Direkte tog Århus H-Glyngøre/Nykøbing M.
Problemet med startvanskeligheder ved førerrumsskifte med Mo-styrevognstog; herunder og navnlig ved manglende lys i meldelamperne for smøreolie/kølevand C 37 på førerpladserne, var et ikke ukendt fænomen dengang.
På Hareskovbanen og Lille-Nord undgik man ofte disse problemer ved førerrumsskift fra Mo-vogn til styrevogn, ved blot at sætte køreretningsomskifteren A 08 i Mo-vognen i stilling Bak og samtidig undlade at stoppe dieselmotorerne. På førerpladsen i styrevognen skulle man så blot med en skiftenøgle (eller øloplukker) sætte A 08 i stilling Frem og så var toget teknisk set klar til afgang!
Metoden var af indlysende grunde selvfølgelig i klar modstrid med gældende forskrifter, idet det ikke var muligt fra styrevognen hverken at skifte køreretning eller stoppe dieselmotorerne, da betjeningsnøglerne jo var efterladt aktive i køre- og startekontrollerne i Mo-vognens førerrum.
Venlig hilsen
Jens Møller