Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nu må det snart høre op (Generelt)

af Kris, 3/7 2015, 10:18 (3213 dage siden)

Hej.

Nu må det snart hører op med alle de jeg så en ME på vej mod øst, jeg så en MX på vej nord på, jeg så en MY med en blå vogn osv. osv.

Jeg så et MR-tog i Herning i går hvad mon det skulle????

Hver gang nogen ser et lokomotiv skal der spørges her inde.

Heldigvis det ikke er hver gang nogen ser et tog....

Nu må det snart høre op

af marrix, Valby, 3/7 2015, 10:45 (3213 dage siden) @ Kris

Hvorfor?

Det folk rapporterer er jo når en kørsel er ud over det normale, så der kan komme snak om hvad det drejer sig om og at folk der har lyst måske kan komme ud og få et sjældent foto det ikke kan tages til dagligt.

- Martin

Nu må det snart høre op - MX1008 retur?

af Mester, 3/7 2015, 13:00 (3213 dage siden) @ Kris

Ærlig talt. Skal der ikke mere til før filmen knækket for dig? Du kan jo bare springe de indlæg over. Er der i øvrigt nogen, der ved, hvornår MX1008 skal retur fra Nordjylland?

Nu må det snart høre op

af gæsten, 3/7 2015, 14:39 (3213 dage siden) @ Kris


Nu må det snart hører op med alle de jeg så en ME på vej mod øst, jeg så en MX på vej nord på, jeg så en MY med en blå vogn osv. osv.

Jeg så et MR-tog i Herning i går hvad mon det skulle????

Hver gang nogen ser et lokomotiv skal der spørges her inde.

Heldigvis det ikke er hver gang nogen ser et tog....

Det hører ikke op, det er først lige begyndt. Havde det været for20-30 år siden, havde der været noget anderledes travlt, altså dengang der bare kørte og kørte godstog rundt i landet. Men der kommer nye folk til med nye interesser og fred være med det. Jeg undrer mig blot over, at der ikke sendes og modtages på "andre kanaler" f.eks. fjæsbog, som burde være noget mere egnet til sådanne flygtige/overfladiske informationer.

Nu må det snart høre op, ET FORSLAG:-)

af Steff, 3/7 2015, 16:45 (3213 dage siden) @ gæsten

Go´eftermiddag

Jer er ikke på Face-book eller andre sociale medier og kan derfor ikke kommentere eller andet vedr. om et ”nu og hér emne” hører til det ene eller det andet sted. F.eks. hvor er MX??? og hvad skal den dér o.s.v. Sikkert til glæde for mange og til sikkert til ærgrelse for muligvis lige så mange på dette forum.

Dette fører mig til mit egentlige emne, om det var en ide at ”genopfinde” den eller de gode gamle informationskilder, der før blev udsendt skriftligt (ugentligt?), men nu kan køres elektronisk og derfor i live-time. Det var det gode gamle Mo-tidende eller populært ”Nittetællertidendene”. Heri kunne man dengang f.eks. følge med i alt vedr. litra Mo (og andre trækkraftenheder), hvor de kørte, bogier, oprangeringer og andet vedr. ”her og nu hændelser”. F.eks. (frit fra huskeren) at: ”Mo 1846 observeret kørende med Cll 1448 og Bhs 4711 mod Frederikssund ved Husum den 18 dm. kl. 0345”.

Altså, at anmode den gode ”Tommy p.t. feriebarn Webmaster” til at oprette en NY selvstændig side under ”jernbanen” udelukkende for ”her og nu meldinger”, f.eks. ”MX 1008 retur, passeret Hgl 0045”, eller ”ER 2001 med nedfældet pantograf og sammenkoblet med MFA 3001 set i østlig retning på Storebæltsbroen i IC 24½ kl. 1645”.
Altså, et forum udelukkede til brug og glæde og brugerne af disse informationer. Så er det samlet ET sted og man skal ikke lede i forskellige fora, grupper mv.

Hvordan brugerreglerne herfor skal være, må vel være op til Tommy, hvis det altså synes om en god ide. Men altså en forhåbentlig lille konstruktiv bemærkning:-)

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler

Nu må det snart høre op, ET FORSLAG:-)

af gæsten, 3/7 2015, 17:26 (3213 dage siden) @ Steff

Altså, at anmode den gode ”Tommy p.t. feriebarn Webmaster” til at oprette en NY selvstændig side under ”jernbanen” udelukkende for ”her og nu meldinger”, f.eks. ”MX 1008 retur, passeret Hgl 0045”, eller ”ER 2001 med nedfældet pantograf og sammenkoblet med MFA 3001 set i østlig retning på Storebæltsbroen i IC 24½ kl. 1645”.
Altså, et forum udelukkede til brug og glæde og brugerne af disse informationer. Så er det samlet ET sted og man skal ikke lede i forskellige fora, grupper mv.

Glimrende ide! Det giver også andre mulighed for at fravælge.

Avatar

Nu må det snart høre op

af Erik H, Frederikssund, 3/7 2015, 17:05 (3213 dage siden) @ Kris

Jeg synes ærlig talt, at det er en mærkelig indstilling at have.:-|
Jernbanen.dk forum spænder meget bredt, og gudskelov for det, så hvis der er ting du ikke gider se, så spring dem dog over i stedet.

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Nu må det snart høre op

af Bedrevidende, 3/7 2015, 17:46 (3213 dage siden) @ Kris

Hej.

Nu må det snart hører op med alle de jeg så en ME på vej mod øst, jeg så en MX på vej nord på, jeg så en MY med en blå vogn osv. osv.

Jeg så et MR-tog i Herning i går hvad mon det skulle????

Hver gang nogen ser et lokomotiv skal der spørges her inde.

Heldigvis det ikke er hver gang nogen ser et tog....


Gaaab.....spring da de indlæg over! Jeg orker heller ikke at læse om, hvor "dårligt" IC4 er, eller hvor "håbløst" Rejsekortet, jernbanebroen over Vejle Fjord eller Kattegatforbindelsen er. Men det er prisen for "at holde en avis" - i i øvrigt utroligt høj kvalitet. Du læser vel heller ikke alle artikler i den avis, du holder - hvis du holder nogen.

Nu må det snart høre op

af Arne J., 3/7 2015, 18:31 (3213 dage siden) @ Bedrevidende

Helt enig. Kunne ikke været skrevet bedre. Endvidere godt indlæg fra Steff. Det er da heldigvis stadigt FRIVILLIGT, hvad vi vil læse. Og vi kan også bare fravælge visse indsendere efter behov.
Så fortsæt endelig!!!!

Nu må det snart høre op

af Peter Frederiksen, Jægerspris, 3/7 2015, 18:49 (3213 dage siden) @ Kris

Hold nu op - det er et svært liv du har.

Så lad da være med at læse de indlæg - har du lært at skimme overskrifter, ellers er det en glimrende evne at besidde.
Folk herinde er flinke til at beskrive, hvad det handler om i deres overskrift - så hvis du ikke er interesseret - så kan du da tage en anden bus!

Lad nu folk som interesserer sig særligt for materiel og dettes placering have deres interesse for det. Jeg interesserer mig for signaler og sikringsanlæg - men jeg brokker mig sgu da ikke, fordi der er flere indlæg om materiel.

Avatar

Nu må det snart høre op

af Erik H, Frederikssund, 3/7 2015, 19:29 (3213 dage siden) @ Peter Frederiksen

Du har helt ret!

Interessen for jernbaner er meget bredspektret, så der skal være plads til alle emner, inden for dette område.
Der er noget man ikke er specielt interesseret i, kan man jo bare gå videre, til næste emne... hvor svært kan det være?

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Nu må det snart høre op

af Bent Larsen, Kalundborg, 3/7 2015, 20:45 (3213 dage siden) @ Erik H

Hej
Jeg hører til dem der er tilhænger af de informationer, men om de kommer på den ene eller anden måde er ligegyldigt for mig. Jeg kan godt sortere skidt og kanel hver for sig.
vh
Bent Larsen

Nu må det snart høre op

af Jan Pedersen, Nakskov, 4/7 2015, 06:58 (3212 dage siden) @ Bent Larsen

Godt der er forskellige meninger, men undskyld, men er dette ikke et tog-forum?
Hvis man ikke er til det, eller de nævnte indlæg, så er det vel ikke her man skal kigge?

God dag Jan.

Indsend billederDSB MO1808Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak