København H som jernbaneknudepunkt

af Svend, Storkøbenhavn, 18/2 2017, 19:54 (2622 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Da Københavns Personbanegård blev indviet, kunne man vel kun køre til/fra Valby og senere til/fra Østerbro (senere Østerport)?

Jeg ved ikke, hvordan "afgrænsningen" til/fra Københavns Godsbanegård var. Var der I- og eventuelt U-signaler mellem de to stationer? (Hvis der altså sikkerhedsmæssigt var tale om to stationer). Jeg er p. t. ikke i nærheden af mit arkiv og kan ikke slå efter.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg

.
Så kom vi tilbage til det historiske ;-)
Kørsel fra Kh til Gb var primært med lokomotiver til og fra maskindepotet på Gb. Denne kørsel skete som rangering via de to maskinspor M1 og M2 ("Maskinbakken"), hvor kørslen skete som "venstresporkørsel". Der var desuden et par andre "smutveje" mellem Kh og Gb.

Se
http://evp.dk/index.php?page=kobenhavns-godsbanegard-gb
http://evp.dk/index.php?page=post-l


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak