Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lidt usædvanlige oprangeringer

af Steff, 20/2 2011, 06:38 (4807 dage siden)

En oprangering er eller var ikke altid med et lokomotiv eller styrevogn forrest/bagest. Her et par stykker lidt anderledes:

[image]
Et "skubbetog" med en MZ IV som trykker og bag på denne en postvogn Litra Ph nr. 214. Og så var postvognen GUL! Roskilde den 17. juni 1986 kl. 1936

[image]
En også lidt usædvanlig oprangering, her på Lille Syd fra Næstved mod Haslev (Køge).
Set fra højre mod venstre: Bns-Bn-Bn-MX-My-Bns-Bn-Bn-Pbh

--
Steffen Dresler

Lidt usædvanlige oprangeringer

af LkfBw, 20/2 2011, 08:51 (4807 dage siden) @ Steff

Hej Steff

Genkender udemærket oprangeringen på Lille syd. Den er uden tvivl taget lørdag lidt over 16. Den kørte desuden på hverdage som 5184 afg Køge 20.14 men der var altid en Gs-vogn koblet bagpå. En lille rettelse til dit billed ang oprangering så er det :
Bns - Bn - Bn - Mx - My - Bns - BD - PBh. I 5184 var postvognen som regel en Ph.

Fine fotos.

Hilsen Bo

Lidt usædvanlige oprangeringer

af Steff, 20/2 2011, 10:44 (4807 dage siden) @ LkfBw

Hej Bo!

Har set efter i "bedste forstørrelse" og du har da ganske ret m.h.t. den BD:-) . Jeg skrev bare, hvad jeg engang havde noteret bag på billedet. Lige til modelbanen ikke sandt? Og hvem vil tro på en sådan oprangering. Postvognen ser deriomod ud til at være en DPh som jeg også har noteret bag på fotografiet.
Og dag og tidspunkt har du også ret i.

--
Steffen Dresler

Avatar

Lidt usædvanlige oprangeringer

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 8/12 2011, 08:35 (4516 dage siden) @ Steff

En oprangering er eller var ikke altid med et lokomotiv eller styrevogn forrest/bagest.

Jeg stødte tilfældigvis på dennewww.krak.dk.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak