Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord (Trafikpolitik)

af Hedegaard, 6/7 2015, 18:03 (3216 dage siden)

"Dansk Folkeparti vil droppe 'vanvittig' togbro over Vejle Fjord"
http://ing.dk/artikel/dansk-folkeparti-vil-droppe-vanvittig-togbro-over-vejle-fjord-177362
Dansk Folkeparti opfordrer partierne bag Togfonden til at droppe en ny togbro til 4,3 mia. kr. over Vejle Fjord, som ellers er afgørende for, at timemodellen kan realiseres. De øvrige forligspartier afviser ideen.

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord

af Bedrevidende, 6/7 2015, 18:25 (3216 dage siden) @ Hedegaard

"Dansk Folkeparti vil droppe 'vanvittig' togbro over Vejle Fjord"
http://ing.dk/artikel/dansk-folkeparti-vil-droppe-vanvittig-togbro-over-vejle-fjord-177362
Dansk Folkeparti opfordrer partierne bag Togfonden til at droppe en ny togbro til 4,3 mia. kr. over Vejle Fjord, som ellers er afgørende for, at timemodellen kan realiseres. De øvrige forligspartier afviser ideen.


Ha, ha, ha - endnu en lårklaskende ikke-artikel fra Ingeniøren, for det viser sig jo, når man læser ikke-artiklen, at DF jo netop ikke vil droppe jernbanebroen, da den er en del af et bredt forlig, der indeholder en lang række politiske studehandler.

Kim Christiansen ved udmærket godt, at hvis det forlig bliver åbnet igen, bliver DF's hjertensbarn, jernbanen til Billund Lufthavn, fejet ned ad brættet hurtigere end han kan sige utroværdig.

Og så kan vi i øvrigt endnu engang grine højlydt af Ingeniørens babysprog: Det hedder ikke en togbro og det kommer det aldrig til at hedde, uanset hvor mange gange "trafikjournalisterne" på Ingeniøren fejlagtigt kalder den det.

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord

af Lars Chr. Larsen @, 8/7 2015, 15:40 (3214 dage siden) @ Bedrevidende

Og så kan vi i øvrigt endnu engang grine højlydt af Ingeniørens babysprog: Det hedder ikke en togbro og det kommer det aldrig til at hedde, uanset hvor mange gange "trafikjournalisterne" på Ingeniøren fejlagtigt kalder den det.

Nu var "togbro" et citat fra DFs trafikordfører.

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord

af Bedrevidende, 17/7 2015, 23:21 (3204 dage siden) @ Bedrevidende

"Dansk Folkeparti vil droppe 'vanvittig' togbro over Vejle Fjord"
http://ing.dk/artikel/dansk-folkeparti-vil-droppe-vanvittig-togbro-over-vejle-fjord-177362
Dansk Folkeparti opfordrer partierne bag Togfonden til at droppe en ny togbro til 4,3 mia. kr. over Vejle Fjord, som ellers er afgørende for, at timemodellen kan realiseres. De øvrige forligspartier afviser ideen.

Ha, ha, ha - endnu en lårklaskende ikke-artikel fra Ingeniøren, for det viser sig jo, når man læser ikke-artiklen, at DF jo netop ikke vil droppe jernbanebroen, da den er en del af et bredt forlig, der indeholder en lang række politiske studehandler.

Kim Christiansen ved udmærket godt, at hvis det forlig bliver åbnet igen, bliver DF's hjertensbarn, jernbanen til Billund Lufthavn, fejet ned ad brættet hurtigere end han kan sige utroværdig.

Og så kan vi i øvrigt endnu engang grine højlydt af Ingeniørens babysprog: Det hedder ikke en togbro og det kommer det aldrig til at hedde, uanset hvor mange gange "trafikjournalisterne" på Ingeniøren fejlagtigt kalder den det.


Så kører møllen igen:

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE7875996/Trafikken-mangler-penge-–-ny-togbro-ved-Ve...

Kim Christiansen, som jeg er meget tæt på at kalde en klaphat, har ikke fattet en brik af, hvad timemodellen går ud på. 70 minutter mellem Odense og Aarhus udraderer alle korrespondancer mellem tog og tog og mellem rutebiler og tog og mellem tog og rutebiler. Manden evner heller ikke at læse det politiske landskab.

"Historien" er jo sådan set en gentagelse af "historien" fra sidst. Så jeg gentager:

Kim Christiansen ved udmærket godt, at hvis det forlig bliver åbnet igen, bliver DF's hjertensbarn, jernbanen til Billund Lufthavn, fejet ned ad brættet hurtigere end han kan sige utroværdig.


Jeg glæder mig til at se hans trækken-i-land i løbet af morgendagen, når forligspartierne har givet ham tørt på.

Og må vi så bede om nogle rigtige trafikpolitiske historier!

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord

af Tonny Brandt Andersen, 8/7 2015, 18:55 (3214 dage siden) @ Hedegaard

Timeplanen kan vel også kun gennemføres hvis lyntog ikke stopper i Langerskov på Fyn, og det skal de når den station står færdig. Så hvis der skal stoppes i Langerskov, så vil en ny bro vel være spild af penge.

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord

af gaest, 8/7 2015, 19:33 (3214 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Timeplanen kan vel også kun gennemføres hvis lyntog ikke stopper i Langerskov på Fyn, og det skal de når den station står færdig. Så hvis der skal stoppes i Langerskov, så vil en ny bro vel være spild af penge.

Den bro er beregnet til tog der ikke skal ind over Vejle. Så er det da pip at lade de samme tog sandse i Langeskov.
Timemodellen tror jeg ikke på. Det kan være at den kan lade sig gøre på papiret. Men jernbanen er nu engang noget særligt, så der skal nok blive indført nye og længerevarende afgangsprocedurer, foruden de allestedsnærværende sporspærringer og togbusser, blade på skinnerne og meget mere. I praksis bliver timemodellen en død sild.

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord

af ThomasTT, 9/7 2015, 12:53 (3213 dage siden) @ gaest

Timeplanen kan vel også kun gennemføres hvis lyntog ikke stopper i Langerskov på Fyn, og det skal de når den station står færdig. Så hvis der skal stoppes i Langerskov, så vil en ny bro vel være spild af penge.


Den bro er beregnet til tog der ikke skal ind over Vejle. Så er det da pip at lade de samme tog sandse i Langeskov.
Timemodellen tror jeg ikke på. Det kan være at den kan lade sig gøre på papiret. Men jernbanen er nu engang noget særligt, så der skal nok blive indført nye og længerevarende afgangsprocedurer, foruden de allestedsnærværende sporspærringer og togbusser, blade på skinnerne og meget mere. I praksis bliver timemodellen en død sild.

ja det ville være pip, men det kommer så heller ikke til at ske.

Timemodellen er ikke en død sild. Tværtimod. Den er solidt og fleksibel og der er flere ekstra relativt billige muligheder for yderligere sparede minutter, der ville kunne gennemføres om nødvendigt.

Den kan formentlig gennemføres helt uden vejle fjord-broen, hvis der i stedet bygges en ny Lillebæltsbro, hvad der meget tænkeligt gør, den dag man opgiver den kattegatforbindelse, som nogle politikere i øjeblikket ønsker undersøgt.

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord

af Gæst3, 8/7 2015, 23:13 (3213 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Timeplanen kan vel også kun gennemføres hvis lyntog ikke stopper i Langerskov på Fyn, og det skal de når den station står færdig. Så hvis der skal stoppes i Langerskov, så vil en ny bro vel være spild af penge.

Nu bliver tingene (og togene) vist blandet godt og grundigt sammen.
Timemodeltogene skal naturligvis ikke standse i Langeskov (eller andre steder undervejs) mellem København og Odense.

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord

af Tonny Brandt Andersen, 9/7 2015, 09:25 (3213 dage siden) @ Gæst3

Nu bliver tingene (og togene) vist blandet godt og grundigt sammen.
Timemodeltogene skal naturligvis ikke standse i Langeskov (eller andre steder undervejs) mellem København og Odense.

Timemodellen og en ny bro over Vejle fjord bygger vel på lyntog.
8/7-15 sagde trafikministeren at lyntog skal stoppe i Langeskov på Fyn, når den er færdigbygget.
Det betyder vel at timemodellen ryger, og meningen med broen forsvinder.

Idéen med at lade tog køre udenom store byer for at komme hurtigere frem, lyder mig lidt bizar. Men for at komme hurtigt frem til Frederikshavn, kan man da med fordel undlade at køre ind til Århus, og ved Limfjorden kan man bygge en ny bro, og derved springe Aalborg over. Det tager også alt for megen tid at stoppe og standse. Når nu vi er i gang, kan man lade toget starte i Sverige, køre over broen, springe København over, stoppe i Trekroner, Langeskov og Frederikshavn. Det vil formodentlig også give en væsentlig besparelse på rengøring af tog. Togførerens arbejdsmængde vil sikkert kunne reduceres så meget, at man på disse afgange ville kunne genindføre salgsvognen. Det vil da være en fjer i hatten til en trafikminister.

Undskyld min humor, men jeg føler nogle gange at politik er tragikomisk.

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord

af andersj, Aalborg, 9/7 2015, 10:26 (3213 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Nu bliver tingene (og togene) vist blandet godt og grundigt sammen.
Timemodeltogene skal naturligvis ikke standse i Langeskov (eller andre steder undervejs) mellem København og Odense.


Timemodellen og en ny bro over Vejle fjord bygger vel på lyntog.
8/7-15 sagde trafikministeren at lyntog skal stoppe i Langeskov på Fyn, når den er færdigbygget.
Det betyder vel at timemodellen ryger, og meningen med broen forsvinder.

Idéen med at lade tog køre udenom store byer for at komme hurtigere frem, lyder mig lidt bizar. Men for at komme hurtigt frem til Frederikshavn, kan man da med fordel undlade at køre ind til Århus, og ved Limfjorden kan man bygge en ny bro, og derved springe Aalborg over. Det tager også alt for megen tid at stoppe og standse. Når nu vi er i gang, kan man lade toget starte i Sverige, køre over broen, springe København over, stoppe i Trekroner, Langeskov og Frederikshavn. Det vil formodentlig også give en væsentlig besparelse på rengøring af tog. Togførerens arbejdsmængde vil sikkert kunne reduceres så meget, at man på disse afgange ville kunne genindføre salgsvognen. Det vil da være en fjer i hatten til en trafikminister.

Undskyld min humor, men jeg føler nogle gange at politik er tragikomisk.

Timemodellen er en helt ny togkategori udenfor InterCity og InterCityLyn konceptet. De tog der skal standse i Langeskov er specielle Pendler InterCityLyn der kører som supplement i myldretiden til de øvrige InterCity og InterCityLyn der fortsat kører i timedrift uden stop i Langeskov.

InterCity og InterCityLyn kommer fortsat til at betjene Vejle by togbro eller ej, det er kun Timemodeltogene der kører udenom. Det er så meningen at de hurtige, knap så hurtige og langsomme tog skal mødes hver time i minuttal 00 i Odense, Esbjerg, Aarhus og Aalborg så der er let omstigning mellem disse og Timemodeltogene.

--
Mvh Anders

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord

af Poul Andersen, 9/7 2015, 10:57 (3213 dage siden) @ andersj

Nu bliver tingene (og togene) vist blandet godt og grundigt sammen.
Timemodeltogene skal naturligvis ikke standse i Langeskov (eller andre steder undervejs) mellem København og Odense.


Timemodellen og en ny bro over Vejle fjord bygger vel på lyntog.
8/7-15 sagde trafikministeren at lyntog skal stoppe i Langeskov på Fyn, når den er færdigbygget.
Det betyder vel at timemodellen ryger, og meningen med broen forsvinder.

Idéen med at lade tog køre udenom store byer for at komme hurtigere frem, lyder mig lidt bizar. Men for at komme hurtigt frem til Frederikshavn, kan man da med fordel undlade at køre ind til Århus, og ved Limfjorden kan man bygge en ny bro, og derved springe Aalborg over. Det tager også alt for megen tid at stoppe og standse. Når nu vi er i gang, kan man lade toget starte i Sverige, køre over broen, springe København over, stoppe i Trekroner, Langeskov og Frederikshavn. Det vil formodentlig også give en væsentlig besparelse på rengøring af tog. Togførerens arbejdsmængde vil sikkert kunne reduceres så meget, at man på disse afgange ville kunne genindføre salgsvognen. Det vil da være en fjer i hatten til en trafikminister.

Undskyld min humor, men jeg føler nogle gange at politik er tragikomisk.


Timemodellen er en helt ny togkategori udenfor InterCity og InterCityLyn konceptet. De tog der skal standse i Langeskov er specielle Pendler InterCityLyn der kører som supplement i myldretiden til de øvrige InterCity og InterCityLyn der fortsat kører i timedrift uden stop i Langeskov.

InterCity og InterCityLyn kommer fortsat til at betjene Vejle by togbro eller ej, det er kun Timemodeltogene der kører udenom. Det er så meningen at de hurtige, knap så hurtige og langsomme tog skal mødes hver time i minuttal 00 i Odense, Esbjerg, Aarhus og Aalborg så der er let omstigning mellem disse og Timemodeltogene.

Timemodellen har tre superlyntogsforbindelser til/fra København:

- Fra Aalborg der efter Aarhus kører via jernbanebroen over Vejlefjord.
- Fra Aarhus der bl.a. betjener Horsens og Vejle.
- Fra Esbjerg der bl.a. betjener Kolding.

Mvh.
Poul.

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord

af ThomasTT, 9/7 2015, 12:45 (3213 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Nu bliver tingene (og togene) vist blandet godt og grundigt sammen.
Timemodeltogene skal naturligvis ikke standse i Langeskov (eller andre steder undervejs) mellem København og Odense.


Timemodellen og en ny bro over Vejle fjord bygger vel på lyntog.
8/7-15 sagde trafikministeren at lyntog skal stoppe i Langeskov på Fyn, når den er færdigbygget.
Det betyder vel at timemodellen ryger, og meningen med broen forsvinder.

Idéen med at lade tog køre udenom store byer for at komme hurtigere frem, lyder mig lidt bizar. Men for at komme hurtigt frem til Frederikshavn, kan man da med fordel undlade at køre ind til Århus, og ved Limfjorden kan man bygge en ny bro, og derved springe Aalborg over. Det tager også alt for megen tid at stoppe og standse. Når nu vi er i gang, kan man lade toget starte i Sverige, køre over broen, springe København over, stoppe i Trekroner, Langeskov og Frederikshavn. Det vil formodentlig også give en væsentlig besparelse på rengøring af tog. Togførerens arbejdsmængde vil sikkert kunne reduceres så meget, at man på disse afgange ville kunne genindføre salgsvognen. Det vil da være en fjer i hatten til en trafikminister.

Undskyld min humor, men jeg føler nogle gange at politik er tragikomisk.


Langeskov ER allerede indtænkt, når timeplanen indføres.

Oplægget er 6 tog i timen mellem kbh og Odense. 3 lyn, der gør turen uden stop på 58 minutter og tre regionaltog, fordelt over Roskilde og Køge Nord, hvoraf et enkelt vil stoppe i Langeskov.

Umiddelbart synes jeg også virker lidt mærkeligt, at man planlægger en hel ny ekstra bane over Vestfyn, hvorefter man genåbner en station på Østfyn.
Men måske har man tanke på bilister. Langeskov er meget nemmere tilgængeligt end odense centrum med motorveje og formentlig parkering for bilister fra Svendborg, store dele af Østfyn og måske også mange fra Odense. Og rejsetiden Langeskov-kbh H bliver kun 1.10

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord

af gaest, 9/7 2015, 13:55 (3213 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Når nu vi er i gang, kan man lade toget starte i Sverige, køre over broen, springe København over, stoppe i Trekroner, Langeskov og Frederikshavn.

Frederikshavn? Hvorfor dog? "IcSuperLyn" kan vel vende i f.eks. Tolne?

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord

af andersj, Aalborg, 17/7 2015, 23:32 (3204 dage siden) @ 8x

Her er lidt nyt om Togbroen over Vejle Fjord til behagelig orientering/diskussion:

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE7875996/Trafikken-mangler-penge-–-ny-togbro-ved-Ve...

Ak ja, den såkaldte trafikordfører fra Dansk Folkeparti sætter vel sjældent benene i et tog, ellers burde han vide at IC4 har kørt med passagere siden 2007 og i dag udgør en betydelig del af regionaltogene hos DSB.

--
Mvh Anders

Avatar

Dansk Folkeparti vil droppe togbro over Vejle Fjord

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 18/7 2015, 00:54 (3204 dage siden) @ andersj

Her er lidt nyt om Togbroen over Vejle Fjord til behagelig orientering/diskussion:

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE7875996/Trafikken-mangler-penge-–-ny-togbro-ved-Ve...


Ak ja, den såkaldte trafikordfører fra Dansk Folkeparti sætter vel sjældent benene i et tog, ellers burde han vide at IC4 har kørt med passagere siden 2007 og i dag udgør en betydelig del af regionaltogene hos DSB.

Det skal jeg nu ikke kunne sige, men ham og Pihl Lorentzen fra Venstre rejste for et par år siden landet rundt i tog for at se på forholdende rundt om.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere
DSB MY1150

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak