Frihavnsbanen (Malmø)

af Hans-Henrik Landsvig ⌂ @, Amagerbro, 13/7 2017, 17:35 (2473 dage siden) @ gamle ole2

Og det var så heller ikke rigtigt.


Kære Ole

Jeg har læst dine tre (sic!) svar på mit ene indlæg.

Jeg bestyrkes i min formodning om, at du kunne gøre dig selv, mig (og måske også andre?) en stor tjeneste ved at klikke på dette link:

https://bibliotek.dk/da/search/work?search_block_form=&select_material_type=bibdk_f...

Tryk derefter på "Vælg og bestil"-knappen, udfyld formularen og send den af sted.

Allerede nu kan jeg dog betro dig, at det ifølge Nellemann var Sjælland (ex Dronning Ingrid), der hjalp Malmöhus med at rydde op på sidesporene i 1982. Det var i øvrigt i august, og trafikken stod på i et par uger, skriver han.

Hvad angår din undren over de få passagerer på Malmöhus, finder jeg det ikke svært selv at gætte mig til, hvorfor en rute med så afsides anløbssteder som Frihavnen og Malmö F taber kampen om landgangspassagerer til en rute, som både har centrale kajpladser ved Skeppsbron og Havnegade og langt hyppigere afgange.

Men lad os vende tilbage til sagen, når du har læst bogen. Jeg tror ikke, du har mange spørgsmål tilbage bagefter.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik Landsvig


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak