R-maskiner med P-maskine kedler?

af Filip Gram, 12/10 2012, 16:37 (4185 dage siden) @ Steffen Dresler

Jeg tror bare vi er gået fejl tekst/skrive/forståelsesmæssigt.

Ganske tydeligt. Jeg troede at du påviste en ændring ved tegningerne, men det var tegningerne sammenholdt med billederne fra Georg og Bent! - Så blev den reddet ud! :-)

Altså, HL tegningerne viser at BÅDE R I og II har 3x8=24 store røgrør, mens fotografierne af R I 942 (både shipmik og Georg) viser 4x7=28 store røgrør. Men jeg kan stadig IKKE sige noget om hvornår en ændring er sket. Men det er jo ikke usandsynligt at det er sket på alle R, således at pladerne er de samme for alle, R, H og PR.

PR blev ikke ændret! - De behold de 3x8 jf. LON og PR 908.

Hvorfor der eventuelt er rod i LON ved jeg ikke, manglende ændring i jeres xpl.? Derfor burde der være en rettelsesmeddelelse (RM) forrest SAMT en henvs. til gældende sider. Men DET er jo historie nu og nok uladesiggørligt at finde den ultimativt gældende RM. Så med de brugbare kedler der findes, må det jo være det at gøre godt med.

Det er en fotokopi jeg henviser til, så jeg må lige følge op når jeg kigger i originalen i løbet af weekenden.

M.h.t. hvorfor 946 og ikke 942, hrmmm? Som Georg skriver umiddelbare bedre kedelkarakter og yngste kedel? Ramme og truck er jo "kun" teknikaliteter:-)

942 havde bedre fyrkassekarakter! 946 havde den nyeste kedel, og jeg er bange for at det gjorde udfaldet, selvom fyrkassen næsten fik dumpe-karakter. Sket er sket, vi skal nok få nogle gode dampslag alligevel :-D

I mellemtiden er jeg hoppet i arbejdstøjet og har trukket et par elementer ud af 963, så jeg kan få målt dem op til 946!

God weekend!
/Filip


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak