Gæt et stykke trækkraft - sikkerhedskobling (3 ill.)

af esni, Frederikssund, 16/7 2016, 13:07 (2840 dage siden) @ Niels Munch

Privatbaner med vacuumbremse (KB, HHGB) havde bevaret sikkerhedskoblingen langt op i tiden. KB M 1 havde den således "komplet"; HHGB 1 havde (efter montering af underhængt plov) rester deraf, som vist af trådstarter, og HHGB M 2 havde den komplet. Andre steder kunne den også findes, f.eks. på mit foto af GDS C 39.

Når privatbaner med vacuumbremse fastholder sikkerhedskoblingen længe efter banerne med trykluftbremse, skyldes det så at flertallet af disse baners tog ikke konsekvent havde gennemgående bremse? Eller skyldtes det at vacuumbremsen ikke ydede samme sikkerhed for standsning af toget ved koblingsbrud?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak