Manuel linieblok

af re20000, 15/3 2017, 22:01 (2592 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Da Frydenlund mellempost havde mistet sin overskæring var den ubetjent udenfor myldretiderne i hvert fald de sidste dage. Signalerne blev bare sat på kør og så må man vel have kørt på af- og tilbagemelding?

.

Det er der nok ingen der kan huske længere ....med mindre der kan findes skriftlig dokumentation.
Men Frydenlund var - ligesom da vi talte om Brøndbyøster mellemblokpost - ophøjet til togfølgestation en kort periode, inden den automatiske linjeblok blev taget i brug. Trafikken på Kystbanen kunne ikke afvikles - i hvert fald ikke i myldretiderne - med kun et "blokafsnit" mellem Skodsborg og Vedbæk.


Netop, i de sidste dage var Frydenlund M ophøjet til togfølgestation; 4.12.-7.12.1972.

Har lige kigget i gamle noter: Ja man kørte med af- og tilbagemelding. På blokapparatet var anbragt et skilt: "må ikke betjenes" ved blokfelterne, så den manuelle linieblok har nok været "afmonteret" på en eller anden måde. Fungerende på Fym fortalte mig at posten kun var betjent i myldretiden. der må have været udsendt skriftlige meddelelser om det.

Nold


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak