Indusi på MA-lyntogene?
MA togsættet (MA460 og BS480) som DJM har er skam stadigvæk kablet sådan.
De tyske (VT 11.5 senere VT601'er) og danske MA er identisk kablet idet at de rent faktisk teknisk kan køre samme.
dog er der nogle ting som skal suspenderes på den danske MA henholdsvis tyske VT 11.5 senere VT601 alt efter hvilken motorvogn der skal køres fra.
De første MA'er blev leveret med INDUSI punkt antenne men denne punkt antenne blev hurtig pillet af på Hgl efter ankomsten.
Beslagende sidder der endnu på drivbogien på MA460
Spørgsmål:
Lasse, det arkiv i har fundet den tegning i? Er det det gamle Wegmann eller LHB arkiv?
Eksistere der flere af disse tegninger?
Jeg forespurgte Bombardier officielt for (ex. DSB Museumtog) for en del år siden netop omkring tegninger til MA toget i det DJM arkiv ikke indeholder særlig mange tegninger da netop alle tegninger røg afsted til LKR i 1992 sammen med de andre MA togsæt med undtagelse af de leverandøre som ikke havde givet tilsagn til dette. De tegninger som ikke røg afsted blev i tegningsarkivet på Otto Busses Vej.
Årsagen var, at jeg ønskede at fremskaffe tegninger af Wegmannbogierne / bremseskiver og andre dele til brug for fremtidig vedligeholdelse og revision af MA toget.
Men jeg fik et brev retur om, at man ikke kunne hjælpe da man ikke viste hvor Wegmann / LHB arkivet var havnet henne.
Så et ret interessant fund må man sige...
De bedste hilsner
Dennis
--
Mange hilsner
Dennis L Desezar