Lue.

kan se at færdigmelder blinkene stadig sidder på. Har de siddet på mens den var rødbrun ved DSB?????

Har lidt svært ved at se på billederne af MX 1035 om der sidder færdimeldeblink i den vinrøde bemaling (tror det ikke...), men på f.eks. MX 1004 har det set sådan ud: http://jernbanen.dk/motor_solo.php?s=8&lokid=4

Johnni

MX 1035 i Struer

af MX-føren, 26/6 2015, 18:49 (3198 dage siden) @ Johnni

Ak ja MX var absolut et af de bedste GM-lokomotiv DSB havde i sin stald. Noget bedre end MYerne, mere rolig og støjdæmpet. Et rigtig dejligt lokomotiv og god arbejdsplads...

MX 1035 i Struer

af En anden MX-fører, 29/6 2015, 01:04 (3195 dage siden) @ MX-føren

Ak ja MX var absolut et af de bedste GM-lokomotiv DSB havde i sin stald. Noget bedre end MYerne, mere rolig og støjdæmpet. Et rigtig dejligt lokomotiv og god arbejdsplads...

Når bare man kunne undgå at køre fra førerrum 1-enden med den infernalske larm fra "helikopteren"...

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak