Et værksted med en pressostat - nu vi er ved trykluften

af re20000, 22/3 2017, 01:36 (2589 dage siden) @ re20000

MEGET sandsynligt er det at der er noget højspænding inden i kassen, som sikkert først kan åbnes når nøglerne er drejet i den rigtige stilling og indmaden gjort spændingsløs. Man havde lignende indretninger på 2.gen.-togene, bl.a. til udkobling af motorbogier og sikring af vendevalsen. Afhængigheden med trykluften, der sikkert er til pantografen er også ret sikker. Nogle af de nøgler , der anvendes ligner frem-bakken meget med en lille forskel så de ikke kan forbyttes. Findes der ikke en betjeningsvejledning til 1.-gen.-togene ligesom til 2.-gen.? Den var så detaljeret at lkf nærmest kunne skille hele toget ad og sætte det sammen igen.

Nold

Tilføjelse: den fine, blanke nøgle påsat luftventilen kan sagtens være netop frem-bakken, som påsat her er sikkerhed for at nogen ikke kører med toget eller bare kommer til at sætte spænding på i utide. På højre side af den mindre kasse med vinduet på siden af apparatkassen ses delvis afskærmet et rundt hoved med slidser i. Dette er også beregnet til at sætte en nøgle eller frem-bakker på og dreje. Måske der også sidder en sikkerhedsafbryder inden i den lille kasse?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

ContecRail
Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Maglemølle Papirfabrik, Næstved

Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak