Trækkraft "statistik", GDS, ca 1952-65

af Rolf Berg, 25/5 2016, 02:22 (2892 dage siden) @ gamle ole

1952 er der :
Damp GDS V (5) , 9 - 10 og 11
Triangel M1 - M2 (2 axlet , enkelrettet) og M3 - M5 (3 axlet , dobbeltrettet) , M3 diesel og de øvrige benzin .
Frichs L1 levereres samme år .
Skinnebusser S 1-3 (1947) , S 4 bygget 1951 og leveret 1952 .
1953 - 1957 sker der ikke så meget , men M4 (1954) og M5 (1956) får dieselmotorer .
1958 leveres Mak L2 (købt brugt , bygget 1956) .
1961 udrangeres og ophugges M1-M2 og damplokene GDS V (5) , 9-10 bliver hensat .
1962 kører GDS 11 for sidste gang og henstilles (ev som reserve ?) .
LB Sm 2 inkøbes og bliver GDS Sm 5 .
1963 S 4 omlitreres til Sm 4 .
1964 GDS V (5) , 9-10 går til ophug og 11 til DJK (som lån) . M 5 ombygges til Trolje M5 .
1965 Ym 1 - 3 leveres (mærket GDS-HFHJ ) .
Ym 4 - 6 også mærket GDS-HFHJ leveres samtidigt til HFHJ .

Afskrevet fra Tommys privatbaneliste under GDS .

mvh Rolf Berg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak