Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Foto-fobi? (Generelt)

af Jens V, 1/7 2015, 13:13 (3221 dage siden)

Dette er IKKE et forsøg på at (gen)åbne debatten "hvor-må-man-fotografere-og-hvem-bestemmer-det", men blot en lille anekdote om en (tilsyneladende) anden slags foto-forbi.

Var omkring Holsted forleden for at styre nysgerrigheden m.h.t. arbejdet på den p.t. lukkede TIB 29.

[image]

Mens jeg gik og tog billeder a'la ovenstående, spurgte en af de orange mænd mig, om jeg fotograferede til private formål. Hvilket jeg bekræftede..

"Nå", sagde han så, "du er altså ikke fra Ekstrabladet...eller sådan noget?"

Jeg afkræftede, men kunne ikke dy mig for at spørge, om de da havde noget at skjule... Det afviste han imidlertid. :-)

Foto-fobi?

af Johnni, 1/7 2015, 19:11 (3221 dage siden) @ Jens V

Ville da heller ikke bryde mig om at blive publiceret i et landsdækkende medie, måske endda uden vidende.
Så jeg forstår skam godt at nogle ikke bryder sig om at fotografer render rundt...

Foto-fobi?

af jaer, 1/7 2015, 22:36 (3220 dage siden) @ Jens V


"Nå", sagde han så, "du er altså ikke fra Ekstrabladet...eller sådan noget?"

Men Jens, du har også en stor billede-kanon, og journalistfortid, så det er jo ikke en forkert antagelse ;-)

Selv var jeg længere syd på, hvor der også arbejdes, men dog kun med spor 1 spærret ind til videre
[image]
(optaget med fuld klasse 3-påklædning oma, vagtpost og meldt til den lokale SR1-er).

/Jan

Foto-fobi?

af Jens V, 2/7 2015, 08:30 (3220 dage siden) @ jaer


"Nå", sagde han så, "du er altså ikke fra Ekstrabladet...eller sådan noget?"

Men Jens, du har også en stor billede-kanon, og journalistfortid, så det er jo ikke en forkert antagelse ;-)


Ja, "ex-journalist"-brændemærket i panden er svært at få væk.

Men, spøg til side, jeg syn's, at det er pudsigt, at man (åbenbart) er mere "bange" for pressen, end hvis jeg var fra f.eks. Arbejdstilsynet, Banedanmarks tilsyn el.lign.

Nå, det var også bare en lille tildragelse - ingen kan påstå, at den nødvendigvis er repræsentativ. :-)

Avatar

Foto-fobi?

af BoergeOf61, Randers C, 2/7 2015, 09:56 (3220 dage siden) @ Jens V

Men, spøg til side, jeg syn's, at det er pudsigt, at man (åbenbart) er mere "bange" for pressen, end hvis jeg var fra f.eks. Arbejdstilsynet, Banedanmarks tilsyn el.lign.

Pressen har mere direkte adgang til lovgiverne og befolkningen, end de offentlige kontrolinstanser har. Derfor er der god grund til at være mest bange for pressen.

Foto-fobi?

af gaest, 2/7 2015, 09:07 (3220 dage siden) @ jaer

Selv var jeg længere syd på, hvor der også arbejdes, men dog kun med spor 1 spærret ind til videre
[image]

Hvad er formålet med at anlægge en ny perron på den side af sporet? Der er da allerede en fælles perron for spor1 og 2 ?

Foto-fobi?

af søren Andersen, 2/7 2015, 09:39 (3220 dage siden) @ gaest

der er bygget en ny bro, som passagerer skal bruge, når de skal over til spor 3 og 4
Perrontunnelen bliver fyldt op med sand, så perronen mellem spor 1 og 2 kan ikke bruges mere
derfor bygges der ny perron i spor 1 i Tinglev

Foto-fobi?

af Svend, 2/7 2015, 10:16 (3220 dage siden) @ søren Andersen

der er bygget en ny bro, som passagerer skal bruge, når de skal over til spor 3 og 4
Perrontunnelen bliver fyldt op med sand, så perronen mellem spor 1 og 2 kan ikke bruges mere
derfor bygges der ny perron i spor 1 i Tinglev

.
Og det kan man læse mere om på Banedanmarks hjemmeside, hvor der bl a står:

Det skal vi lave
Vi bryder den gamle gangtunnel under sporene på Tinglev Station ned og åbner den nye gangbro. Perronerne har behov for fornyelse for at leve op til kravene til den fremtidige togdrift. Det medfører, at perron 2 bliver nedlagt, og at de øvrige perroner bliver hævet. Det bliver lagt ledelinjer til gavn for synshæmmede i den nye belægning og opsat ny belysning, der gør det tryggere at opholde sig på perronerne efter mørkets frembrud.

Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak