Sikring af togveje på Helgoland
Forholdene er stort set de samme i dag - med det undtagelse, at togvejens endepunkt er markeret med et lidt anderledes STOP-mærke.Se SIN-L instruks 10.4.
Fint, tak for tippet - jeg fandt den på bane.dk
Det må være denne paragraf, der svarer mig:
2.7. Stationsbestyrerens forhold
Tilladelse til indstilling af en rangerrute fra spor 3a til et togvejsspor
må kun gives, når der ikke er signalgivning for indkørsel til det
pågældende spor.
Spor 3a er udtrækket i nordenden.
Omsat til "gamle dage" med mindre moderne isenkram på stedet må det betyde, at rangerlederen i nord for hver eneste rangerbevægelse (telefonisk?) skulle bede stationsbestyreren om lov til at køre ind i et togvejsspor. Altså stort set: til at køre mod syd i det hele taget.
Intet under, at der kunne ske fejl, når der var travlt.
Med venlig hilsen
Hans-Henrik Landsvig