Sikring af togveje på Helgoland

af Hans-Henrik Landsvig ⌂ @, Amagerbro, 22/3 2017, 12:53 (2590 dage siden) @ Jens V


Forholdene er stort set de samme i dag - med det undtagelse, at togvejens endepunkt er markeret med et lidt anderledes STOP-mærke.

Se SIN-L instruks 10.4. :-)

Fint, tak for tippet - jeg fandt den på bane.dk

Det må være denne paragraf, der svarer mig:

2.7. Stationsbestyrerens forhold
Tilladelse til indstilling af en rangerrute fra spor 3a til et togvejsspor
må kun gives, når der ikke er signalgivning for indkørsel til det
pågældende spor.

Spor 3a er udtrækket i nordenden.

Omsat til "gamle dage" med mindre moderne isenkram på stedet må det betyde, at rangerlederen i nord for hver eneste rangerbevægelse (telefonisk?) skulle bede stationsbestyreren om lov til at køre ind i et togvejsspor. Altså stort set: til at køre mod syd i det hele taget.

Intet under, at der kunne ske fejl, når der var travlt.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik Landsvig


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik

Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.

Læs mere
ContecRail

Jernbanebøger

Tog, skib og fly

Tog, skib og fly. Pris 320 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak