Spændingsmålinger på bro

af Georg Schmidt, 20/5 2017, 10:34 (2527 dage siden)

I 1953-54 blev der på broen over Odense å foretaget spændingsmålinger. I den forbindelse indhentede man også togenes oprangeringer helt ned på vognnummer.

[image]
Eksempel på måling. Jeg har ikke forstand på tallene, men oprangeringerne er interessante.

[image]
Udsnit der viser tog 25 den 29/10 1953 hvor E 997 passerer med 90 km/t.
Læser man fra højre mod venstre ses først trucken på E-maskinen med 10,6 og 11,2 tons derefter driv- og kobbelhjul med 18 tons o s v, dog mangler bageste tenderaksel. Ligeledes mangler forreste truck i Dc 5140 der gik lige efter E-maskinen. Derefter Ca 1028 med fire gange 11,5 tons o s v.
Oprangeringen af tog 25 var: E 997-Dc 5140 40t-Ca 1028 47t Av 269 37t-Cd 1208 37t-Car 1041 47t-Ac 42 37t-Cc 1135 37t og Cb 1102 40t. I alt 322 tons på krogen. Ser ud til at 25 var ca. et kvarter forsinket.

Tog 29 får vi ikke hele toget, hvor oprangeringen var: R 945 Cm 2110-Cm 2198-Cm 2071 og Ec 6272.

Tog 35 Nord Express havde følgende oprangering:
E 966
Belgisk personvogn 16020 55 tons
Sovevogn 3925 57 t
sovevogn 3918 59 t
Sovevogn 3927 59 t
Spisevogn 3631 51 t
Rejsegodsvogn Köln 105605 39 t
Personvogn SNCF 23027 40 t
Personvogn SNCF 2883 52 t
I alt 412 tons på krogen.

[image]
Her publikumskøreplanen 1953-54, tog 33 kørte ikke da det var en torsdag.

Tak til H Petersen, Næ.
Mvh
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Spændingsmålinger på bro - Georg Schmidt, 20/5 2017, 10:34 [*]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak