R-maskiner med P-maskine kedler?

af Georg Schmidt, 12/10 2012, 11:09 (4207 dage siden) @ shipmik

Hej

Lidt om R 942 og 946.

R 942 var sidst i brug i juli 1962 og blev hensat urepareret 31/10 1962. R 942 fik sidste S-revision 24/6 1955 hvor den fik kedel 1951, der havde en alder på 37 år og fyrkassekarakteren var ny. 942 fik L-rev 11/4-58 og eftersynsfristen blev forlænget til 24/12 1962, udrangeret 12/12 1968 henstod i flere år i Lunderskov.

R 946 fik S-rev 28/7 1958 og let revision 8/1 1962, kedelalder ved sidste S-rev var 15 år og fyrkassekarakter 3.

Nu kan det være, at man i 2. distrikt i 1962 var rigelig optimistiske med hensyn til at klare sig næsten uden damptogloko (kun 1 E-maskine reserve i Aalborg). Det viste sig ret hurtigt ikke at holde, og dampdriften steg svagt i 2. distrikt de følgende år.

Mvh
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak